Címlap Blog Címke: pénzügyi elemzés


Címke: pénzügyi elemzés

2013.03.06 18:29:35
zoli


  A befektetésekről a legtöbb embernek a pénzpiaci spekulációk ugranak be és az olyan gyöngy mondatok: hogy csak a pénz csinál pénzt.



  Az már egy szűkebb kör, amelyik megérti, hogy a vállalkozás is befektetés, sőt a legelemibb befektetés.
A pénzpiaci befektetések valóban tudnak pénzt csinálni de ezekhez vagy komolyabb tőke kell, vagy nagyobb kockázatot kell vállalni, ami pont a kis tőkénél nem lehetséges. Nem tudom, hogy mi a rosszabb amikor valaki a kis tőke miatt nem tud befektetni vagy pont a kis tőkéjével vállal óriási kockázatot, ami így nem a nagyobb hozamot hozza közelebb, hanem a nagyobb bukást.
Másrészt befektetni azt lehet ami meg van már takarítva, az pedig a jövedelemből származik. Sokan azért nem tudnak befektetni mert túl kis tőkével rendelkeznek, itt az egyetlen megoldás a bevétel növelése és nem a nagyobb kockázat vállalása.
Ugyanakkor kis tőkével vállalkozni is nehezebb de mégis reálisabb mint kis tőkével nekiugrani mondjuk a forex piacnak, ahol még ha jó is a stratégia, csak az árfolyammozgás képes elkaszálni minden pénzünket.
Kevés pénzből vállalkozást indítani lehet nagyon egyedi módon ami viszont nem másolható és lehet valamilyen általános stratégia segítségével, ami már követhető.

  A hálózatos piacszervezés témakörében még mindig problémát okoz az, hogy ez vállalkozásnak számít-e, az pedig már végképp, hogy elfogadható-e mint befektetés.
  A befektetés párhuzama sokaknak ott szokott gondot okozni, hogy ha nagyobb pénzt szeretne valaki keresni egy hálózatból akkor dolgozni kell, míg a befektetések passzívak. De ez így nem teljesen helytálló elképzelés.
A befektetésektől egyáltalán nem áll távol a munka. Már ahhoz is nagy teljesítmény kell, hogy megtaláljuk a megfelelő befektetéseket. Aki nézett már át több száz befektetési alapot az tudja, hogy miről beszélek.
Sok befektetésre kifejezetten jellemző, hogy a befektető részt vehet benne ha akar. Gondolok az árú- vagy devizakereskedelemre. Ez úgy is most nagyon divatos.
A sikeres forex kereskedőkön azt látom, hogy az első év a tanulásról és a gyakorlásról szól. Ez mindig megmarad de az első évben ez sokkal koncentráltabban van jelen. Ez sok százezer forintnyi képzést jelent és napi legalább egy óra gyakorlást egy éven keresztül -hogy élesben vagy demóban ez már irányzat kérdése.
Arról megoszlanak a vélemények, hogy mekkora összeggel érdemes kereskedni de nagyjából 1000 dollárt javasolnak kezdésnek, ha megy a dolog akkor ezt külső forrásból fel kell duzzasztani záros határidőn belül 5.000-10.000 dollárra. Ezzel lehet jól kereskedni. Megélhetéshez 100.000 dollárt javasolnak.
  Ha valaki jól ismeri a hálózatos vállalkozási stratégiát vagy hajlandó azt megtanulni, és beleteszi azoknak az erőforrásoknak a töredékét ami a forexhez az első évben kell, akkor nyert ügye van.

  A hálózatos kereskedelemnek van néhány fontos szabálya, ami garantálja azt, hogy az ember ne bukja el a pénzét és az idejét és még gyarapítani is tudja. Itt az jelenti a problémát, hogy az emberek nem szeretik a szabályokat és hasonlóan következetlenül járnak el a hálózatok mint a hagyományos vállalkozások terén.

  1.a. Csak olyan termékes hálózatnak légy a tagja amelyiknek a termékét önállóan is értékesnek tartod!

  Magyarán ne csatlakozz csak és kizárólag a pénzügyi lehetőség miatt termékes hálózathoz. Nem mondom, hogy ez nem lehet szempont, hiszen én is a hálózatok befektetési aspektusáról írok, csak azt mondom, hogy ne ez legyen az egyetlen szempont.
  A termék jelenti a hálózatos kereskedelemben a "tőkegaranciát". Vettél terméket ez már a tiéd. Ennek akkor is jó üzletnek kell lennie, ha ezután nem történne semmi.
Sok ember vesz meg olyan terméket, amire valójában nincs semmi szüksége vagy számára nem meggyőzőek, egy jövőbeli pénzügyi pozíció kedvéért. Ezzel az a probléma, hogy a jövő múltja a jelen, abban gyökeredzik. Ha valakit szubjektív vagy objektív okok miatt nem győzött meg a termék, akkor valójában egy jövőképet adtak el neki.
Még ez sem feltétlenül baj de ennek meg kell érteni a kockázatát, ebben az esetben nincs "tőkegarancia". Valamint senki előtt nem tud hitelesen beszélni a termékről, hiszen ő maga sincs meggyőződve róluk. Így csak olyan emberek járhatnak el akiknek sok pénzük és idejük van és nem okoz számukra problémát, hogy elveszítik.

  1.b. Nem-termék hálózat esetén a "tőkegaranciának" a kompenzációs tervnek kell lennie!

  Vannak hálózatok amik absztrakt (pénzügyi) termékkel rendelkeznek.
Itt is szükség van a havi aktivításra, hiszen ez a jutalék alapja. De itt nincs egy klasszikus termék amit megvásárolhatunk, nagy valószínűséggel olyan dolgohoz jutunk, amire nem feltétlenül van szükségünk.
Ebben az esetben a "tőkegaranciát" a kompenzációs tervnek kell nyújtania.
Ez azt jelenti, hogy az együttműködés különböző lépéseinek olyan jutalékkifizetést kell maga után vonnia, amiből minimális együttműködés esetén is lehet fedezni a havi költségeket.
Ennek a lehetőségnek a realitását minden kompenzációs tervnél külön meg kell vizsgálni.

  2.a. Termeld ki a havi termékvásárlás költségét!

  Minden termékes hálózatban egyéni forgalom különbségre számítják a jutalékot.
Ezt a forgalmat akár egy ember is el tudja vinni, ha párról van szó az még jobb, ha pedig egy családról akkor a forgalom mint kérdés végleg meg van oldva.
Egyre inkább trend, hogy a hálózatok az egyéni felhasználással számolnak és nem a termék közvetlen értékesítésével egy harmadik félnek, sőt a képzésekért is egyre inkább nem kérnek pénzt.
  Ahhoz, hogy kigazdálkodjunk minden havi költséget hálózatonként eltérő teljesítmény szükséges.
  Ha az adott hálózatban van a havi aktivitás kitermelését vagy a gyors indulást támogató program, akkor általánosan 3-4 aktív vásárlóval (együttműködő partner, csomag vagy pozíció) lehet számolni.
   Ha ezt visszatérítésből szeretnénk kitermelni akkor átlagosan 9-12 aktív főre van szükség.
  Bináris vagy döntött piramis rendszereknél a legcsalókább a dolog, mert úgy tűnik, hogy a bal lábon elég 3 aktív fő, mert a jobb lábat a rendszer építi. Elméletileg. Ha a jobb láb nem épül vagy nem elég gyorsan, akkor előfordulhat, hogy a másik 6 aktív főt is nekünk kell behozni.
  Mátrix rendszereknél is nagyjából ezzel a 9-12 aktív fővel lehet számolni.
Az ingadozást két dolog adja.
A régebbi kompenzációs terveknél kisebb százalékban osztják vissza a forgalmat, ezért ott több főre van szükség ugyanahhoz az eredményhez.
Az újabb kompenzációs terveknél nem csak az összforgalom számít, hanem az is, hogy a forgalom milyen szinten, hányadik mélységben bonyolódik, tehát hogyan van felépítve a struktúra.
  Azért ezek nem elrugaszkodott számok. Találni 3-4 vásárlót vagy 9-12 együttműködő partnert nem egy nehezen elképzelhető dolog és kedvenc termékünk ingyen pottyan az ölünkbe.
Később sem kell feltétlenül nagyobb teljesítményt nyújtanunk csak ugyanezt kell még egyszer megtennünk.
  Természetesen egy idő vagy forgalom után a hangsúly át fog tevődni a vásárlókról az együttműködő partnerekre, hiszen ők nagyobb forgalmat tudnak generálni, mivel továbbviszik a hálózatot.
Itt most nem is számoltam a partnerek által hozott partnerekkel. Miattuk van, hogy valójában ebből a 9-12 aktív főből nem mindenkit mi fogunk behozni.

  2.b. Termeld ki a havi aktivitás költségét!

  Nem-termék hálózatoknál is van termék amit megvásárolunk de ezek nem klasszikusak, hanem általában pénzügyii jellegűek. Itt sokszor nincs lehetőség kis összegű termékek eladásával kigazdálkodni a havi aktivitást. Persze előbb-utóbb a jutalékkal egyenesbe kerülünk de ez nem segítség azoknak akik új indulók vagy nem gondolkoznak nagyban. Ezért az együttműködéshez kapcsolódó általános lépéseknek olyan jutalékkifizetést kell maga után vonnia, amiből minimális együttműködés esetén is lehet fedezni a havi költségeket.
Ennek több módja is lehet. Az egyik legjobb a jutalék azon fajtája, ami a cég nyereségének egy részét osztja vissza, mintha részvényesek lennénk. Ennek a pontos módja kompenzációs tervenként eltér.

  3. Keress pénzt!

  Minden hálózatban, attól függően, hogyan épül fel a struktúra (csoportrajz) és milyen a kompenzációs (jutalék) terv van egy meghatározó építőelem. Minden már felépült hálózat visszabontható erre a meghatározó építőelemre és ennek segítségével megtervezhető egy még fel nem épült hálózat.
Ez a meghatározó építőelem általában az ami a termék vagy havi aktivitás kitermeléséhez szükséges. Tehát itt is a fenti számok érvényesek.
  A visszatérítés nem arányosan, hanem exponenciálisan növekedik, így 3-4 ismétlés már eléri és meghaladja az átlagjövedelmet. Itt megint nem számoltam a partnerek által hozott partnerekkel de ahogy nő a hálózat egyre inkább rájuk tevődik át a hangsúly.

  Konklúzió

  Tegyük fel, hogy valaki hálózatos kereskedelembe fektet havi 20.000, évi 240.000 forintot.
Ezzel párhuzamosan nézzünk egy másik példát, fektessünk 240.000 forintot egy tőke- és hozam-garantált befektetési alapba, évi 12%-ra. Ez nagyon szép hozamnak számít.
Egy év alatt a hálózatból minimális együttműködéssel ki tudunk venni havonta 20.000, évi 240.000 forintot -az első két hónapot nem számoltam a kezdés miatt.
A befektetési alapunk után egy év múlva kapunk 28.800 forintot.
  Természetesen ez nem garantált hozam, mint ahogy az sok befektetésnek sincs. De ha valaki betart néhány pofon egyszerű szabályt akkor bukni nem fog rajta, amivel máris előnyben van sok más befektetéssel szemben. Minimális együttműködéssel több pénzt kereshet mint a legtöbb kisbefektető. És a komolyabb lehetőségeket még figyelembe sem vettem csak nagyon egyszerű és reális számításokat végeztem.
  Lehet, hogy valakinek nem tetszik a hálózatos kereskedelem de az megdönthetetlen, hogy mint befektetés kiváló.

  Az elmúlt több mint húsz évben a hálózatos kereskedelem rengeteg kritikát kapott.
Azok az emberek akik a panaszkodást életcél jellegűen űzik, e mellett szidtak még minden mást is, a kormányt, a politikát és ami még a csövön kifért.
Eközben felnőtt egy generáció akinek nem okoz problémát kiegészíteni az ösztöndíját vagy a keresetét különböző értékesítési és hálózatos rendszerekből.
Nem vagyok nagy jós ha azt mondom, hogy el fog jönni az az idő amikor egy kifejezetten konzervatív befektetési tanácsadó szemrebbenés nélkül fogja ajánlani a hálózatokat egy befektetési portfólióba.

  Ajánlott cikkek


- Pénzügyi elemzés: hálózatos kereskedelem - Conligus - videó bemutató


  hálózatos kereskedelem | vállalkozás | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 1616  

2013.03.06 16:28:58
zoli


  Egy sikeres vállalkozásnak vagy egy olyan állásnak ami kiteljesíti az embert és nem megnyomorítja, sok változója van:
-pénzügyi tőke.
-kapcsolati tőke.
-marketing stratégia.
-szakmai tanulmányok.
-szakmai tapasztalat, gyakorlat.
  Ezek sokszor nem állnak rendelkezésre vagy az adott vállalkozásból, munkakörből, oktatási
rendszerből nem minden eleme szerezhető meg.



  Sok leendő és aktív vállalkozó küzd kapcsolati és pénzügyi tőke hiánnyal vagy nem tudja működtetni a megfelelő marketing stratégia hiányában. Nem kevésbé problémás, hogy nem tud hozzáférni kulcsfontosságú képzésekhez vagy kritikus képességeket nem tud elsajátítani.         
Kifejezetten a kezdő vállalkozókat fenyegeti az a likviditási probléma, hogy mire felfut a vállalkozása, elfogy minden megtakarítása, egyszerűen kifut az időből. Átmeneti likviditási probléma természetesen előfordulhat jól menő vállalkozásnál is és sajnos bármilyen erős céget el tud kaszálni. Erre sok szomorú példát láthattunk az elmúlt válságidőszak alatt.

  Az ikervállalkozás
 
  Előfordul, hogy ezt csak egy -másik- vállalkozásból lehet megszerezni. Ezeket a vállalkozásokat hívom én ikervállalkozásoknak, melynek lényegük, hogy képesek felfuttatni a fővállalkozást vagy elősegíteni a munkahelyi karriert.
Így ikervállalkozás voltaképpen bármilyen vállalkozás lehet, akár olyan dolog is ami csak szellemében tekinthető vállalkozásnak.
  Két fajtáját különböztetem meg, az egyénit és a közöst.
  Az egyéni ikervállalkozások mindig az adott személy természetes érdeklődésén alapulnak, ami
nagyon sokféle lehet. Ezek nagyon egyediek és általában össze is folynak a fővállalkozással, így ezeket mindig egyedileg lehet csak elemezni.
  A közös ikervállalkozások mindig egy általános társadalmi, gazdasági igényt elégítenek ki. Így elég általánosak ahhoz, hogy lehessen őket elemezni.

  Az ikervállalkozások főbb típusai


Az ideális ikervállalkozások általában az alábbi területekről kerülnek ki:
-online hirdetés
-értékesítés.
-csoportos értékesítés (unit rendszer).
-hálózatos értékesítés (network marketing, multi-level marketing).
-hibrid. A fentiek valamilyen arányú keveréke.

  A csoportos értesítésre a legjobb példa a bankok vagy a biztosítók unit rendszere, ahol a vezetők létrehoznak egy csoportot de a csoporttagoknak erre nincs jogosultságuk, amíg egy bizonyos forgalmat -és egyéb követelményeket- fel nem mutatnak.
  A természetéből adódóan a leglátványosabb ezek közül a hálózatos értékesítés, ami a kilencvenes években jelent meg kis hazánkban, egy nem létező vállalkozói kultúrában. Az eredményt nem kell senkinek bemutatni a netwörk márketing vagy emelem kifejezésektől még mind a mai napig sokan gyomorideget kapnak. Csaknem egy évtizednek kellett eltelnie ahhoz, hogy igazán látványos eredmények szülessenek ahhoz, hogy a hálózatos értékesítést többé ne lehessen egy legyintéssel elintézni. Ám a valódi fordulat a 2008-as válság körül következett be. Ugyanazok az emberek akik néhány évvel azelőtt az emelem hallatán még a térdüket csapkodták a nevetéstől már nem nevettek többet. A hálózatos értékesítés brutálisan ellenállónak bizonyult a gazdasági válsággal szemben.
Egy pénzügyi elemzés alkalmával azonnal kiderül, hogyan áll valaki pénzügyileg. Ebben az
időszakban a munkatársaimmal két dologra figyeltünk fel. Az egyik az volt, hogy aránytalanul sok jó anyagi helyzetben lévő ügyfelünk került ki a hálózatos értékesítők köréből. A másik pedig az, hogy amikor az ügyfeleink megkérdezték, hogy mik a tapasztalataink, milyen vállalkozásokban van most pénz és mi megemlítettük a hálózatos értékesítést, halálosan komolyan vették. Soha előtte nem tapasztaltunk ilyet.
  Sok hibrid értékesítői rendszer van, ahol az anyavállalatnak csupán a csapatépítő struktúrája és bérszámfejtése származik a hálózatos értékesítés területéről, maga nem számít hálózatos vagy multi-level marketing cégnek.

  Közös pont

  Az ikervállalkozásnak harmonikusan kell illeszkednie a fővállalkozáshoz.
Az elég necces ha egy biztosítási tanácsadó egy eredménytelen tárgyalás végén előránt egy kozmetikai katalógust és megpróbálja megmenteni a tárgyalást valami mással. Ugyanez viszont nem jelent problémát egy kozmetikusnál, pedig az ügyfél ugyanúgy nem tudta róla, hogy hálózatos kereskedelemmel is foglalkozik.
  Tehát a fővállalkozásnak és az ikervállalkozásnak kell, hogy valami közük legyen egymáshoz.

  Konfiguráció

  A jobb illeszkedés miatt esetleg újra kell konfigurálni a fővállalkozás kommunikációját. Egy biztosítási tanácsadótól visszatetszést kelt ha befektetési aranyról kezd el beszélni de ugyanez nem történik meg ha nem azt kommunikálja magáról, hogy biztosítási tanácsadó, hanem azt, hogy pénzügyi közvetítő. Ráadásul ha több pénzintézettel áll kapcsolatban, hitelesen is használhatja ezt az elnevezést. Ez relativizálni fogja az ikervállalkozást is. Nem úgy fog kinézni, hogy hősünk eddig biztosítási tanácsadó volt és most ékszerész lett, hanem úgy, hogy pénzügyi közvetítéssel foglalkozik amibe különféle pénzügyi termékek tartoznak de ő továbbra is közvetítő.
  Tehát az ikervállalkozásnak kell, hogy valami jól kommunikálható köze legyen a fővállalkozáshoz, aminek a meghatározását sokszor célszerű kiterjeszteni egy olyan körre amibe az ikervállalkozás is beletartozik.

  Hogyan segít?

  Csak önmagában egy másik vállalkozás a puszta jelenlétével nem fog segíteni, sőt még ronthat is a helyzeten. Működőképesnek kell lennie, valós igényeket kell kielégítenie. Így bővíti a lehetséges ügyfeleket, javítja az egy főre eső üzletkötés arányát, növeli a bevételt és a kapcsolati tőkét.
Az ikervállalkozással sokszor könnyebb ügyfeleket találni és átvezetni őket a fővállalkozás területére.
Vagy épp fordítva és a fővállalkozás felfutásáig az ikervállalkozás stabil kiegészítő bevételt jelent.


  ikervállalkozás | vállalkozás | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 1390  

2013.02.19 08:29:23
zoli


  Sok embertől hallom, hogy mennyire rossz a gazdasági helyzet, mennyire nehéz ma vállalkozni, mekkorák a járulékos költségek. Erre általában azt szoktam válaszolni, hogy itt derül ki, hogy ki mennyire vállalkozó valójában. Egy vállalkozót a hozzáállása teszi vállalkozóvá nem a vállalkozói igazolványa.
Ha valakinek nincs üzleti vénája de ezt belátja, akkor még mindig tud tanulni olyan emberektől akiknek van. A legveszélyesebb az amikor valaki alkalmazotti mentalitással épít fel egy vállalkozást. A problémák már kezdettől fogva jelen vannak és nem akkor jönnek létre amikor megjelennek. A probléma az alapokkal van.



  A természetes érdeklődés nagyon sokféle lehet, az ősi kultúrában, ahol az emberek kiteljesedése volt a cél, ezeknek az átlagából lettek a különféle szakmák. A fogyasztói kultúrában viszont a gazdasági erő lett a cél, ezért ezekhez igazodtak a szakmák.
Megszűnt az az archaikus társadalmi és gazdasági rendszer, ahol az egyén el tudott igazodni a természetes érdeklődésének megfelelően.
Így ma sok ember eleve a fogyasztói kultúra által ráaggatott, mesterségesen kialakított irányultságokat követi. Ha ezen valaki túl tud lépni és felismeri a saját természetes irányultságát akkor viszont azt látja, hogy a fogyasztói kultúra keretrendszerében az nem vezet sehova mert olyan szakma vagy állás nincs. Ezért hallja sok gyerek aki még tudja, hogy mit akar azt a kolosszális mondatot a társadalomba már betagozódott emberektől, hogy: -Fiam/lányom legyen egy rendes szakmád, legyen egy rendes állásod!
A "rendes" itt azt jelenti, hogy a fogyasztói kultúra által értelmezhető, tehát természetellenes.
Egyes konkrét esetekben lehetséges, hogy valaki megtalálja a neki leginkább megfelelő szakmát vagy állást de nagy általánosságokban nem, vagy nagyon kicsi eséllyel. Ez vezeti el az embereket oda, hogy létrehozzák azt a szakmát vagy állást amire szükségük van, önmaguk állásadóivá váljanak, vállalkozók legyenek.
  Az, hogy valaki jó szakember valamiben még nem jelenti azt, hogy jó vállalkozó is lesz. Lehet valaki egy zseniális szabó de korántsem biztos, hogy ettől fel tud építeni egy vállalkozást.
Egy vállalkozás alkotóelemei kötöttek, nem csak bizonyos elemekre van szükség de megfelelő sorrendeben is kell alkalmazni őket.

  1. Legyen egy célod!

  Minden ember bizonyos fizikai és szellemi adottságokkal születik, ebből ered a természetes érdeklődése, ennek az irányába fejleszti ki a képességeit. Ezt a területet gyakorolja legnagyobb örömmel, ezt tanulja meg a legkönnyebben, ezen lehet a legeredményesebb, itt képes elviseli a legtöbb megpróbáltatást is. Minél messzebbre megy ettől a területtől, ezek a szimptómák annál jobban csökkennek. Ez akkor szokott előfordulni amikor valaki nem megtalálja, hanem kitalálja a célját. A liberális értékrend legveszélyesebb része amikor az emberek nem értik meg, hogy nem lehetnek bárkik, hiszen ők már valakik. Ha nem önmaguk lesznek, hanem valaki mássá próbálnak válni, akkor sosem lehetnek boldogok, hiszen kimozdultak valódi önmagukból és ez állandó belső ellentétet szül.

  2. Gyakorold hobbiként!

  Gyakorold a természetes érdeklődésedet vagy célodat mert erre vagy hivatva.
Ha egyelőre nem ez a fő tevékenységed, akkor amíg nem tudod azzá tenni gyakorold hobbiként.
Oszd meg másokkal, add díjtalanul, ne kérj érte pénzt csak gyakorold.
  A hobbiként való gyakorlás azért is jó mert ki tudod magad próbálni az adott területen és tudod magad képezni tét nélkül.
  Ki tudod próbálni, hogy érzed magad abban a szerepben. Lehet, hogy valami jó ötletnek tűnik elméletben de gyakorlatban teljesen más. Ezen sokkal egyszerűbb még hobbi szinten módosítani. A gyakorlatban sok olyan dolog derül ki nagyon hamar, amit elméletben soha nem lehetett volna kikövetkeztetni. Így mire konkrét vállalkozó leszel már nagy tapasztalatod lesz sok olyan nüansznyi dologban amire másnak rámegy a vállalkozása.
  Ki tudod próbálni azt is, hogy mennyire vagy jó az adott területen. Mondjuk ha tenisz oktatás a hobbid és valakinek még ingyen sem kell a lehetőség akkor ideje elgondolkoznod azon, hogy van-e neked ehhez adottságod, képességed, mi az amin változtatnod kellene.

  3. Barterezz!

  Minél többet gyakorolod a hobbidat annál több erőforrásodba kerül, ezeket neked is plusz bevétel nélkül kell pótolnod és az "ügyfeleidet" is lassan rá kell szoktatnod, hogy nincs olyan, hogy valamit semmiért.
Az erőforrások megosztásának nagyon jó közösségformáló hatása is van. A segítségével az adott érdeklődési területedre építhetsz egy klubot.
Kérhetsz olyan dolgokat, amik a szolgáltatás részét képezik. Mint egy jó házibuliban: mindenki hozzon valamit.
Ezt a klubhangulatot később is meg lehet tartani. Ismerek olyan vendéglátóst aki a vendégekkel festeti ki a helyet közösségi program gyanánt. Olyat is aki a törzsvendégekkel szedeti össze a szemetet mert el tudta adni, hogy ez kiváltság és még egy sört is ad érte.

  4. Találd meg a legjobb adózási formát!

  Ahogy növekszik a vállalkozás egy idő után szükség lesz bevételre, ami után számláznod és adóznod kell majd.
A legtöbb embernek az egyéni vállalkozás vagy egy Bt. létrehozás ugrik be. De azt senki nem tudja megmondani, hogy miért kéne egy kezdő vállalkozót rögtön az induláskor agyonverni engedélyekkel, vállalkozói igazolvánnyal vagy egy Bt. megalapításával. Sok ideg és sok pénz, miközben azt sem tudjuk, hogy működik-e a dolog. Ezért van, hogy sokan feketéznek.
Pedig ma Magyarországon van lehetőség arra, hogy magán személy számlát állítson ki és adózzon utána úgy, hogy nincs se vállalkozói igazolványa sem Bt.-je.
Ez nem minden esetben és nem minden tevékenységre alkalmazható de éppen egy kezdő vállalkozást lehet nagyon sokféleképpen elindítani.
  Előfordulhat, hogy a fejlődő vállalkozásunk még nem tud jogilag, adóügyileg vagy más szempontból formát ölteni. Ilyenkor célszerű egy másik irányból megformálni.
Egy adott érdeklődési területnek nagy holdudvara van, sok elemből áll. Ha valamelyik elemen keresztül könnyebben kommunikálható jogi, adóügyi szempontból akkor érdemes azon keresztül nyitni. Ennek a vállalkozás tevékenységét nem kell feltétlenül érintenie.
Sok természetgyógyásznak gyűlt már meg a baja a hatóságokkal mert ki merte jelenteni, hogy meg tud gyógyítani egy adott betegséget és urambocsá tényleg meg tudta tenni. Senki nem azzal volt elfoglalva, hogy ért ahhoz amit csinál, hanem azzal, hogy ő nem orvos és bizonyos dolgokat nem mondhat. Világszerte trend lett, hogy a természetgyógyászok klubokat nyitnak és kifelé a klubtagsági a termék de befelé ennek fejében lehet igénybe venni a szolgáltatásokat.

  Soha ne engedd, hogy olyan ember könyveljen neked vagy lássa el a jogi képviseletedet hosszú távon, akinek nincs saját vállalkozása. Aki nem tudja, hogy milyen vállalkozónak lenni, aki nem érezte a saját nyakán, hogy milyen az amikor szorul a hurok! Aki egy kezdő vállalkozónak azonnal egy Bt. alapítását akarja a nyakába varrni, attól kezdj el üvöltve menekülni az ellenkező irányba!


  5. Maradj a saját vállalkozói szinteden!

  Az egyik leggyakoribb hiba, különösen Magyarországon, hogy az emberek nem a saját erőforrásaikon belül hoznak létre vállalkozást hanem azon kívül, tehát a vállalkozást alkotó, kötött elemek közül átugornak néhányat. Ha valakinek nincsenek komoly pénzügyi és kapcsolati erőforrásai, akkor kicsi az esély arra, hogy fel tud építeni és meg tud tartani egy kis-, közép- vagy nagyvállalkozást. A közbülső kimaradó elem a méltatlanul elhanyagolt mikrovállalkozás.
A mikrovállalkozások rendkívül jól tudnak teljesíteni és nagyon jól fejleszthetőek. Itt a fejlesztések funkcionálisak, nem indokolatlanok, nem esnek kívül a vállalkozó erőforrásain, így sok esetben egy mikrovállalkozás erőforrásaival egy nagyobb bevételéhez juthatunk.

  6. Kezdd az interneten!

  Egy vállalkozás esetében az egyik legnagyobb felmerülő költség a telephely, üzlethelyiség bérleti díja. Az adózáshoz hasonlóan itt sem tudja senki megmagyarázni, hogy miért kéne egy kezdő vállalkozásnak azonnal ekkora költségekbe vernie magát.
Sok vállalkozás elindítható vagy megalapozható az interneten. Természetesen ez nem minden esetben működik, nehéz egy vendéglőt online elindítani de még is túl sok esetben látom, hogy valaki azonnal üzlethelyiséget bérel úgy, hogy nem tesztelte a piacot és semmi elképzelése nincs hogyan és kinek is fog értékesíteni.
Sok ember még mindig szkeptikus az internet erejével kapcsolatban, pedig képes felfuttatni egy vállalkozást.

  Sokak kedvenc receptes oldala a NoSalty egy webkettes receptközösségként indult.
Most elindult a konyhai cuccokat áruló webshopjuk.
Meg lennék lepve ha néhány éven belül nem nyitnának szaküzleteket is.
  Néhány évvel ezelőtt indult el a Vitaminkirály egy webshoppal ahol néhány táplálékkiegészítőt árultak. Az akkori árukészletük erősen hasonlított néhány nemzetközi gyártó éppen akciós termékkínálatára.
Aztán szélesítettek a palettán és megjelentek saját márkás termékekkel is.
Végül elkezdtek szaküzleteket nyitni.


  Ha okosan és lépcsőzetesen építed fel a vállalkozásodat, akkor irányítható és fejleszthető marad. Nem azon kell gondolkodnod, hogy mi lesz ha elbuksz, hanem, hogy merre akarsz menni.


  pénzügyi elemzés | befektetés | vállalkozás
Hozzászólások 0Találatok: 1505  

2013.02.15 08:40:32
zoli


  A könyv már a címével felhívja magára a figyelmet.
Az írók azt az estet mutatják be, amikor egy vállalat nagyobbra nő mint maga az ország, ahol működik. Egyre meghatározóbbá válik a politikában, a gazdaságban és elkezdi befolyásolni a kultúrát is. Ez kicsit olyan mint amikor van valakinek egy macskája és felvetődik benne a kérdés, hogy ő tartja a macskát vagy a macska őt.



  A történet nem sokkal a Szovjetunió felbomlása előtt kezdődik. Sokan a homokba dugják a fejüket és a kommunizmus halhatatlanságában bíznak, miközben egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a széthullás elkerülhetetlen. Néhány elvtárs felismeri, hogy a nemzetállamokról a kommunizmuson és a kapitalizmuson keresztül áttevődött a hangsúly a vállalatokra és a vállalatok lettek az új államok. Néhányan pártvezető megpróbálta magánkézbe venni és felvirágoztatni azokat az állami vállalatokat amiket amúgy is igazgatott, hittek abban, hogy a kommunizmus fellazításával, egyes kapitalista elemek átvételével elkerülhető az összeomlás. Míg mások egyértelműen átmentették a hatalmukat a miniszteri posztról, az azzal megegyező vállalti posztra. A Gazprom atyja Viktor Csernomirgyin volt akiről nagyon hamar kiderült, hogy jobb üzletember mint politikus bár végül ez okozta a vesztét.
  Így ment végbe az az absztrakt rendszerváltás, ahol tulajdonképpen a vezetés nem cserélődött le. A rendszerváltással az egész gazdaság összeomlott egészen az alapjáig. Sokan nem tudják de a Gazprom nem kért pénzt a gázért sem a lakosságtól, sem a vállalatoktól, kizárólag a külföldre eladott gázból volt bevételük. A ki nem fizetett gáz árát nyilvántartották és ez sokszor bizonyult hatalmas lobbierőnek ha valaki tengelyt próbált akasztani a Gazprommal.
  A Gazprom nagyon gyorsan meghatározta a bel- és a külpolitikát. Voltaképpen azé volt Oroszország, akié a Gazprom. Ez a hatás Csernomirgyint egészen a miniszterelnöki székig röpítette, amit végül nem tudott megtartani. Putyin is felismerte a Gazprom erejét és azonnal az ellenőrzése alá vette, valósággal lefejezte a vállalat vezetését.

  Európában az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatban mindig a környezetvédelem hangzik el elsősorban. Látható, hogy a politikusok nagyon hamar természetbarátokká váltak. Szép lenne hinni ebben de erősen gyanítható, hogy máshol van a kutya elásva.
Egyrészt az energia mindenhol hatalom, mindenki magának akarja, másrészt Európa aggasztó mértékben vált függővé az orosz gáztól. Finnország kitettsége 100%, Ausztriáé 75%, Németországé 45%. A számok magukért beszélnek. Mind nemzetbiztonságilag, mint nemzetgazdaságilag aggályos ha egy ország energiaellátása egy másik ország vállalatától függ.
  Sok ország fejleszti a saját alternatív energiaforrásait, hogy egyre nagyobb mértékben tudjanak függetlenedni a Gazpromtól. Ezáltal képes olcsóbbá tenni a saját gázellátását is, amivel pedig gyengíti a Gazprom helyzetét.
  A gáz ára annál jobban emelkedik, minél többet kell szállítani.
Sajnos itt nem csak a szállítás okozza a problémát, hanem a Gazprom és a vevő közötti közvetítők is. Ez lehetőséget ad a gáz árának a manipulálására és némi extra profitra. Több közvetítő cég van amelyik nyíltan vagy nem de a Gazpromhoz tartozik. Ez óriási lehetőséget ad a nyomásgyakorlásra.
Vannak országok, amik nem tudják kifizettetni a fogyasztókkal az orosz gázt, így a gáz árát egyre nagyobb részt hitelből finanszírozzák. Ennek iskolapéldája Ukrajna. Nyílt titok de a Gazprom többször is beleszólt az Ukrán politikai életbe és ha kellett többször meg is törte az ellenállást.  
Ezzel egyúttal intő példát is adott azoknak akik ujjat akarnak húzni a céggel.

  "Amikor a Gazprom újév éjjelén elzárta a gázt Ukrajna felé, az első dolog, amire az európaiak gondoltak, az volt, hogy az ukránok helyén lehettek volna akár ők is. Az európai felhasználóknak egyszerűen eszükbe jutott, mennyire függenek az orosz gázszállítmányoktól. Németországban az összes gázfelhasználásnak 40%-át tette ki az orosz gáz, Olaszországban és Franciaországban a 25%-át, Ausztriában a 75%-át, Szlovákiában és Bulgáriában körülbelül a 90%- át, Finnországban pedig a teljes 100%-át."

  Julia Tyimosenko karrierje is a Gazpromnál kezdődött, jól átlátja az energiaszektort. Miután  Ukrajna miniszterelnöknője lett, megpróbálta kirugdalni a Gazprom és Ukrajna közül a közvetítőket. Nem túl meglepő módon nem tudott újra győzni, mivel újra próbálkozott, megvádolták azzal, hogy előnytelen gázszerződéseket kötött Ukrajna számára majd hét évre leültették. Az egész nemzetközi politika és média kiakadt mert azt mindenki sejti, hogy Tyimosenko nem az ártatlan bárány kategóriában versenyez de nem ezért távolították el, hanem azért, hogy ne tudjon indulni a választásokon és részt venni a politikai életben. 

  Európában egyre többet hallunk arról, hogy a kormányok próbálják leszorítani a gáz végfelhasználói árát, vagy hitel segítségével finanszírozzák azt, vagy államilag igyekeznek csökkenteni. E mögött sok esetben a Gazprom helyzetének a gyengítése áll (Németország), vagy a fogyasztók nem tudják kifizetni a piaci árat és az állam hitel segítségével csökkenti azt (Ukrajna), vagy a kormány gáz ár csökkentéssel kampányol (Magyarország).

  Ez utóbbi azért is nagyon vicces mert a Gazprom amúgy is csökkenti a gáz európai árát ami egyrészt válasz az árháborúra, másrészt az amerikai palagáz-forradalomra. Ezt most idehaza úgy adják elő, mintha az árcsökkenést a kormány harcolta volna ki.
  Az Orbán-Putyin tárgyalások különösen aggasztóak sok elemző úgy látja, hogy Orbán Oroszország támogatásával akarja helyre rántani a költségvetést. Mit ajánlhat fel Putyinnak?
A Gazprom mindenáron meg akarja akadályozni de legalábbis lassítani akarja azt, hogy az EU országok leszakadjanak róla, így van esély valami számunkra előnytelen Gazprom megállapodásra. Több elemző is megemlíti, hogy Oroszország szívesen fektetne pénzt a Paksi erőműbe, cserébe viszont részesedést és beleszólást kérne. Úgy tűnik, hogy a Szovjetunió szelleme még mindig küzd a régi érdekszférájáért, ezúttal gazdasági eszközökkel.


  Minél többet tudunk az energiaszektorról annál inkább megváltozik a hírek jelentése, jobban szét lehet bontani, hogy mi lehetett a hír mögött és mibe csomagolták azt.
  A témán belül le lehet mérni egy ország valós politikáját azon, hogy mennyire komolyan fejleszti az alternatív erőforrásokat, mi a külpolitikai stratégiája Oroszországgal szemben és hogyan viszonyul a Gazpromhoz.

  Aki szereti a tényfeltáró irodalmat és érdekli a téma annak mindenképpen ajánlom a könyvet, az írók olvasmányos módon mutatják be a Gazprom, mint politikai fegyver működését.

Cím: Gazprom Az Orosz Fegyver
Író: Valerij Panyuskin, Mihail Zigar
Kiadó: Kalligram Könyv és Lapkiadó
Megvásárolható: bookline / Libri


  villamos áram | gáz | befektetési alap | pénzügyi elemzés | könyvajánló
Hozzászólások 0Találatok: 1764  

2012.11.25 13:32:27
zoli


  Sok barátom, ismerősöm, ügyfelem esett neki az aranypiac meghódításának és bár minimális odafigyeléssel nem lehet nagyon tévedni volt akinek azért sikerült.
Én is találkoztam igen érdekes esetekkel, ahol a vevők tájékozatlanságát igyekeztek igénytelen vagy éppen kifejezetten kreatív módon kihasználni.
A Nem mind arany ami fénylik - gyakori megtévesztések sorozatomban ezekből fogok szemezgetni.
  Soha nem említek meg cégeket vagy személyeket negatív módon csak ha dicsérni lehet őket.


  Az arany ára a tőzsdei, spot árhoz igazodik.
A spot ár egy 12.441.- kg súlyú aranytömbre vonatkozik.
  Amikor ennél kisebb mennyiséget szeretnénk vásárolni akkor életbe lép az árdiszkrimináció.
Ez azt jelenti, hogy az aranyat darabolják, újraformázzák és új tanúsítvánnyal látják el.
Természetesen az árdiszkrimináció elvben működik, amikor egy 5 grammos aranytömböt (ebben az esetben inkább lapkát) veszünk nem a mi két szép szemünkért fogják kivágni egy tizenkét kilós tömbből, hanem ez már előre le van gyártva. De mivel az alapértelmezett mennyiség a tizenkét kilós tömb, ezért az ennél kisebb mennyiségre már vonatkozik az árdiszkrimináció.
  Így nő az ár. Minél kisebb a mennyiség, annál nagyobb az ár.
Az egy kilós aranytömb esetében még csak néhány százalék az eltérés de ahogy haladunk lefelé (500-, 250-, 100-, 50 gramm, 1 uncia, 25-, 20-, 10-, 5-, 2-, 1 gramm) egyre nő.

  Piaci árak
(2012. 11. 25.-én, grammban)

  Nagykereskedelmi ár (tőzsdei, spot ár) ...43.39 EUR

  Kiskereskedelmi ár ......................................63.71 EUR

  A kiskereskedelmi árban jelentős szórás tapasztalható. Miből adódik ez?

  • A különféle tanúsítvánnyal rendelkező aranyaknak eltér egymástól az áruk.
  • Egy-egy nagyobb forgalmazó jobb árat tud kialkudni már eleve a finomítóval kezdve.
  • Minél több forgalmazón megy keresztül a termék a vevőig annál drágább lesz.
  • A forgalmazó dönthet úgy, hogy az arany árfolyammozgásából ha nagyobb nyeresége lenne sem emeli meg az árat. Ez tipikus alkalmi vétel, ritkán kerül nyilvánosan bejelentésre inkább a VIP vásárlók fognak tudni róla.

  Mivel a legtöbb vásárló nem ismeri az aranypiacot és csak az árra figyel elterjedt néhány trükk a megtévesztésükre.



 (http://coffeecup.hu / Kedvenc háttérkép oldalaim: CoffeeCup)

  A soha nem frissülő ár esete

  Hősünk erősen gondolkozik azon, hogy befektetési aranyat vesz, kíváncsiság képen becsapkodja a megfelelő ingerszavakat a gugliba és megnézi, hogy mennyi is az annyi.
Némi ár összehasonlítás után kiszűri a legolcsóbb ajánlatot.
Arra már nem figyel, hogy a weboldal amit nézeget gyanúsan HTML-ben van programozva, magyarán statikus oldal, körülményesebb frissíteni, mint egy PHP oldalt vagy egy tartalomkezelőt. A dizájn is erősen emlékeztet a kilencvenes évekre. Meg kéne benne szólalnia a vészcsengőnek de az ár ugye az megteszi a hatását.
Megörül, hogy 1 gramm aranyat megkap 45.22 EUR áron.
Azon nem nagyon gondolkozik el, hogy miként is lehetséges ez.
Lelkesen elkezdi a vásárlási protokollt.
Ilyenkor két dolog szokott történni.
Az egyik, hogy rendelés közben kap egy hibaüzenetet, miszerint a termék készlethiányos, jelenleg nem rendelhető.
A másik, hogy megtudja ugyan rendelni de hamarosan kap egy levelet, hogy ezt az árat nem tudják neki fenntartani, így drágább lesz. A pénzt már átutalta, innentől elindul a vevő győzködése, hogy ez így is nagyon jó vétel lesz.
  Mi itt a trükk?
A honlap üzemeltetője nem frissítette a honlapot két éve, így a régi árak szerepelnek rajta, természetesen dátum nélkül, amiket aztán megtartott vevőcsalogatónak.

  Az utóbbi időben sokat tisztult a piac, egyre több ilyen oldal tűnik el.
Hosszú távon nem lehet így kereskedni, hiszen előbb-utóbb a vevő is rájön, hogy itt valami nem stimmel és nem lesz az oldalnak törzsvásárlói köre. Elindulnak a feljelentgetések, elkezd érdeklődni a PSZÁF és így tovább.


  Olcsóbb tanúsítvánnyal rendelkező arany a drágább árában

  A tanúsítványokkal való játékot általában nagyobb tételben szokták játszani.
A dolog lényege az, hogy a vevő arra figyel, hogy az arany 999,9 ezrelék tisztaságú (négy kilences) legyen. Ha a mágikus számok rendben vannak akkor a tanúsítványra már nem is figyel oda.

  Minden befektetési arany rendelkezik valamilyen tanúsítvánnyal, ha mástól nem akkor a forgalmazótól. Ha ez nem nemzetközi szabványú akkor eladáskor problémát jelenthet abban az esetben, ha nem a forgalmazó veszi vissza az aranyat vagy ha a forgalmazó időközben megszűnt. Ilyenkor az aranyat bevizsgálják, aminek a költsége az eladót terheli és bizony előfordulhat, hogy tört arany árban tudja csak eladni, hiszen nagy valószínűséggel a tömbjét újra kell önteni.
Erre az esetre jöttek létre a nemzetközi szabványok, amik közül a legrangosabb az LBMA (London Bullion Market Association) minősítés. Bár a befektetési aranynak nem kell a törvény szerint négy kilencesnek vagy LBMA minősítésűnek lennie, még is nagyon árveszteséget jelent eladásnál ha ettől eltér, ezért már az eladási ára is olcsóbb.

  Tipikusan a Magyar Királyi Állami Pénzverde (ma Magyar Pénzverő Zrt.) bocsát ki olyan befektetési aranyat ami alá be van dugdosva egy kis tanúsítvány. Egyrészt elektronmikroszkóp kell a megtekintéséhez, másrészt erős mosolyt fog csalni egy külföldi vevő arcára. Természetesen ez ebben az esetben nem átverés csak sokan nincsenek tisztában ennek a történetnek a hátulütőivel.

  Ez teszi lehetővé a játékot az árral.
A kedves forgalmazó aki nem szeretné a vevőt mindenféle felesleges információval terhelni, vásárol olcsóbb és gyengébb minőségtanúsítvánnyal rendelkező aranyat, majd megtekinti az LBMA aranyak aktuális árát és egy picit alá megy. A vevő örül, hogy olcsóbban jutott aranyhoz, az eladó örül, hogy nagyobb árrésre tett szert. Minden nagyon csodálatos és talán a vevő soha nem is számol utána annak, hogy mi történt.
  Az irreálisan olcsó árak egyre kevésbé kerülnek feltüntetésre és inkább mint különleges ajánlat vagy akció képben jelennek meg.
Itt nem az a probléma, hogy olcsóbb az ár, még az sem ha ennek az oka az olcsóbb tanúsítvány, hanem az, ha a vevő nincs erről tájékoztatva.

  Ilyen árakat nem lehet tartósan fenntartani kiskereskedelmi, egyszeri vásárlás esetén. Ha ezt tapasztaljuk és nincs rá hiteles magyarázat, nincsenek rendben a tanúsítványok akkor valószínűleg átverés van folyamatban. Ilyenkor kérjünk gondolkozási időt és nyugodt körülmények között gondoljuk át, hogy mi is történt.


  befektetési arany | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 1583  

5. oldal / 9
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Következő > Utolsó >>