Címlap Blog zoli Okostelefon - Xiaomi Hongmi - Rendelés

2014.04.23 06:55:01
zoli


  A Xiaomi sem szállít közvetlenül hazánkba de sok online áruház megteszi ezt helyette.
Én csak olyan oldalakról rendelek, amiről lehet tudni, hgy megbízható, ha nem lehet leinformálni akkor alap, hogy egy ismerősöm sikeresen rendelt már róla. Az AliExpress-ről és az Ibuygo-ról sok jót hallottam, végül az AliExpress lett a nyerő.

  Tudni kell, hogy a Xiaomi hivatalosan csak az Ibuygo-val működik együtt. Ha innen rendelünk akkor biztos, hogy az eredeti Hongmit kapjuk az eredeti MIUI operációs rendszerrel.
A Hongmi sikere sajnos azt hozta magával, hogy elkezdték hamisítani. Ezért rendelés előtt győződjünk meg arról, hogy a készülék rendben van-e. Olvassunk utána az adott online áruháznak, aláruháznak, eladónak.
Egy másik probléma, hogy sok nem hivatalos viszonteladó módosítja az eredeti Stock MIUI-t, mivel az alapból csak angolul és kínaiul jelenik meg. Ezért egyes forgalmazók a MIUI Multilanguage ROM-ot telepítik fel, ami tartalmazza a kívánt nyelveket. A forgalmazók természetesen nem szoftverfejlesztők, ezért ezzel a ROM-al adódhatnak problémák és adódnak is.
Egyes programok, beállítások és szolgáltatások hiányoznak vagy fagynak. Előfordul, hogy a MIUI-t nem lehet frissíteni, mivel a beépített gyári Updater hiányzik, nem működik együtt a frissítést végző tárhellyel. Ha sikerül frissíteni akkor a Stock frissítés jön le a MMR-re és a két rendszer bizony akadhat egymással.
Ezért győződjünk meg arról is, hogy a megvásárolni kívánt készüléken az eredeti, módosítatlan rendszer fut-e. A módosítás ritkán van feltüntetve ezért érdmes külön rákérdezni. A legtöbb áruház készségesen együttműködik ha kérdés merül fel és nagyon rugalmasak a különböző igények felmerülése esetén. Gyakorlatilag akármit teleíítenek neknk, amit csak szeretnénk.
Az országos MIUI közösségek egyébként honosítják a rendszert, a hazai közösség is ad magyar nyelvű támogatást, tehát a frissítéseket magyar nyelven is le lehet tölteni.



  Regisztráció

  AliExpress

  A regisztráció a szokásos, az oldal jobb felső sarkában (Join) vagy az oldal alján (How to Buy - Create an Account) lehet elkezdeni.
Meg kell adni a mail címet (ez lesz az azonosító), a nevünket, a választott jelszavunkat, egy capcha-t és el kell fogadnunk a felhasználói feltételeket. Ez után a rendszer automatikusan beléptet.
Hamarosan kapunk egy levelet egy érvényesítő linkkel, amivel véglegesíthetjük a regisztrációt.

  Az Ali-nak van mobilalkalmazása is, ami nekem vásárlásra egy kicsit nehezen átlátható de ideális a rendelés követésére és kommunikációra az eladóval..

  Rendelés

  Az AliExpress-en cégektől és magánszemélyektől vásárolhatunk, nekem a Hong Kong Goldway volt a legszimpatikusabb.

  Készülék

  A Hongmiból különféle színű kiadások vannak de ez csak a hátsó borítóra vonatkozik.
Itt is az alap metál szürkét árulják a 4 GB-os kiadásban de lehet rendelni 8, 16, 32 GB-os microSD kártyával is. Én 32 BG-os kártyával kértem, ez 23 dollárral növelte az árat, ami tisztességes piaci ár vagy alatta van egy kicsivel.

  Borító

  Nekem jobban tetszik a Hongmi a kínai vörös hátsó borítóval, ha már vörös rizsről beszélünk.

  MiKey

  A Xiaomi nagy dobása a MiKey, ami egy utólag csatlakoztatható gomb, ami a jack csatlakozót hasznosítja. Különféle funkciókat lehet rá beállítani és nyomással vezérelhető.

  Minden a kosárban lévő termékhez írhatunk üzenetet.
Mivel a MiKey esetében nem lehetett színt választani rákérdeztem, hogy kérhetek-e feketét vagy kínai vöröset. Azt válaszolták, hogy a színválasztás felett nem rendelkeznek kontrollal, az midnen esetben véletlenszerűen történik, ahogy jön de bíznak benne, hogy olyat kapok, ami tetszik.


  Tok

  A Xiaomi gyárt egy eredeti tokot a Hongmihoz ami ki- és aláhajtható, így támasztékul szolgál a telefonnak.

  Rengeteg kiegészítő van még, érdemes közöttük bogarászni.

  A termékek adatlapján az ár alatt lesz egy olyan panel, hogy Shipping.
Az első sorában alapból az van, hogy Free Shipping to Hungary via Singapore Post.
Ezt az utánna következő, lefelé néző háromszögecskével meg lehet változtatni DHL csomagküldőre. Ez már nem lesz ugyan ingyenes de így gyorsabb, biztosítva van a küldemény és könnyebb nyomon követni.

  Minden termék a kosárba pakolása után meg tudjuk nézni a kosarat vagy tudjuk folytatni a vásárlást. Ha kivásároltuk magunkat akkor kattintsunk a Buy all this seller vagy a Buy All gombok valamelyikére, mindkettő ugyanoda visz.
Itt adhatjuk meg a szállítási adatokat: név, cím, telefonszám.

  Ha lejjebb görgetünk akkor tudunk még változtatni a tételeken, illetve minden tételhez írhatunk üzenetet az eladó részére.


  Majd továbbléphetünk a bankkártya adatokhoz (Place Order).
Válasszuk ki a kártya típust, majd adjuk meg a kért kártya adatokat.
Majd a Pay My Orderrel befejezhetjük a rendelést.
Ez után levelet fogunk kapni a sikeres rendelésről.

  Szállítás

  A rendelés feldolgozása egy nap. Az Ali vállalja, hogy nyolc napon belül útnak indítja a szállítmányt, el is indul egy visszaszámláló a rendelés lapján (My AliExpress / All Orders / View Detail). Egy barátomnak egy nap alatt összerakták és útnak is indították, természetesen én pont belecsúsztam egy ünnepi időszakba, így ez öt napig húzódott.
  A szállítmánynak két rendelési száma van az egyik az Ali a másik a DHL száma. Az előbbi az oldal tetjén található, míg az utóbbi az oldal alján. Ez tíz számjegyből áll és ezzel tudjuk követni a szállítmányt.
  Amikor a csomag elindul a DHL már előre elkezdi intézni a vámkezelési protokollt.
Küld egy levelet ami tartalmazza az Ali által küldött fuvarlevelet és a vámkezelési megbízást. De elég csak az általuk megadott adatokat elküldeni és kitöltik ők.
Ha a csomag értéke eléri a 22 EUR-t akkor vámmentes de ÁFA köteles, ha a 150 EUR-t akkor már vámköteles is. Ezt a futárnál lehet fizetni készpénzban vagy kártyával.
A távol-keleti csomagküldők zöme automatikusan egy kis összegű ajándékról állítja ki a fuvarlevelet. A vámkezelési megbízásnál ezt mindenkinek lehetősége van kiigazítani a valós adatokkal, hogy jobban tudjon aludni. Én sosem tennék ilyet de úgy hallottam, hogy vannak olyan emberek akik az eredeti fuvarlevélre hivatkozva elkerülik a kapcsolódó költségeket.

  Felmerülő problémák

  Én azonnal elrontottam azt, hogy a kosárba tételnél nem állítottam be, hogy nem postával kérem a terméket, hanem csomagküldővel.
Ezt kétféleképpen lehet kezelni.
Egyrészt 24 óra alatt dolgozzák fel a rendelést ezután megjelenik egy olyan opció, hogy Rendelés Törlése (Cancel Order).
Másrészt van vevőszolgálat, minden rendelés alatt be is van ágyazva egy chat felület (My AliExpress / All Orders / View Detail)  de van külön Message Center is a horizontális menüsávban).
Megkérdeztem, hogy mi a legcélszerűbb ebben az esetben.
Adtak egy linket kiegészítő postai díjról, ahová be kellett írni az általuk megadott összeget és ugyanúgy megvásárolni, mint bármi mást.
Azt már említettem, hogy a kosárban minden termékhez hozzá lehet szólni, ide be kellett írni, hogy ez kiegészítő postai díj DHL szállításhoz, valamint a rendelésszámot. Én az általuk küldött levélből kikopiztam az üzenet szövegét.

  Ajánlott oldalak



  DHL: http://www.dhl.com / http://www.dhl.hu

  MIUI: http://en.miui.com

  MIUI Android: http://miuiandroid.com / http://miuiandroid.hu

  Xiaomi: http://www.xiaomi.com/en



  redmi | red rice | hongmi | miui | android | xiaomi | okostelefon
 

Válasz erre a bejegyzésre
Felhasználónév:

E-mail:

  Írja be a bal oldalt látható szöveget: