Címlap Blog Címke: befektetés


Címke: befektetés

2016.05.05 14:28:53
zoli


  A forex (foreign exchange = külföldi kereskedés -valutával) alapvetően devizapárok kereskedelmét jelenti.
A valuta valamely ország törvényes fizetőeszköze. A deviza pedig valamilyen valutára szóló követelés. Ha egyszerűen akarnám megfogalmazni akkor azt mondanám, hogy a valuta készpénz, a deviza pedig számlapénz.  



  A kereskedés egy brókercégen keresztül történik ami, mint minden pénzügyi tranzakcióban, egy közvetítő pénzintézet szerepét tölti be.

  A kereskedés felülete valamilyen számítógépes program, ami lehet független és módosítatlan, független és a bróker cég által módosított, valamint lehet a brókercég dedikált programja. Mindezek elérhetőek számítógépre, mobileszközre és böngészőkre is. 

  A devizapár kereskedés nagyon hasonlít a pénzváltásra. Egyébként a foreign exchange magyar kifejezéssel élve pénzváltást jelent.
  Ha azt gondoljuk, hogy a dollár erősödni fog akkor veszünk belőle olcsóbban majd visszaváltjuk drágábban. Ezt longolásnak hívják amikor a piac emelkedésére játszunk.  
  Ha van dollárunk és úgy gondoljuk, hogy esni fog, akkor vehetünk rajta forintot majd amikor esik visszaváltjuk dollárra. Ezt hívják shortolásnak, amikor a piac esésére játszunk. 

  Ugyanez természetesen a forexen sokkal dinamikusabb és bonyolultabb. Az árak nem naponta, hanem pillanatról-pillanatra változnak, illetve a pénzt a brókertől kölcsönözzük és csak a tranzakció után számolunk el. A bróker jutaléka is ebből a tranzakcióból származik, illetve ez teszi lehetővé, hogy tőkeáttéttel tudjunk kereskedni.

  A tőkeáttétel teszi egyáltalán lehetővé a kereskedést egy kisbefektető számára.
A brókercégek a kereskedési tételt mindig lotban (árutétel) számolják ami 100.000 egység a kérdéses valutából. Ha valaki dollárban szeretne kereskedni akkor ez 100.000 dollárt vagyis jelenleg 27.389.287 forintot jelent. Mivel ritkán tart ennyi pénzt az ember a sublótban, ezért a legtöbb ember számára a tőzsdei kereskedés ezen a ponton be is fejeződne. 
Itt jönnek be a képbe az osztott lotok:
-1 lot / 1:1 / 100.000 egység a bázisdevizából
-1 mini-lot / 1:10 / 10.000 egység a bázisdevizából
-1 micro-lot /1:100 / 1000 egység a bázisdevizából
-és így tovább a legnagyobb áttétek mindig brókercégenként változnak
Ez teszi lehetővé, hogy akár néhány tíz dolláros ajándék számlával is tudjunk kereskedni.

  Természetesen az áttét nem csak a kisebb pénzzel való kereskedést teszi lehetővé, hanem azt is, hogy kevesebb pénzzel többet keressünk. ugyanakkor ennek van egy másik oldala is, mert ezáltal többet is veszíthetünk. Mivel a bróker számla nem mehet negatívba, ezért a bróker a tőkeáttétel mértékében megállapít egy letétet (margin) ami alá nem eshet a számla. Ha a veszteség eléri a letétet akkor kapunk egy letét feltöltési felszólítást (margin call). Itt vagy feltöltjük a számlát vagy a bróker lezárja a kereskedést. 
Tehát nem lehet egy adott összeggel, akármekkora áttéttel, agy nélkül kereskedni, mert az árfolyammozgás elviszi a tőkénket.

  "Ha nagyobb a büszkeség, nagyobb a bukás."
  Csillagok Háborúja: A Sith-ek Bosszúja
  Dooku gróf

  Ez után jöhet a megfelelő brókercég kiválasztása, illetve célszerű megismerkednünk a forex hierarchiájával is.

  További bejegyzések Forex témában

  További bejegyzések Kriptovaluta témában


  forex | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 476  

2013.08.08 09:48:52
zoli


  Korábban írtam a befektetések felosztásáról.
A dinamikus felosztás ennek a további kezelése, a nyereség újrafelosztása, átcsoportosítása, a kockázatosabb befektetések felől a kevésbé kockázatosak felé.

  Sok befektetőnek van olyan félelme, hogy a gazdasági válság miatt nincs igazán hosszú távon jól működő befektetés, ha valami komoly összeomlás jön, akkor csak egy kupac papír marad belőlük. Én ezt annyira nem látom komoly lehetőségnek de ettől függetlenül is fontos a befektetési portfólió nyereségének az újrafelosztása.
Ennek az az alapja, hogy a kockázatosabb befektetésekből jövő nyereséget ne forgassuk feltétlenül vissza ugyanabba a befektetésbe, hiszen ha nő a tőke, nagyobb lesz a kockázat is.
Ez alól természetesen kivétel, ha egy adott szeleten belül a tőkét a nyereséggel szeretnénk növelni egy bizonyos összegig, amit kitűztünk magunknak.
Ez után a nyereséget célszerű átmozgatni a legkockázatosabb befektetések felől a legkevésbé kockázatosak felé, tehát forexből alapba, alapból aranyba.
Ez egy újabb módja a kockázat porlasztásának, egyes befektetések önjáróvá tételének.



  Ismerek olyan konzervatív befektetőket akik csak az aranyban bíznak és az összes többi befektetést csak arra használják, hogy felduzzasszák az arany portfóliójukat.
Én ennyire nem vagyok elkötelezett az arany felé de a dinamikus felosztás egy nagyon jó módszer arra, hogy a számunkra fontosabb befektetéseket növeljük, hangsúlyozzuk vagy önjáróvá tegyük vele.

  (Utolsó frissítés: 2013. 08. 08.)


  befektetés | pénzügyi elemzés | dinamikus felosztás | felosztás
Hozzászólások 0Találatok: 1067  

2013.08.01 07:50:29
zoli


  Az elmúlt években az arany ára valóságos rallyt játszott, nagyon megnehezítve ezzel azok helyzetét akik igényelték az aranybefektetés nyújtotta biztonságot de nem kívántak hosszú távon befektetni.
Ember legyen a talpán aki egy éves időtartam alatt tudja mikor kell venni, eladni, mindezt elég gyorsan és tudja realizálni a nyereségét is.



  Pedig erre a helyzetre is van megoldás.
Vegyünk egy fizikai arany alapú befektetést. Ezt konkrétan nem vesszük meg, nem lehet kiszállíttatni, a tartam végén sem lesz a miénk de ez képezi a befektetés alapját. Kicsit olyan mintha bérelnénk. Névre szól, meg lehet tekinteni de nem eladó.
A 13. hónap végén ezt visszavásárolják tőlünk. A visszavásárlás két árfolyamon történhet.
Az egyik attól függ, hogy az arany ára mekkorát nőtt az elmúlt évben. Ugye itt annyi izgalom lehet, hogy ez egy zárt végű befektetés és a 13. hónap végén nem biztos, hogy jól fogunk állni.
Ezért van egy másik visszavásárlási érték is, ez egy garantált minimum.

  Ki képes ilyen garanciát vállalni?
Aki nagyban kereskedik arannyal, esetünkben ez az Osztrák Nemzeti Bank és a tulajdonában lévő aranyházak, pénzverdék.
Nekik egyrészt érdekükben áll kívülről tőkét bevonni, másrészt meg tudják fogni a nyereséget az arany árának a mozgásán.

  A garantált minimum hozam a szerződéskötéskor rögzítésre kerül és menet közben akkor sem változik meg, ha amúgy az új szerződéseknél nő vagy csökken.
Azután ki lehet vonni a tőkét és a nyereséget vagy vissza lehet forgatni egyiket vagy mindkettőt egy újabb évre. Ekkor számunkra változhat a minimum hozam értéke pozitív és negatív irányba is.



  Specifikáció

-7.500 HUF regisztrációs díj
-25 CHF + 0,4% kezelési költség

-17,75% garantált minimum hozam *
-a termék futamideje 13 hónap
-minimum befektethető tőke 1.200 CHF

-100% tőke- és hozamvédelem
-a tőke- és hozamvédelmet az Osztrák Nemzeti Bank biztosítja
-FMA (~Osztrák PSZÁF) engedély



  * A garantált minimum hozam jelenleg 17,75%. Ez bármikor megváltozhat, nőhet vagy csökkenhet. Ugyanakkor a szerződésben rögzítésre kerül és futamidő alatt nem változik. 


  befektetési arany | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 872  

2013.03.06 18:29:35
zoli


  A befektetésekről a legtöbb embernek a pénzpiaci spekulációk ugranak be és az olyan gyöngy mondatok: hogy csak a pénz csinál pénzt.



  Az már egy szűkebb kör, amelyik megérti, hogy a vállalkozás is befektetés, sőt a legelemibb befektetés.
A pénzpiaci befektetések valóban tudnak pénzt csinálni de ezekhez vagy komolyabb tőke kell, vagy nagyobb kockázatot kell vállalni, ami pont a kis tőkénél nem lehetséges. Nem tudom, hogy mi a rosszabb amikor valaki a kis tőke miatt nem tud befektetni vagy pont a kis tőkéjével vállal óriási kockázatot, ami így nem a nagyobb hozamot hozza közelebb, hanem a nagyobb bukást.
Másrészt befektetni azt lehet ami meg van már takarítva, az pedig a jövedelemből származik. Sokan azért nem tudnak befektetni mert túl kis tőkével rendelkeznek, itt az egyetlen megoldás a bevétel növelése és nem a nagyobb kockázat vállalása.
Ugyanakkor kis tőkével vállalkozni is nehezebb de mégis reálisabb mint kis tőkével nekiugrani mondjuk a forex piacnak, ahol még ha jó is a stratégia, csak az árfolyammozgás képes elkaszálni minden pénzünket.
Kevés pénzből vállalkozást indítani lehet nagyon egyedi módon ami viszont nem másolható és lehet valamilyen általános stratégia segítségével, ami már követhető.

  A hálózatos piacszervezés témakörében még mindig problémát okoz az, hogy ez vállalkozásnak számít-e, az pedig már végképp, hogy elfogadható-e mint befektetés.
  A befektetés párhuzama sokaknak ott szokott gondot okozni, hogy ha nagyobb pénzt szeretne valaki keresni egy hálózatból akkor dolgozni kell, míg a befektetések passzívak. De ez így nem teljesen helytálló elképzelés.
A befektetésektől egyáltalán nem áll távol a munka. Már ahhoz is nagy teljesítmény kell, hogy megtaláljuk a megfelelő befektetéseket. Aki nézett már át több száz befektetési alapot az tudja, hogy miről beszélek.
Sok befektetésre kifejezetten jellemző, hogy a befektető részt vehet benne ha akar. Gondolok az árú- vagy devizakereskedelemre. Ez úgy is most nagyon divatos.
A sikeres forex kereskedőkön azt látom, hogy az első év a tanulásról és a gyakorlásról szól. Ez mindig megmarad de az első évben ez sokkal koncentráltabban van jelen. Ez sok százezer forintnyi képzést jelent és napi legalább egy óra gyakorlást egy éven keresztül -hogy élesben vagy demóban ez már irányzat kérdése.
Arról megoszlanak a vélemények, hogy mekkora összeggel érdemes kereskedni de nagyjából 1000 dollárt javasolnak kezdésnek, ha megy a dolog akkor ezt külső forrásból fel kell duzzasztani záros határidőn belül 5.000-10.000 dollárra. Ezzel lehet jól kereskedni. Megélhetéshez 100.000 dollárt javasolnak.
  Ha valaki jól ismeri a hálózatos vállalkozási stratégiát vagy hajlandó azt megtanulni, és beleteszi azoknak az erőforrásoknak a töredékét ami a forexhez az első évben kell, akkor nyert ügye van.

  A hálózatos kereskedelemnek van néhány fontos szabálya, ami garantálja azt, hogy az ember ne bukja el a pénzét és az idejét és még gyarapítani is tudja. Itt az jelenti a problémát, hogy az emberek nem szeretik a szabályokat és hasonlóan következetlenül járnak el a hálózatok mint a hagyományos vállalkozások terén.

  1.a. Csak olyan termékes hálózatnak légy a tagja amelyiknek a termékét önállóan is értékesnek tartod!

  Magyarán ne csatlakozz csak és kizárólag a pénzügyi lehetőség miatt termékes hálózathoz. Nem mondom, hogy ez nem lehet szempont, hiszen én is a hálózatok befektetési aspektusáról írok, csak azt mondom, hogy ne ez legyen az egyetlen szempont.
  A termék jelenti a hálózatos kereskedelemben a "tőkegaranciát". Vettél terméket ez már a tiéd. Ennek akkor is jó üzletnek kell lennie, ha ezután nem történne semmi.
Sok ember vesz meg olyan terméket, amire valójában nincs semmi szüksége vagy számára nem meggyőzőek, egy jövőbeli pénzügyi pozíció kedvéért. Ezzel az a probléma, hogy a jövő múltja a jelen, abban gyökeredzik. Ha valakit szubjektív vagy objektív okok miatt nem győzött meg a termék, akkor valójában egy jövőképet adtak el neki.
Még ez sem feltétlenül baj de ennek meg kell érteni a kockázatát, ebben az esetben nincs "tőkegarancia". Valamint senki előtt nem tud hitelesen beszélni a termékről, hiszen ő maga sincs meggyőződve róluk. Így csak olyan emberek járhatnak el akiknek sok pénzük és idejük van és nem okoz számukra problémát, hogy elveszítik.

  1.b. Nem-termék hálózat esetén a "tőkegaranciának" a kompenzációs tervnek kell lennie!

  Vannak hálózatok amik absztrakt (pénzügyi) termékkel rendelkeznek.
Itt is szükség van a havi aktivításra, hiszen ez a jutalék alapja. De itt nincs egy klasszikus termék amit megvásárolhatunk, nagy valószínűséggel olyan dolgohoz jutunk, amire nem feltétlenül van szükségünk.
Ebben az esetben a "tőkegaranciát" a kompenzációs tervnek kell nyújtania.
Ez azt jelenti, hogy az együttműködés különböző lépéseinek olyan jutalékkifizetést kell maga után vonnia, amiből minimális együttműködés esetén is lehet fedezni a havi költségeket.
Ennek a lehetőségnek a realitását minden kompenzációs tervnél külön meg kell vizsgálni.

  2.a. Termeld ki a havi termékvásárlás költségét!

  Minden termékes hálózatban egyéni forgalom különbségre számítják a jutalékot.
Ezt a forgalmat akár egy ember is el tudja vinni, ha párról van szó az még jobb, ha pedig egy családról akkor a forgalom mint kérdés végleg meg van oldva.
Egyre inkább trend, hogy a hálózatok az egyéni felhasználással számolnak és nem a termék közvetlen értékesítésével egy harmadik félnek, sőt a képzésekért is egyre inkább nem kérnek pénzt.
  Ahhoz, hogy kigazdálkodjunk minden havi költséget hálózatonként eltérő teljesítmény szükséges.
  Ha az adott hálózatban van a havi aktivitás kitermelését vagy a gyors indulást támogató program, akkor általánosan 3-4 aktív vásárlóval (együttműködő partner, csomag vagy pozíció) lehet számolni.
   Ha ezt visszatérítésből szeretnénk kitermelni akkor átlagosan 9-12 aktív főre van szükség.
  Bináris vagy döntött piramis rendszereknél a legcsalókább a dolog, mert úgy tűnik, hogy a bal lábon elég 3 aktív fő, mert a jobb lábat a rendszer építi. Elméletileg. Ha a jobb láb nem épül vagy nem elég gyorsan, akkor előfordulhat, hogy a másik 6 aktív főt is nekünk kell behozni.
  Mátrix rendszereknél is nagyjából ezzel a 9-12 aktív fővel lehet számolni.
Az ingadozást két dolog adja.
A régebbi kompenzációs terveknél kisebb százalékban osztják vissza a forgalmat, ezért ott több főre van szükség ugyanahhoz az eredményhez.
Az újabb kompenzációs terveknél nem csak az összforgalom számít, hanem az is, hogy a forgalom milyen szinten, hányadik mélységben bonyolódik, tehát hogyan van felépítve a struktúra.
  Azért ezek nem elrugaszkodott számok. Találni 3-4 vásárlót vagy 9-12 együttműködő partnert nem egy nehezen elképzelhető dolog és kedvenc termékünk ingyen pottyan az ölünkbe.
Később sem kell feltétlenül nagyobb teljesítményt nyújtanunk csak ugyanezt kell még egyszer megtennünk.
  Természetesen egy idő vagy forgalom után a hangsúly át fog tevődni a vásárlókról az együttműködő partnerekre, hiszen ők nagyobb forgalmat tudnak generálni, mivel továbbviszik a hálózatot.
Itt most nem is számoltam a partnerek által hozott partnerekkel. Miattuk van, hogy valójában ebből a 9-12 aktív főből nem mindenkit mi fogunk behozni.

  2.b. Termeld ki a havi aktivitás költségét!

  Nem-termék hálózatoknál is van termék amit megvásárolunk de ezek nem klasszikusak, hanem általában pénzügyii jellegűek. Itt sokszor nincs lehetőség kis összegű termékek eladásával kigazdálkodni a havi aktivitást. Persze előbb-utóbb a jutalékkal egyenesbe kerülünk de ez nem segítség azoknak akik új indulók vagy nem gondolkoznak nagyban. Ezért az együttműködéshez kapcsolódó általános lépéseknek olyan jutalékkifizetést kell maga után vonnia, amiből minimális együttműködés esetén is lehet fedezni a havi költségeket.
Ennek több módja is lehet. Az egyik legjobb a jutalék azon fajtája, ami a cég nyereségének egy részét osztja vissza, mintha részvényesek lennénk. Ennek a pontos módja kompenzációs tervenként eltér.

  3. Keress pénzt!

  Minden hálózatban, attól függően, hogyan épül fel a struktúra (csoportrajz) és milyen a kompenzációs (jutalék) terv van egy meghatározó építőelem. Minden már felépült hálózat visszabontható erre a meghatározó építőelemre és ennek segítségével megtervezhető egy még fel nem épült hálózat.
Ez a meghatározó építőelem általában az ami a termék vagy havi aktivitás kitermeléséhez szükséges. Tehát itt is a fenti számok érvényesek.
  A visszatérítés nem arányosan, hanem exponenciálisan növekedik, így 3-4 ismétlés már eléri és meghaladja az átlagjövedelmet. Itt megint nem számoltam a partnerek által hozott partnerekkel de ahogy nő a hálózat egyre inkább rájuk tevődik át a hangsúly.

  Konklúzió

  Tegyük fel, hogy valaki hálózatos kereskedelembe fektet havi 20.000, évi 240.000 forintot.
Ezzel párhuzamosan nézzünk egy másik példát, fektessünk 240.000 forintot egy tőke- és hozam-garantált befektetési alapba, évi 12%-ra. Ez nagyon szép hozamnak számít.
Egy év alatt a hálózatból minimális együttműködéssel ki tudunk venni havonta 20.000, évi 240.000 forintot -az első két hónapot nem számoltam a kezdés miatt.
A befektetési alapunk után egy év múlva kapunk 28.800 forintot.
  Természetesen ez nem garantált hozam, mint ahogy az sok befektetésnek sincs. De ha valaki betart néhány pofon egyszerű szabályt akkor bukni nem fog rajta, amivel máris előnyben van sok más befektetéssel szemben. Minimális együttműködéssel több pénzt kereshet mint a legtöbb kisbefektető. És a komolyabb lehetőségeket még figyelembe sem vettem csak nagyon egyszerű és reális számításokat végeztem.
  Lehet, hogy valakinek nem tetszik a hálózatos kereskedelem de az megdönthetetlen, hogy mint befektetés kiváló.

  Az elmúlt több mint húsz évben a hálózatos kereskedelem rengeteg kritikát kapott.
Azok az emberek akik a panaszkodást életcél jellegűen űzik, e mellett szidtak még minden mást is, a kormányt, a politikát és ami még a csövön kifért.
Eközben felnőtt egy generáció akinek nem okoz problémát kiegészíteni az ösztöndíját vagy a keresetét különböző értékesítési és hálózatos rendszerekből.
Nem vagyok nagy jós ha azt mondom, hogy el fog jönni az az idő amikor egy kifejezetten konzervatív befektetési tanácsadó szemrebbenés nélkül fogja ajánlani a hálózatokat egy befektetési portfólióba.

  Ajánlott cikkek


- Pénzügyi elemzés: hálózatos kereskedelem - Conligus - videó bemutató


  hálózatos kereskedelem | vállalkozás | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 1603  

2013.03.06 16:28:58
zoli


  Egy sikeres vállalkozásnak vagy egy olyan állásnak ami kiteljesíti az embert és nem megnyomorítja, sok változója van:
-pénzügyi tőke.
-kapcsolati tőke.
-marketing stratégia.
-szakmai tanulmányok.
-szakmai tapasztalat, gyakorlat.
  Ezek sokszor nem állnak rendelkezésre vagy az adott vállalkozásból, munkakörből, oktatási
rendszerből nem minden eleme szerezhető meg.



  Sok leendő és aktív vállalkozó küzd kapcsolati és pénzügyi tőke hiánnyal vagy nem tudja működtetni a megfelelő marketing stratégia hiányában. Nem kevésbé problémás, hogy nem tud hozzáférni kulcsfontosságú képzésekhez vagy kritikus képességeket nem tud elsajátítani.         
Kifejezetten a kezdő vállalkozókat fenyegeti az a likviditási probléma, hogy mire felfut a vállalkozása, elfogy minden megtakarítása, egyszerűen kifut az időből. Átmeneti likviditási probléma természetesen előfordulhat jól menő vállalkozásnál is és sajnos bármilyen erős céget el tud kaszálni. Erre sok szomorú példát láthattunk az elmúlt válságidőszak alatt.

  Az ikervállalkozás
 
  Előfordul, hogy ezt csak egy -másik- vállalkozásból lehet megszerezni. Ezeket a vállalkozásokat hívom én ikervállalkozásoknak, melynek lényegük, hogy képesek felfuttatni a fővállalkozást vagy elősegíteni a munkahelyi karriert.
Így ikervállalkozás voltaképpen bármilyen vállalkozás lehet, akár olyan dolog is ami csak szellemében tekinthető vállalkozásnak.
  Két fajtáját különböztetem meg, az egyénit és a közöst.
  Az egyéni ikervállalkozások mindig az adott személy természetes érdeklődésén alapulnak, ami
nagyon sokféle lehet. Ezek nagyon egyediek és általában össze is folynak a fővállalkozással, így ezeket mindig egyedileg lehet csak elemezni.
  A közös ikervállalkozások mindig egy általános társadalmi, gazdasági igényt elégítenek ki. Így elég általánosak ahhoz, hogy lehessen őket elemezni.

  Az ikervállalkozások főbb típusai


Az ideális ikervállalkozások általában az alábbi területekről kerülnek ki:
-online hirdetés
-értékesítés.
-csoportos értékesítés (unit rendszer).
-hálózatos értékesítés (network marketing, multi-level marketing).
-hibrid. A fentiek valamilyen arányú keveréke.

  A csoportos értesítésre a legjobb példa a bankok vagy a biztosítók unit rendszere, ahol a vezetők létrehoznak egy csoportot de a csoporttagoknak erre nincs jogosultságuk, amíg egy bizonyos forgalmat -és egyéb követelményeket- fel nem mutatnak.
  A természetéből adódóan a leglátványosabb ezek közül a hálózatos értékesítés, ami a kilencvenes években jelent meg kis hazánkban, egy nem létező vállalkozói kultúrában. Az eredményt nem kell senkinek bemutatni a netwörk márketing vagy emelem kifejezésektől még mind a mai napig sokan gyomorideget kapnak. Csaknem egy évtizednek kellett eltelnie ahhoz, hogy igazán látványos eredmények szülessenek ahhoz, hogy a hálózatos értékesítést többé ne lehessen egy legyintéssel elintézni. Ám a valódi fordulat a 2008-as válság körül következett be. Ugyanazok az emberek akik néhány évvel azelőtt az emelem hallatán még a térdüket csapkodták a nevetéstől már nem nevettek többet. A hálózatos értékesítés brutálisan ellenállónak bizonyult a gazdasági válsággal szemben.
Egy pénzügyi elemzés alkalmával azonnal kiderül, hogyan áll valaki pénzügyileg. Ebben az
időszakban a munkatársaimmal két dologra figyeltünk fel. Az egyik az volt, hogy aránytalanul sok jó anyagi helyzetben lévő ügyfelünk került ki a hálózatos értékesítők köréből. A másik pedig az, hogy amikor az ügyfeleink megkérdezték, hogy mik a tapasztalataink, milyen vállalkozásokban van most pénz és mi megemlítettük a hálózatos értékesítést, halálosan komolyan vették. Soha előtte nem tapasztaltunk ilyet.
  Sok hibrid értékesítői rendszer van, ahol az anyavállalatnak csupán a csapatépítő struktúrája és bérszámfejtése származik a hálózatos értékesítés területéről, maga nem számít hálózatos vagy multi-level marketing cégnek.

  Közös pont

  Az ikervállalkozásnak harmonikusan kell illeszkednie a fővállalkozáshoz.
Az elég necces ha egy biztosítási tanácsadó egy eredménytelen tárgyalás végén előránt egy kozmetikai katalógust és megpróbálja megmenteni a tárgyalást valami mással. Ugyanez viszont nem jelent problémát egy kozmetikusnál, pedig az ügyfél ugyanúgy nem tudta róla, hogy hálózatos kereskedelemmel is foglalkozik.
  Tehát a fővállalkozásnak és az ikervállalkozásnak kell, hogy valami közük legyen egymáshoz.

  Konfiguráció

  A jobb illeszkedés miatt esetleg újra kell konfigurálni a fővállalkozás kommunikációját. Egy biztosítási tanácsadótól visszatetszést kelt ha befektetési aranyról kezd el beszélni de ugyanez nem történik meg ha nem azt kommunikálja magáról, hogy biztosítási tanácsadó, hanem azt, hogy pénzügyi közvetítő. Ráadásul ha több pénzintézettel áll kapcsolatban, hitelesen is használhatja ezt az elnevezést. Ez relativizálni fogja az ikervállalkozást is. Nem úgy fog kinézni, hogy hősünk eddig biztosítási tanácsadó volt és most ékszerész lett, hanem úgy, hogy pénzügyi közvetítéssel foglalkozik amibe különféle pénzügyi termékek tartoznak de ő továbbra is közvetítő.
  Tehát az ikervállalkozásnak kell, hogy valami jól kommunikálható köze legyen a fővállalkozáshoz, aminek a meghatározását sokszor célszerű kiterjeszteni egy olyan körre amibe az ikervállalkozás is beletartozik.

  Hogyan segít?

  Csak önmagában egy másik vállalkozás a puszta jelenlétével nem fog segíteni, sőt még ronthat is a helyzeten. Működőképesnek kell lennie, valós igényeket kell kielégítenie. Így bővíti a lehetséges ügyfeleket, javítja az egy főre eső üzletkötés arányát, növeli a bevételt és a kapcsolati tőkét.
Az ikervállalkozással sokszor könnyebb ügyfeleket találni és átvezetni őket a fővállalkozás területére.
Vagy épp fordítva és a fővállalkozás felfutásáig az ikervállalkozás stabil kiegészítő bevételt jelent.


  ikervállalkozás | vállalkozás | befektetés | pénzügyi elemzés
Hozzászólások 0Találatok: 1379  

3. oldal / 6
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 Következő > Utolsó >>