Címlap Blog zoli Hétköznapi Áyurvéda - Gyors receptek - Párolt kelbimbó

2014.10.05 14:11:41
zoli


  A "Ne bonyolítsd!" témájú gyors receptek következő versenyzője a párolt kelbimbó.
A kelbimbó azon zöldségek közé tartozik amikkel bármit is teszünk, mindig megőrzik az alapízüket. Ezt nem lehet semmivel sem elnyomni, itt nem működnek az archaikus módszerek, mint az odakapatás vagy az ipari mennyiségű chili.
A legtöbben azért nem szeretik a kelbimbót, mert semmivel sem lehet elnyomni az ízét. De ennek a problémának a megoldására van egy másik stragtégia is, ha nem lehet elnyomni valaminek az ízét, akkor ki kell emelni, erősíteni kell vagy harmonikus környezetbe kell helyezni.

  Miért olyan fontos a kelbimbó?

  A leveles félék a zöldségek királynői, nyugtatják, építik, alacsony kalóriatartalmuk mellett ásványi anyagokkal látják el a szervezetünket, alapízük a keserű a legfontosabb íz az összes közül. A keserű íz a legegészségesebb mert visszaállítja és egyensúlyban tartja az életlevegőket, valamint ő felelős a méregtelenítésért is, ami természetes, valós, egészséges és fenntartható fogyáshoz vezet.
  Az élelmiszerlobbi egyik legnagyobb emberiségellenes bűne az, hogy az előre legyártott, túlvezérelt, agyonkontrollált ízek kiszorították a természetes keserű ízt.
A keserű íz is egy dinamikus fogalom nem kell, hogy behorpadjon tőle a fejünk, elég ha kellemesen kesernyés.
  Nyugaton nagyon kevés leveles zöldség van, ami van annak sem a levelét fogyasztjuk, hanem a gyökerét. Mivel a levélre nem figyelnek általában nem is fogyasztható minőségű. A mediterráneumban, a közel-keleten és távol-keleten rendeteg leveles zöldség van de a legtöbb nyugaton ismeretlen. Igazából szintetikus drogból vagy fegyverből nagyobb választék van és könnyebb is hozzájutni.
  A kelmbimbó ami a vadkáposzta egy termesztett változata azon ritka levelesek közé tartozik, amit mi nyugatiak nemesítettünk ki, nem természetesen termett és nem más régióból hoztuk be. A XIX. században, belga testvéreink nemesítették ki, némi értelmet adva a nyugati kultúrának.
Mint minden levelesnek ennek is alacsony a kalória- és magas az ásványi anyag tartalma. Vitaminokból főleg A-, B1-, B2-, B6- C- és K-vitaminokat tartalmaz. C- és K-vitamintartalma kifejezetten magas. 100 gramm kelbimbóban 85 mg C- és 177 μg K-vitamin található.
  A kelbimbó nagy előnye, hogy ősszel terem, pont az őszi borús, esős, hűvös és termény, tápanyag sokk kellős közepén üti fel a fejét. A legfinomabb kelbimbó az amelyiket az első fagy már megcsípte. Jól bírja a téli fagyot is és képes télen is teremni, aminek a jelentőségét ma már nehéz felmérni első hallásra de régen egy valóságos áldás lehetett.
  Konyhatechnikailag az egyik legjellemzőbb tulajdonsága, hogy nagyon hamar el lehet készíteni.

  Hogyan szeressük meg a kelbimbó?

  A kelbimbó ízét szokni kell, hogy összekapcsoljuk valami kellemessel ahhoz szükség van valami durva drogra. A legálisak közül az egyik legjobb a füstölt sajt.

  Párolt kelbimbó füstölt sajttal



Hozzávalók:
-olíva olaj
-kelbimbó
-só
-füstölt sajt

  Oliva olajon egyszerűen pároljuk meg a kelbimbót, amikor már levet engedett sózzuk is meg.
Amikor megpuhult szedjük ki egy tálba és olvasszunk rá füstölt sajtot.

  Párolt kelbimbó



  Hozzávalók
  (Zsiradék)

-olíva olaj
  (Fűszernövény)
-gyömbér gyufaszálra vágva
-hegyes, erős paprika jól felaprítva 
  (Zöldség)
-kelbimbó
-kínai kel
-egyéb zöldségek, igény szerint: zöldborsó, kukorica, sárgarépa
  (porFűszerek)
-fekete vagy tarka bors
-hing
-kömény
-kurkuma
+só, cukor

  Olajon óvatosan pirítsuk meg a fűszernövényeket. Majd pároljuk össze a zöldségekkel. Az utolsó pár percben pedig adjuk hozzá a porfűszereket és rottyantsuk össze.
  Ha túlpároljuk és a zöldségek kiszáradnak, utólag, közvetlen fogyasztás előtt öntsünk rá egy kicsi oliva olajat.
  Ideális körete a párolt rizs.

  Ez egy jól variálható recept, jól ki lehet egészíteni valami kicsapott fehérjével: tofu (szójatúró, szójából Kínában), panír (túrósajt, tehéntejből Indiában). Ez esetben érdemes valami szószt vagy mártást is készíteni.
Az erjesztett lágy sajt (tejből a közel-keleten és a mediterráneumban, a római kor előtt) és az erjesztett kemény sajt (tejből a mediterráneumban és Európában, a római kor után) nem áll jól neki.

  Napi hús ellenes kirohanás

  Sokan készítik el párolt zöldségekhez, minden idők legértelmetlenebb fehérjeforrását a húst. Bár borzasztó de konyhatechnikailag illik hozzá.
Ha valakinek nagyon beakadtak a húsfélék akkor próbáljon meg elmászni a feldolgozott és vörös húsok felöl a fehér húsok irányába mint a hal és a szárnyas.
A feldolgozott húsokban amúgy sincs már sok tartalom csak adalékanyag, ennek nincs semmi értelme. A fehér húsokból sem célszerű többet fogyasztani, mint heti kétszer egy szeletet. Ez lenne az orvosi húsfogyasztás. Tehát ha valaki azzal zsibbasztja magát, hogy hát a hús az nélkülözhetetlen, mert ezt mondták a fehér köpenyesek, akkor tartsa be az adagolást, mert ezt is mondták a fehér köpenyesek.
  Bár a hús pótlásának nem látom sok értelmét, mert amire nincs szükség azt pótolni sem kell de ha valakinek kell az életérzés vagy szeretné kivakítani mások szemét az a legtöbb receptben tökéletesen tudja szimulálni a húst grillezett sajttal.
A hús egy önmagában ehetetlen, ízetlen szivacs. Megfelelő hőkezelés után válik némileg fogyaszthatóvá, miután növényi fűszereket, mártásokat és szószokat szivattunk fel vele. Ebből adódik, hogy ezt megtehetjük bármilyen hasonló matériával is: grillsajt, padlizsán, szejtán (gabonahús), tofu (szója fehérje).



  Hétköznapi Áyurvéda | Gyors receptek | Párolt kelbimbó
 

Válasz erre a bejegyzésre
Felhasználónév:

E-mail:

  Írja be a bal oldalt látható szöveget: