Címlap Blog zoli Az Apple kihúzta a gyufát - alma marketing

2011.08.23 12:17:16
zoli


  "Egy Alma mind fölött, Egy Alma kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
J. R. R. Tolkien
Anonim átköltés


   Az Apple legsikeresebb termékei az i/Mac, iPod, iPhone, iPad és természetesen az alma marketing.
Nem túl meglepő módon én is ezekkel találkoztam munkám során, barátaimnál és ismerőseimnél vagy csak amikor kíváncsiságból ismerkedtem a különféle számtech cuccokkal.
Szép lassan de biztosan ezek fordították át a pozitív véleményemet az Apple-ről negatívra.



  i/Mac: A Mac nem PC

  Minden idők legidegesítőbb marketingfogása az Apple részéről a Get a Mac (Mac vs PC. I'm a Mac, I'm a PC.) nevű reklámkampány volt, ez a csúcspontját abban érte el, hogy megszületett a "Mac nem PC" mondás.
  A PC a Személyi Számítógép (Personal Computer) rövidítése.
  Az Apple Lisa sorozat kifejezetten vállalati felhasználásra készült, míg a Mac/intosh sorozat otthoni, személyes használatra. Ez megfelel a személyi számítógép lényegének.
  A Mac felépítése megfelel a PC felépítésének, ugyanúgy van benne: alaplap, processzor, memória, grafikus kártya, merev lemez stb. Minden fő elem ugyanaz.
  A Mac alkatrészeit ugyanazok a gyártók készítik, mint a PC alkatrészeket. A videokártyákat az ATI, az Intel és az nVidia. Az új generációs iMac-ek pedig Intel architektúrára épülnek.
  Ami félreértésre adhat okot az az, hogy az első PC az IBM által, 1974-ben gyártott Altair 8800 volt. Így sokaknak a PC és az IBM rendszerű számítógépek neve összemosódott.
Ez olyan mint a Trapper Farmer esete. Az első Jeans ami nálunk kapható volt a Trapper Farmer volt, így a Jeans neve összemosódott a Farmerével.
Minden Farmer Jeans de nem minden Jeans Farmer. Minden IBM-PC PC de nem minden PC IBM-PC. 
  Tehát a "Mac nem PC" mondás helyesen így hangzik: a Mac nem IBM-PC -hanem Apple-PC.

  "Ha az elméd nem úgy működik mint Steve Jobs-é, nem tudod kezelni az OS X-et." B ügynök


  iPod: az Apple trójai falova, az iTunes

  Az iPod egyik legidegesítőbb tulajdonsága, hogy nem működik usb drive-ként, mint minden más mp3 lejátszó. Tehát a számítógépre csatlakoztatva nem lehet rá egyszerűen zenéket feltölteni csak az iTunes programmal.
  Az iTunes programot Mac-re írták, a Windows kiadásával a kezdetektől fogva voltak problémák.
Az Apple nem törte össze magát, hogy optimalizálja a programot, ami így iszonyú memória és erőforrás zabálóvá vált. Így sok Windows felhasználó kénytelen volt alternatív, iTunes helyettesítő programok után nézni.
  A harmadik legelterjedtebb operációs rendszer valószínűleg az Ubuntu vagy a Linux Mint. Mindkettő a Linux-magú operációs rendszerek családjába tartozik, amikből 3-400-féle létezik.
A Linux-család felhasználói, nagyjából annyian vannak mint a Mac felhasználók, még sem jelent meg mind a mai napig iTunes, Linux alá. Ebben az esetben is a felhasználók kénytelenek voltak alternatív, iTunes helyettesítő programokat keresni.

  iPhone: "Hát ne tartsd úgy a készüléket."

  Az Apple rendszeresen követ el komoly tervezési, gyártási, programozási hibákat, ezek az iPhone sorozatban érték el a csúcspontjukat.
  Az egyik legnagyobb botrány az iPhone 4 körül robbant ki. Az iPhone kerete antennaként is funkcionál, ami kézbe vételkor leárnyékolódik, így a készülék veszít a térerőből, 4-5 egységről 1-re csökken.
Az Apple először azzal magyarázkodott, hogy megjelenítési hibáról van szó, valójában nem csökken a térerő, a kijelző rosszul működik.
Aztán hivatalos magyarázatot adott ki arról, hogy nincsen szó hibáról, egyszerűen minden telefonban vannak részek, amiket ha megfognak csökken a térerő. Azt javasolták a felhasználóknak, hogy tartsák máshogyan a készüléket vagy vegyenek rá tokot.
Az Engadget egyik munkatársa írt egy levelet Steve Jobsnak amiben a hiba és annak kezelése felől érdeklődött. A levelezést nyilvánosságra is hozta.

  "Aram: Szeretem az új iPhone 4-et (szép munka) de amikor a kezemmel megfogom a fémkeretet, elveszítem az összes térerőt. Úgy tűnik ez egy általános hiba. Terveznek valamilyen javítást?

Steve Jobs: Hát ne tartsd úgy a készüléket."


  iPad: "Az érzés, amit a iPad kivált az emberekben, egyedülálló!" Steve Jobs

  Az IPad megjelenését jó néhány kritika kísérte: az usb csatlakozó, kártyaolvasó, hivatalos flash támogatás hiánya.
  Sokaknak volt a Wi-Fi-vel problémája mert a készülék néha nem látta a hálózatokat vagy ledobta a gépet a netről. A hibát az Apple is elismerte. A hiba akkor jelentkezett ha külső gyártótól származó, kétsávos Wi-Fi útválasztóval csatlakozott a készülék és amennyiben ugyanazt a nevet viseli mindegyik hálózat, vagy pedig minden hálózatra eltérő biztonsági beállítások vonatkoznak. Első körben az Apple a saját programozási hibájára azt javasolta megoldásként, hogy a két frekvenciasávot külön neveken de ugyanazon a forgalomtitkosításon válasszák szét. Ez természetesen csak akkor megoldható, ha a Wi-Fi a miénk, egy nyilvános helyen nem kérhetjük meg a helyi rendszergazdát, hogy végezze el a beállítást mert nekünk iPad-ünk van.

   "Nem baj, ha nincs wifi egy internet-table-ön, jó az másra is, például gyönyörően lehet szervírozni rajta két kis konyakot."  shitgun

(Appleblog -  http://appleblog.blog.hu - Az Apple elismerte: gondok vannak az iPad wifijével)


  Az Apple készülékei egy zárt rendszert alkotnak mind sofware, mind a hardware tekintetében. Erre különösen jó példa, hogy az iPad csak Apple gépekről tölthető -de közülük sem mindegyik alkalmas erre. A specifikációban feltüntetett állítás, miszerint a gép "tölthető usb-ről" elfelejti megemlíteni, hogy ez csak akkor igaz, ha Mac/intosh gépről van szó. A hagyományos microUSB szabvány ugyanis nem szolgáltat neki elegendő feszültséget, csak kikapcsolt állapotban.
Legelőször a Gigabyte, az MSI, és az ASUS készített drivereket, melyeknek segítségével az iPad bekapcsolt állapotban is tölthetővé vált PC-ről.

  Alma marketing: "I need an iPhone 4!"

  Az Apple az online vásárlás korában, mind a mai napig fenntartja a sorban állós marketing húzást. Amikor megjelenik egy új kütyü, az eladás megkezdése előtt a rajongók már szabályosan letáboroznak a boltok elé, hogy megvehessék az áhított terméket. Ezen lehetne könnyíteni, ha a nyitónapra is bevetnék az online rendelést. De nem. Ha valaki sorban áll, megdolgozik érte jobban a magáénak fogja érzeni. Az Apple nem csak a saját márkaboltjainál tartja fenn ezt a gyakorlatot de a viszonteladóit is kötelezi rá. Még ha valaki előrendelést is adott le, a rendelésüket semmisnek tekintik és azok fognak kapni a termékből akik a bolt előtt sorban álltak érte. Ezen az eljáráson sokan kiakadtak.

  "Nos ez a sok sorban álló ember engem egy kicsit az NDK-ra emlékeztet. Az úgynevezett Német Demokratikus Köztársaságban az embernek sorba kellett állnia és várnia kellett, szinte az összes alapvető dologra. Mint a kenyér és a vaj -vagy a tej.
Talán ezzel a sorban állással Steve Jobs mutatja ki a diktatórikus arcát…" Sven Doering

  "Haver... lazíts. Ez egy alapelv: ha valamihez nehezen lehet hozzájutni, az exkluzív és ezért értékes. Ha valami eladnak minden járókelűnek, annak nincsen értéke..." Steffest

(TNW - http://thenextweb.com - Apple, stop screwing with our minds and start producing what we want, when we want it!)


  Néha az az érzésem, hogy az Apple-nek valójában nincs is más terméke csak a marketing. Minden más csak eszköz hozzá. Ennek legrémületesebb formája amikor a felhasználó válik termékké.
Azok mellett az Apple felhasználók mellett, akik funkcionálisan használják a termékeiket, azért vették mert erre volt szükségük, növekedésnek indult egy másik csoport aki nem funkcionálisan vásárol. Ők a marketinget, az életérzést, a különlegesség érzését veszik meg. Mivel erről többségük nem tudatos, intellektuális érvekkel takargatják érzelmi döntéseiket és harcosan védelmezik azt. Ők az Apple Fan-ok!
A márkaépítésben régóta trend, hogy a vásárlókat aktivizálják és messze magasan a termék valódi funkció feletti szinten teszik elkötelezetté. Az egyik cég amelyiknek ezt sikerült csúcsra járatni az Apple.
  Az alábbi paródiának sikerült megragadnia az Apple Fan archetípusát.
Sajnos a vége felé egy kicsit eldurvul a párbeszéd de ezt nehéz is kibírni nyugodtan.



  Nem hiszek a fekete-fehér képben.
Az Apple-t továbbra is egy innovatív cégnek tartom, ami kiváló minőségű termékeket gyárt, magas felhasználói élménnyel.
Sok Apple felhasználó barátom, ismerősöm, munkatársam van akik megfelelően tudják felhasználni az eszközeiket.
Ugyanakkor egyre inkább elkezdett a hátam borsódzni az Apple agyrohasztó marketingjétől.
De végül semmi nem akasztott ki annyira mint a Samsung Galaxy Tab 10.1 előzetes betiltatása.



  samsung galaxy tab 10.1 | apple ipad 2 | samsung | apple | tabletek
 

Válasz erre a bejegyzésre
Felhasználónév:

E-mail:

  Írja be a bal oldalt látható szöveget: