Címlap Blog zoli Hétköznapi Áyurvéda - Méregtelenítés - Banán diéta

2015.04.22 10:37:48
zoli


  Előre szeretném jelezni, hogy az én banán diétám nem egyezik meg a Sumiko Watanabe által kidolgozott, japán banándiétával, teljesen különbözik tőle.

  Ez az én saját kísérleti diétám, amit az áyurvéda és a kínai öt elem tan alapján raktam össze. Ha valaki nem szokott hozzá a böjtökhöz vagy nem érti a mögöttük lévő elveket, előtte feltétlenül konzultáljon egy szakemberrel.


  Szoktam különféle gyümölcsökkel diétát tartani.
Ez megszabadít a diéta idejére a komplex vásárlástól, főzéstől. Több fizikai és mentális erőm marad. Tehermentesíti a szervezetet, átpucolja a beleket. Sok esetben még néhány felesleges kilótól is megszabadít, miközben még spórolok is.
Sok esetben csinálok nem tervezett gyümölcsnapot, amikor azt látom, hogy semmilyen értelmes ételhez nem tudok hozzájutni.
  A gyümölcsdiétát általában úgy szoktam tartani, hogy megtartom a reggelimet, ami olajos mag valamint a vacsorámat, ami zöldségleves és a választott gyümölcsöt ebédre eszem, valamint az intervallumokban. 
  A banán diétám ettől két dologban is eltér. Minden étkezésre csak banánt eszem és ettől a diétától nem feltétlenül várok fogyást.
Egyrészt a banán nehezen tud együttműködni bármilyen más étellel, viszont könnyen emészthető, így nem zaklatja fel az emésztést, nem kell nyugtatni vagy felkészíteni rá a szervezetet.
Másrészt a banán elég cuccos kis gyümölcs. Esszenciális aminosavakat, szénhidrátokat és cukorféléket tartalmaz, nem véletlenül sok sportoló kedvence. Szóval a banán diétától, hasonlóan a szőlő diétához, még akár hízni is lehet.
Természetesen ez az elfogyasztott banán és a mozgás mennyiségétől függ. Tehát még akár fogyni is lehet tőle.



  Származása

  A banán egy trópusi gyümölcs, ami egy lágyszárú, fatermetű növény utóérő, áltermése.
A vadbanán számunkra ismeretlen módon kemény magokat tartalmaz, amiket a termesztett változat már nem. Ezt mag nélkül, sarjaztatással szaporítják, így minden termesztett banán klón.
Délkelet-Ázsiából származik, arab kereskedők hozták a Közel-Keletre, majd Európába. Innen hódította meg Amerikát is. A legnagyobb banánexportőr Ecuador.

  Hatása

  A banán könnyen emészthető, a gyomorból 110 perc alatt kiürül, ezért adható kisbabáknak is.
  Tartalmazza mind a hiányzó 8 aminosavat.
Nyomelemek közül akad benne: cink, foszfor, jód, kalcium, kálium, magnézium, mangán, réz és vas. Sajnos a kalcium és a magnézium tartalma kisebb a hiedelmeknél. 100 grammjában csupán 27 milligramm magnéziumot és 5 milligramm kalciumot tartalmaz. 
  Vitaminokból tartalmaz: A-, C-, E- és U-vitamint.
B-vitaminok egész garmadájával rendelkezik: B1 (tiamin), 2 (riboflavin), 3 (niacin), 5 (pantoténsav), 6, 9 (folsav).
  Gyümölcshöz képest jelentős szénhidrát tartalma van. 100 gramm banán 24 gramm szénhidrátot tartalmaz ami háromszorosa az almáénak, az eperének és a grapefruiténak, tehát nem kell tőle falnak menni.
Háromféle cukrot tartalmaz glükóz, fruktóz és szacharóz formájában, amiből aztán 100 grammjában, jelentős mennyiségű, 12 gramm cukor van.

  B-vitamin tartalmánál fogva nyugtató és stresszoldó hatása van.
Triptofán aminosav tartalmánál fogva segíti az elalvást. Ami nem azt jelenti, hogy a banántól elalszunk, hanem azt, hogy amikor el akarunk aludni akkor a szervezet a B6-vitamin, a magnézium és a triptofán segítségével könnyebben le tudja gyártani a melatonint. Ami többek között az alvásért felel.
A tirozin aminosav pedig a mély és zavartalan alváshoz járul hozzá.
Erősíti a csontokat, az izmokat és a szívet.
Jó hatással van az idegrendszerre, a koncentrációra és a memóriára. Enyhíti a gyomorfekély tüneteit. Cukor és rost tartalmánál fogva előnyös az emésztésre nézve.

  A banán diéta

  Reggeli (08:00): 0,5 liter tea és 2 db banán.

  Ebéd (12:00): 0,5 liter tea és 2 db banán.

  Vacsora (18:00): 0,5 liter tea és 2 db banán.

  Aki nem szokott hozzá a teához az kezdjen csak egy csészével, ezen túl pedig inkább vizet igyon. Teából én leginkább a többször erjesztett, kínai puer teát és a megszakított erjesztésű wulong teát ajánlom. A filteres hulladékokat mindenki felejtse el. 
  Ha a diéta alatt megéhezünk igyunk több vizet, ha nem múlik el, akkor fogyasszunk még egy kis banánt.
  Ha valaki azt érzi, hogy kevés erő van benne, esetleg szédül az igyon egy kis limonádét, ha nem múlik el akkor szakítsa meg a böjtöt.
  Az egész böjt alatt ügyeljünk rá, hogy megfelelő mennyiségű vizet fogyasszunk. Ne igyunk limonádénál bonyolultabb folyadékot mint gyümölcslevek és zöldséglevek, mivel semmi nem fér össze a banánnal.
A limonádéban csak annyi citrom és cukor legyen, ami megízesíti azt. Cukornak pedig ne használjunk mást csak nád vagy pálmacukrot, mivel ezek ürülnek ki a leghatékonyabban.
  A diéta alatt fogyaszthatunk táplálkozás kiegészítőket de csak organikusakat, a szintetikus kiegészítők sok vizet igényelnek és feleslegesen terhelik az emésztő rendszert, ami a böjttől amúgy is érzékenyebb. A legjobb a folyékony vagy pépes állagú kolloid formátumú kiegészítő.
  Fontos, hogy mozogjunk mindennap, egyrészt az anyagcsere így teljes és ez böjt alatt ez különösen fontos, másrészt mert ezzel óvjuk az izomzatot a leépüléstől.
  A banán diétára nem kell felkészülni és nem kell levezetni sem. Egyszerűen lépjünk át a napszaknak megfelelő étkezésre de mivel a gyomrunk valószínűleg leszűkült már, elsőre ne fogyasszunk több ételt, csak ami a két kezünkben elfér. Ez ugyanis a gyomrunk természetes űrmértéke, diétán kívül is erősen célszerű ehhez igazodni.

  Ajánlott cikkek

- Hétköznapi Áyurvéda

- Kedvenc táplálkozás kiegészítők

- Kedvenc teák és gyógynövény főzetek



  Hétköznapi Áyurvéda | méregtelenítés | Banán diéta
 

Válasz erre a bejegyzésre
Felhasználónév:

E-mail:

  Írja be a bal oldalt látható szöveget: