Címlap Blog zoli Okostelefon - Rendelés Kínából

2014.04.20 11:51:18
zoli


  Ha önhatalmúlag felakarnám osztani a globális okostelefon piacot akkor rögtön két részre szedném.



  Mobilkommunikációs szolgáltatók és értékesítők

  Egyrészt vannak a klasszikus mobilkommunikációs szolgáltatásban és értékesítsben érdekelt gyártók, ahol a gyártó és a vevő között ott van egy mobilkommunikációs viszontforgalmazó (T-Mobile, Telenor, Vodefone).
Ha ugyanazt a telefont amit a boltban megvehetünk, megrendeljük közvetlenül a gyártótól (amennyiben nem a viszontforgalmazó a kizárólagos forgalmazó), akkor azzal szembesülünk, hogy ugyanaz a telefon a felébe vagy a harmadába kerül. Ilyenkor az ember megretten, hogy mitől lett olcsóbb a telefon. De a telefonok ennyibe kerülnek. A bolti értékesítés során duplázódik meg az áruk. Ehhez jön még hozzá a hűségnyilatkozat, aminek keretében két év alatt, nem is olyan rejtett költségekben, vissza fogjuk fizetni a telefon eladási árának a dupláját. Így kell négyszeres áron telefont venni.
Természetesen a bolti forgalmazásnak is van létjogosultsága és bizonyos modellekhez nem is lehet közvetlenül a gyártótól hozzájutni.

  Gyártók és forgalmazók

  Másrészt vannak azok a gyártók, akik nincsenek benne a klasszikus mobilkommunikációs forgalmazásban. Ezek a vállalatok zömében amerikai vagy kínai feltörekvő cégek de vannak közöttük veteránok is mint a Lenovo.

  Online áruházak

  Vannak gyártók akik nem értékesítenek közvetlenül csak külsős online áruház által vagy egyszerűen csak nem szállítanak a kérdéses régióba de egy áruház igen. Sok gyártó hivatalosan is együttműködik áruházakkal, akik így tudnak garanciát is érvényesíteni.

  Itt előny az olcsóbb ár de természetesen vannak hátrányok is.
A kevésbé kezelhető problémák közé tartozik az, hogy nem látjuk a kütyüt, valamint a netes rendelés.
Ezt úgy lehet a legjobban kezelni, hogyha olyan telefont rendelünk, ami már felbukkant az ismerettségi körünkben és olyan oldalról, ahonnan már más is sikerrel rendelt.
A könnyebben kezelhető problémák közé tartozik a garancia érvényesítés és általában a támogatás kérdése. Különösen a kínai cégeknél merül fel, hogyan fogunk velük kommunikálni. Felmerül a szállítás és az adó költsége is. Különösen az online áruházak szeretnek szórakozni a szállítási költség és az árak arányával, van ahol olcsóbbak az árak de drágább a szállítás és fordítva.
Ezeknek a problémáknak mindig érdemes gondosan utánna járni. A nyugati cégek általában az elvárható támogatást nyújtják, a kínaiak pedig figyelemreméltó fejlődést mutatnak ezen a téren. Ma már szinte minden felmerülő problémát színvonalasan meg lehet oldani. Sok gyártó és online áruház vállal worldwide garanciát és angol nyelvű támogatást is, mivel rájöttek arra, hogy így tudnak a legkönnyebben piaci részesedést növelni.

  Ez az oka annak, hogy nyugaton csökken a mobilkommunikációs forgalmazók forgalma, miközben a telefonvásárlás mértéke nő. A különbözet főleg a kínai rendelésekből áll.

  Az egész globális piacot fel lehet osztani egy másik szempont szerint is, újfent kétfelé.

  Aszimmetrikus fejlesztés

  A telefon és az operációs rendszer között a driverek közvetítenek, az operációs rendszer stabilitását az fogja eldönteni, hogy a gyártó mennyire konfigurálja össze a telefonnal.

  Az Android a legtöbb gyártónak csak egy költségcsökkentő tényező, mivel ez a legelterjedtebb és legolcsóbb mobil operációs rendszer. Mivel ők közvetlenül csak a készülékek gyártásában érdekeltek, nem csiszolják össze a vasat és a szoftvert. Így sok Android rendszer nem működik megfelelően, döcög, fagyogat, nem kap megfelelő frissítéseket és támogatást. A forgalmazók eladják a telefont és utána teljesen magára hagyják az operációs rendszert. Persze előtte még felpakolják a kémszoftvereiket, aztán eladják a telefont és utána teljesen magára hagyják az operációs rendszert.
Néhány gyártó odafigyel annyira, hogy ír saját márkás alkalmazásokat és módosít valamennyit a gyári (stock) Androidon. Ez nagyon egyedivé teszi a rendszert és aki telefon vásárlás előtt kicsit olvasgat a témában annak komoly érv lehet egy-egy telefon vagy gyártó mellett.
Ugyanakkor csak nagyon kevés gyártó figyel oda komolyan arra, hogyan fog futkározni a droid a készüléken. Sok esetben a nagyobb gyártók teszik ezt meg azokon a telefonokon, amik a húzó modelljeik.

  Szimmetrikus fejlesztés
 
  Az már jól látható, hogy a legjobban azok az okostelefonok teljesítenek, amiket kimondottan egy adott operációs rendszer alá fejlesztenek.
A Stock Android-hoz készül a Google Nexus sorozat.
A MIUI-hoz a Xiaomi sorozat.
A CyanogenMod-hoz pedig elkészült az első dedikált telefon az OPPO N1.

  Közvetlen értékesítéssel foglakozó gyártók

  A Google Magyarországon nem foglalkozik értékesítéssel, ha a rendelésre kattintunk, akkor mobilkommunikációs cégek honlapjaira jutunk. Mind a szürke import, mind a hivatalos vásárlás jóval drágább, mint az eredeti, amerikai listaár de egyébként még így is megéri, klassz kis telefonok ezek. Persze a legjobb az, ha van egy ismerősünk Angliában vagy az Államokban, aki megoldja nekünk a dolgot okosba.

  A Xiaomi sem szállít közvetlenül hazánkba de az Ibuygou hivatalos együttműködésben van vele, így a probléma könnyen orvosolható.
Hivatalos oldal: http://www.xiaomi.com/en
Fél/Hivatalos rendelés: http://www.ibuygou.com

  Az OPPO rendelkezik európai központtal és szállít is hazánkba.
Hivatalos oldal: http://en.oppo.com
Hivatalos rendelés: http://europe.oppostyle.com

  Pénz lebegtetés

  Az online rendelésnek mindig a fizetés a legneccesebb része, hiszen itt érünk el a folyamatban ahhoz a ponthoz ahol már úgy tűnik, hogy nem tudunk visszafordulni.
Fizettünk! Mi lesz a pénzünkkel?
Ez egy végleges és vissza nem fordítható fordulópontnak tűnik de ha jól csináljuk akkor nem így van.
Erre a helyzetre adnak megoldást az online pénzküldők.
Egyrészt nem szolgáltatjuk ki a bankkártya adatainkat egy olyan cégnek, amelyik nem a mi kultúránkban és jogi környezetünkben működik.
Másrészt itt nem közvetlenül az eladónak fizetünk. A pénz az online közvetítőhöz kerül, aki csak akkor adja tovább az eladónak, ha a csomagunk már megérkezett. A csomag kézbesítéséről nem csak mi de az eladó és a pénzküldő és értesül, a csomagküldő pedig garanciát vállal érte. Ha nem kapjuk meg a csomagot a pénzküldő automatikusan visszautalja nekünk a pénzünket.
Olyan mintha letétbe heyeztük volna a vételárat egy harmadik félnél.

  Azt mindig az online áruház dönti el, hogy milyen pénzküldőkkel működik együtt.
Sok áruháznak van külön elektronikus pénztárcája (pay, wallet) külön erre a célra.

  Csomagküldők

  Sok gyártó és online áruház nem engedi a hagyományos postai rendelést csak dedikált csomagküldőn keresztül, ami követhető és garanciát vállal a szállításra. Ha ez egy adott áruház esetében nincs így akkor is érdemes a csomagküldőt választani. Ez plusz költséget jelent de nagyon megéri.
Az online áruház dönti el, hogy milyen csomagküldőkkel működik együtt.

  Regisztrációk

  Rendeléskor regisztrálnunk kell néhány oldalra:
-a gyártó közvetlen rendelési oldala vagy egy online áruház oldala.
-a pénzküldő oldala.
-a csomagküldő oldala. Ez nem minden esetben kötelező de ha megtesszük akkor általában részletesebb szolgáltatásokat kapunk pl. kérhetjük a csomagkövetést sms-ben.

  A költségek

  A költségek viszonylag könnyen áttekinthetőek:
  -a telefon és az esetleges kiégészítők ára.
Ha nem a gyártótól rendelünk akkor érdemes körülnézni, hogy hol vannak a legjobb árak.
Érdemes megnézni, hogy a kiegészítőket megéri-e megrendelni vagy itthon is kaphatóak.
  -a szállítás ára. Figyelembe kell venni az ár és a szállítás árának a kölcsönhatását. Sok áruház ad olcsóbb árakat drágább szállításért és viszont. Ezt mindig gondosan ki kell számolni, nehogy 10 dollárral olcsóbban rendeljünk egy olyan oldalról, ahol 20 dollár a szállítás, szemben egy olyan odallal, ahol 10 dollárral drágább a telefon de ingyenes a szállítás.
  -az áfa különbözet ára. Amikor a csomag belép az EU-ba és az országba ki kell fizetni az áfakülönbözetet.
Azt hallottam, hogy a kínai cégeket meg lehet kérni arra, hogy a valós értéktől jóval kissebbet tüntessenek fel, ami átjön a vámon. Én ilyet sosem csinálnék, csak hallottam, hogy van ilyen :-)
De ha csomagküldést kérünk vagy kapunk akkor ez a lehetsőség úgy sem áll fenn, mivel ilyenkor a vásárlás pontos összege úgy is fel lesz tüntetve.
  Érdemes a végén átszámolnunk, hogy a rárakódó költségek után is megéri-e a megrendelni a telefont.



  redmi | red rice | hongmi | miui | android | xiaomi | okostelefon
 

Válasz erre a bejegyzésre
Felhasználónév:

E-mail:

  Írja be a bal oldalt látható szöveget: