Címlap Blog Címke: természetes célállítás


Címke: természetes célállítás

2015.04.21 12:13:15
zoli


  Mindig is érdekeltek a jóskártyák de nekem annyira bizonytalannak tűnt a szimbólumrendszerük és annak leírása, hogy megfogadtam csak akkor veszek kártyát ha meg tudok bízni a szimbólumok leírójában. Úgy fogalmaztam meg magamnak, ha Thorwald Dethlefsen vagy Ruediger Dahlke kiad egy jóskártyát, arra lecsapok. Végül egy Jung szimbólumaival betársított paklival találkoztam.
..

  A tarot

  A tarot (ejtsd: taró) egy bizonytalan eredetű jós- és játékkártya.
Erősen hasonlít az Indiából származó cigány- vagy vetőkártyára.
A közel-kelet felől jött be Európába, először az 1400-as évek magasságában említik.
Sok nyugati kártya is a tarot-ra épült vagy gazdagon merített belőle. Ezeknél a kártyáknál a szimbólumok és az egymással való kapcsolatuk, mindig azt az érzést kelti az emberben, hogy ez nem egy egyszerű játék, hanem jelent valamit.

  Mivel a tarot fejlődése Európában nem állt meg, több fajta pakli is ismert, amiknek eltérőek a szimbólumaik, így a lapszámuk is. A legelterjedtebb a 78 lapos pakli. Ezeken belül is vannak különböző szimbólumrendszerű típusok.

  A 78 lapos tarot két sorozatból áll.
  Az egyik sorozat a nagy arkánum, ami 22 lapból áll és különféle figurákat tartalmaz.
Ezek annyira szimbolikus figurák, hogy sokan archetípusosnak tartják őket.
  A másik sorozat pedig a kis arkánum, ami 56 lapból áll.
Ennek alapját négy lap jelenti: kard/lándzsa, kehely/kupa, bot és érme/dénár. Mindegyikhez tartozik négy udvari kártya: király, királyné, lovag és apród. Található benne még két ász és számozott lapok kettestől tízesig.
A kis akránumból vagy udvari kártyákból jöttek létre a különféle kártyajátékok.

  Mit mutat a kártya?

  Ha valaki senki mást nem csinálna csak megismerkedne a tarot vagy bármilyen jóskártya szimbólumaival, naponta kihúzna egyet és elgondolkozna rajta, hogy mit jelent ez számára, már akkor máshogy látná a világot. Az, hogy a tarot szimbolikája a pszichológiát is megihlette sokat elárul a használhatóságáról.

  De mi van akkor, ha egy kártyalap véletlenszerű felhúzása kapcsolatban van egy minket foglalkoztató problémával? Ha a kártya szimbóluma, a problémánk és a húzás ideje hatással vannak egymásra?

  Nyilván ez a gondolatmenet egy olyan világképet feltételez, ahol a kézzelfogható anyagi realitáson kívül van egy szellemi és egy lelki realitás is és ezt hívjuk együtt valóságnak.
Sok olyan információ amit szem elöl tévesztünk az anyagi realitásban, megjelenik majd eltűnik, átmegy a másik kettőn is. Amikor nem látjuk, akkor is tudunk rá következtetni.
  A pszichológia bebizonyította, hogy az anyagi realitás elemei a háttérben, a szellemi realitásban máshogy vannak összedrótozva, más a kapcsolat közöttük. Ezeknek az ismeretében pedig meg tudunk oldani problémákat az anyagi realitásban.
  A teológia de különösen a távol-keleti dharma pedig bebizonyította, hogy a lelki realitáshoz kötődő lelki tudás és gyakorlatok de különösen a meditáció sokat hozzá tud tenni az ember életéhez, talán még az élet célját is jelentheti.

  És mi van akkor ha van egy embernél magasabb erő, akivel lehetséges kommunikálni és a kártya ehhez lehet egy eszköz?



(ahakimov.ru)

  Ez a felvetés már egyértelműen teológiai világképet feltételez.
Ez a koncepció egyértelműen a hinduizmusban van a legjobban kidolgozva de minden lelki tanítás, irányzat és vallás tartalmazza.
  A hinduizmusban ez a koncepció a Felsőlélek (Paramátma) nevet viseli, aki az egyéni lélek (átma) állandó társa. Ő a Legfelsőbb Személy helyhez kötött formája, aki minden élőlény szívében jelen van mint örök barát és jóakaró. Én úgy képzelem el mint a tudatalatti könyvtárosát, mivel befolyásolja, hogy mi, mikor és miért jut az eszünkbe. Folyamatosan ösztönöz minket, állati szinten ezek az ösztönök, magasabb szinten pedig sugalmaz. A lelki fejlettségtől függően különböző szintű kapcsolatot lehet létrehozni vele, amit a különféle yoga-folyamatok ismertetnek.
  A keresztény Szentlélek egy nagyon hasonló koncepció de míg a Felsőlélek megjelenik személyként addig a Szentlélek inkább erőként viselkedik, tehát a két koncepció hasonlít de úgy tűnik, hogy nem feleltethetőek meg egymásnak.
  Általában a tarot vallásos alkalmazásában azt ajánlják, hogy mindenki a használat előtt imádkozzon a Legfelsőbb Személy vagy egy képviselője azon formájához, amelyikhez a legjobban vonzódik.

  Jung és a Tarot

  Úgy tudom, hogy Jung sosem tervezett tarot paklit de úgy gondolta, hogy a 22 figura az egyik legrégebbi és legpontosabb leírása az archetípusoknak, amiket Jung is kutatott, maga az archetípus kifejezés is tőle ered. Innentől csak egy lépés volt, hogy betársítsák a nagy arkánumot Jung archetípusaival és a hozzájuk tartozó leírással.

  Ivarna Kalinkova: Jungi Tarot - A bölcsesség kútja



  Mindig is érdekeltek a jóskártyák de nekem annyira bizonytalannak tűnt a szimbólumrendszerük és annak leírása, hogy megfogadtam csak akkor veszek kártyát ha meg tudok bízni a szimbólumok leírójában. Úgy fogalmaztam meg magamnak, ha Thorwald Dethlefsen vagy Ruediger Dahlke kiad egy jóskártyát, arra lecsapok. Végül egy Jung szimbólumaival betársított paklival találkoztam. És végül ki tudta elmagyarázni a legjobban a nyugati embereknek az archetípusokat? Igen, Jung volt ennek a császára.
  A szép keménykötésű könyv egyik felében van a pakli, a másikban pedig a leírás.
  Ez a pakli nem 22, hanem 36 lapos, mert Jung máshogy osztotta fel az archetípusokat mint a tarot.
  A könyv egy rövid ismertető után áttér a kártya használatára.
Itt nincsenek formációk, mint a hagyományos tarot-ban, csak egylapos és háromlapos jóslás. Az előbbi sima kérdésre vagy problémára, az utóbbi pedig egy ezzel kapcsolatos időbeli folyamatra -múlt, jelen és jövő. Egyes kártyák megfelelő értelmezéséhez, ha további kérdéseket vetnek fel vagy jobban bele kell menni a részletekbe, új kártyát kell húzni, ez a leírásban mindig szerepel.
Ezután már a kibővített jóslás következik, ami még mindig nem túl bonyolult.
A könyv további részében a lapok leírása szerepel.



  A könyv és a pakli is meglehetősen színesre, giccsesre sikeredett, kicsit több lett a CGI a kelleténél. A könyvben ez megnehezíti az olvasást, a pakliban pedig a vizuális értelmezést.
A paklinál probléma lehetett, hogy Jung típusaihoz valószínűleg nem volt vizuális ismertető. Így ennek a csomagnak érezhetően nem a képi világ, hanem a leírás az előnye.



  Nekem a legtöbb kártya azonnal értelmezhető volt és be is talált, néhány volt amivel nem tudtam mit kezdeni az adott helyzetben. És volt néhány kártya és helyzet ami beütött de rendesen. Emiatt a kezdeti napi szintű felhasználást megritkítottam, mert bizony egyre több idő kellett az információk feldolgozásához.



  Cím: Jungi Tarot
  Szerző: Ivarna Kalinkova
  Kiadó: Gabó Könyvkiadó
  Megvásárolható: Talentum könyvesbolt


  természetes célállítás | könyvajánló | Jungi Tarot
Hozzászólások 0Találatok: 909  

2015.03.14 09:00:29
zoli


  A Haibane Renmei egy befejezetlen manga sorozatból készült 13 részes anime sorozat.

  A manga jelentése vázlat (véletlenszerű képek). A régi japán fametszetek és képtekercsek idővel több kockás történetekké fejlődtek. A manga kifejezést a XIX. században használták először, amikor a japán metszetek és tekercsek a reneszánszukat élték. Ebből a XX. század második felére alakultak ki a japán képregények. Megőrizték az eredeti japán ábrázolásmódot de merítettek a korabeli amerikai képregény kultúrából is. Mára a manga kifejezés alatt japán vagy japán stílusú képregényt értünk.
  Az anime kifejezés az animation szóból alakult ki és japán vagy japán stílusú rajzfilmet jelent.
Ábrázolásmódja a mangából származik, gyakran tartalmaz képregényszerű, állóképet is. Annyira szoros a kapcsolat, hogy a legtöbb anime, mangából készül. Szintén hatással volt rá a korabeli amerikai rajzfilm kultúra.
  Míg nyugaton a képregény általában gyerekeknek készül, a rajzfilm pedig általában mesefilm, addig japánban a manga és az anime az összes létező műfajt felöleli. Sokszor készítik el az aktuális sikerkönny anime változatát játékfilm stílusban. Tehát nem megfilmesítik, hanem animálják.



  A Haibane Renmei egy főleg kiváló karaktereiről híres grafikus, Abe Yoshitoshi munkája.

  Abe Yoshitoshi főleg a karakterdesign munkáiról híres. Ő dolgozta ki a Serial Experiments Lain (1998), a NieA (2000), a Texhnolyze (2003) és a Welcome to the N.H.K. (2006) karaktereit is.
1998-ban készített egy saját kiadású manga (doujinshi) sorozatot, Haibane Renmei címmel, amit  2001-ben átdolgozott The Haibanes Old Home címen. Ezt követte a Haibane Lifestyle Diary és a The Haibanes Of Old Home Extra. A sorozatot folyamatosan átdolgozta de sosem fejezte be. A környezet, a karakterek és egyes történet elemek viszont kiváló alapot jelentettek az anime változat számára.

  Az első öt rész vezeti fel a sorozatot. Mint annyi más anime a Haibane Renmei is nagyon lassan indul de annyira elragadó és megfoghatatlan, hogy ez egyáltalán nem zavaró. Ugyanakkor az első öt rész kiválóan megágyaz a sorozat második felének, ami egyre jobban eldurvul.
A történet egyáltalán nem tartalmaz semmilyen erőszakos elemet, de szép lassan beszippantja a nézőt a legdurvább spirituális, mély pszichológiai tripbe, amit valaha látott.  
Bármennyire is elszáll a történet, nem szakad el a valóságtól csak ez nem a külső valóság, hanem a belső. Ez a történet az életről szól, rólunk szól az emberi lét legalapvetőbb kérdéseit feszegeti.

  A történet egy fallal körbevett titokzatos és időtlen városban játszódik. Leginkább egy álmos olasz kisvároskára hasonlít. A falon nincs átjárás, senki nem tud kimenni vagy bejönni. Egyedül a Toga tud átkelni a falon, ők szervezték a Haibane Renmeit.
  A történet a női főszereplő Rakka születésével kezdődik. Úgy születik mint minden Haibane, egy apró magból kinőtt gubóban. Különböző életkorú Haibanék születnek és mindenki egy álmot lát a születése előtt amiről a nevét kapja majd. Minden Haibane kap egy glóriát ami természetes módon megmarad a feje felett és az első éjjel kinőnek az aprócska szárnyai is, amik nem funkcionálisak, inkább csak jelképesek.
  Ahogy az újszülött de tinédzser korú Rakka, úgy nekünk is minden új, több kérdés merül fel mint amennyi válasz adódik. A város, a fal, a Toga, a Haibanék, valamint az emberekkel való kapcsolatuk mind nagyon titokzatos. Első blikkre a Haibanék angyaloknak tűnnek de hamar kiderül, hogy ez csak egy ábrázolás, az alkotó ezt a fogódzót is kicsavarja a kezünkből.
  Glie városában az élet idilli. A Habanék az Old Home nevű épületegyüttesben élnek. Kölcsönösen gondoskodnak egymásról, mindenkinek megvan a maga dolga. A városban végeznek valamilyen munkát, amiért a lakosoktól különböző dolgokat kérhetnek de nem kell érte fizetniük.
  Rakka sem emlékszik semmire ami a város, a születése, a gubó vagy az álma előtt volt. De érzi, hogy valami rettenetes dolog történt, amire nem is akar emlékezni.  
  Az első öt rész olyan mint egy elborult ifjúsági történet de nagyon kedves, kiszakítja az embert a szürke hétköznapokból. Az alkotók nem erőltetnek semmit, nagyon könnyeden vázolják fel a történetet, nem akarják megmagyarázni, hogy mi történik. Teljesen természetes módon válnak a kis Haibanék az életünk részévé. A gyülekező rejtélyek egyre inkább felvázolják, hogy valaminek történnie kell. Ugyanakkor ami történik váratlan és tragikus, nem lehet rá felkészülni. Pont mint az életben.

  Spoiler nélkül annyit lehet mondani, hogy Rakkát a sors elindítja azon az úton, amin mindenki jár, ha akarja ha nem. Megkapja a problémájára választ jelentő feladatát. Ugyanakkor dönthet úgy, hogy nem végzi el. A többi Haibanén is látjuk, hogy egyfajta kapcsolata van az élet különböző kérdéseivel és a számára elrendelt feladattal. Van aki nem foglalkozik vele, van aki elfogadja, elutasítja.

  A Haibane Renmei-ről elmondhatjuk, hogy egy olyan történet amit egyszer mindenkinek látnia kell. Teljesen mindegy, hogy szereti-e az animációt vagy az animét.

Haibane Renmei (2002)
Műfaj: 13 részes, egyenként 24 perces anime sorozat
Rendező: Tomokazu Tokoro
Stúdió: Radix
Zene: Kō Ōtani
Ajánlott oldalak:
-Hivatalos oldal (ENG)
-IMDB (ENG)
-Wikipedia (ENG)
-AnimeAddicts (HUN)
-Megrendelhető (ENG)

  (Utolsó frissítés: 2015. 03. 14.)


  Filmajánló | Haibane Renmei | Szürkeszárnyúak Szövetsége | természetes célállítás
Hozzászólások 0Találatok: 846  

2014.12.24 17:22:36
zoli


  Általában kerülöm a kéretlen bölcselkedést, nem szeretem megmondani, hogy ki mit gondoljon de néha szükség van arra, hogy beszéljünk kellemetlen dolgokról. Majd ezen belül igyekszem jó hangulatúra venni a figurát de csak amikor nem megy a téma rovására.
  Egy darabig tud az ember arra hivatkozni, hogy azért nem akar nagy életbölcsességeket a világra hozni mert még egyrészt túl fiatal, másrészt mert még neki sincs. De így negyven felé ez a kifogás kezd erősen kopni és nyilván eljön az az idő amikor már nem lehet többé erre hivatkozni.
  Ahhoz, hogy az ember ne csak megöregedjen, hanem meg is érjen közben, szükség van rá, hogy bizonyos dolgokat észrevegyen az életben. Dolgokat amik ismétlődnek és lehet belőlük tanulni.
Szeretném azt mondani, hogy monumentális intelligenciám miatt csodálatos dolgokat fedeztem fel de sejthető, hogy ennél kiábrándítóbb lesz a történet.
Rengeteg dolgot vettem észre és tudtam, hogy foglalkoznom kell velük de nekem is akkor volt a legjobb a felfogásom, amikor az élet ráállt a fejemre, két lábbal és még rugdosott is közben.
Ebből is sejthető, hogy itt nem sosem hallott dolgokról lesz szó, sőt a lista egyszerre lesz érdektelen, kiábrándító és sablonos. Mert itt nem az adott dolog az igazán érdekes, hanem a megvalósítása. Annak a megvalósítása, hogy milyen félelmetes precizitással megyünk el a legfontosabb dolgok mellett, miközben azt gondoljuk, hogy mi ilyet nem is csinálunk, ezeket a hibákat mások szokták elkövetni. Utána jön a döbbenet, hogy nem figyeltünk oda jobban ezekre a dolgokra. Aztán a nagy felismerés zsibbadtságában próbáljuk elmagyarázni ezt másoknak és ahogy halljuk azt ami kijön a szánkon, pontosan tudjuk, hogy mennyire közhelyes. Hogy ezt magyarázták nekünk a szüleink és mi közben csak feszengtünk, hogy az őseink melyik bolygóról is jöttek ezekkel az életbölcsességekkel. És lám most mi is megőrültünk és üveges szemű embereknek magyarázzuk ugyanezeket a dolgokat, akik feszengenek közben.
  Felmerül a kérdés, hogy át lehet-e ezt adni, van-e értelme, érdekelni fog-e ez bárkit?
Egyrészt a felelősség nem az, hogy feltétlenül és erőszakosan megértessük, hanem az, hogy elmondjuk. Másrészt lehet, hogy ezt el lehet mondani jól is vagy jobban vagy valami. Én most erre teszek kísérletet.



  5 dolog amit egészen biztosan meg fogsz bánni, ha nem figyelsz oda rá jobban
 

  1. Egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban az egészségedre.

  Az egészség egy ökoszisztéma több, egymásra épülő elem alkotja és mindegyik függ az előzőtől.
  Semmivel nem tehetünk annyit az egészségünkért minthogy megfelelően tápláljuk.
A szervezetünk legkönnyebben a növények által biotranszformált, kolloid formátumú tápanyagokat tudja hasznosítani. Az egyetlen kivétel ez alól a tej, ami a tehén által biotranszformált, folyékony fű.
Ha túl sok rossz minőségű, agyonfeldolgozott ételt eszünk, hamarabb telik meg a gyomrunk mint kéne de kevesebb tápanyagot viszünk be. Ezért állandóan éhesek vagyunk. A szervezetünknek rengeteg ballasztból kell kivonnia a táplálékot. Ha jó minőségű és megfelelően feldolgozott, emészthetővé tett ételt eszünk, kevesebb kell belőle.
Legtöbbet a zöldségekből fogyaszthatunk, aztán a gyümölcsökből, a gabonákból már sokkal kevesebbet kell ennünk, a magokból (csírák, olajos magok) pedig még kevesebbet, a legnehezebben emészthető alapanyagunk a tej (tejtermék, tejkészítmény), ezért ebből kell a legkevesebbet ennünk.
Minden kultúra kifejlesztett egyfajta kicsapott fehérjén alapuló étel alapanyagot. Távol-keleten ez a csana (túrósajt, India) és a tofu (szójatúró, Kína, Japán). A közel-keleten és a mediterráneumban a túrósajt és a lágy sajt. Észak-Európában pedig a kemény sajt.
Minél több háború, természeti katasztrófa volt egy adott régióban, minél jobban szétesett a kultúra annál inkább megjelent egy absztrakt fehérjeforrás a hús, ami különbözik minden egyéb étel alapanyagunktól. A hús csak akkor célszerű, ha semmilyen más fehérjeforrás nem érhető el.
  A megfelelő étkezést a táplálkozás kiegészítők támogatják a legjobban. Ezek közül a legjobbak a pépes vagy a folyékony, organikus, növények által biotranszformált, kolloid formátumúak.
  Míg a táplálkozás kiegészítők általános módon működnek addig a gyógynövények egyedi utasításkészlettel rendelkeznek: fűtenek, hűtenek, nyugtatnak, élénkítenek (energiát adnak). Tehát bármilyen jó kiegészítőt szedjünk is, a gyógynövényeket nem lehet megkerülni.
  Bármennyire is éljünk egészségesen, az emésztésünkre nagyon kell vigyázni. Az emésztő tűz élteti, fűti és védi a szervezetünket. Ha nem működik megfelelően akkor a szervezet túlterhelődik, ezért az egészség szempontjából az egyik legfontosabb dolog az emésztés felerősítése. Ezt ma divatosan méregtelenítésnek hívják pedig az esetek túlnyomó részében nem távozik olyan biokémiai anyag a méregtelenítés során, ami a hétköznapi emésztéssel ne távozna el.
  Az eddigi összes elemet végül a megfelelő testmozgás támogatja. Javítja az emésztést és fűti a szervezetet. A legjobb testmozgás a yoga (India), a csikung (Kína) és a kiko (Japán). Ezekből a mozgáskészletekből származnak a harcművészetek is, amik sokszor nem különülnek el teljesen a forrásuktól. Jó példa erre a csikung és a kung fu, amik oda-vissza egymásba alakíthatóak. Illetve az ezeken alapuló vagy ezeket a mozgáskészleteket felhasználó szintetikus nyugati sportok. Elfogadhatóak még a természetes testmozgások is: séta, futás, úszás stb. Az egyoldalú, tartalom nélküli, csak a külsőségeket figyelembe vevő, túlzottan agresszív vagy versenyszellemű sportok elhasználják és tönkreteszik a szervezetet.

  A nyugati kultúrákban most tipikusan az emésztés lelassulásával járó, lerakódásos betegségek jelentik a legnagyobb kockázatot. A nem megfelelően kezelt stressz, aminél igazából mindegy, hogy vélt vagy valós okokra vezethető vissza, lelassítja és tönkreteszi az emésztést. A nehezebben emészthetőbb vagy az egyénileg, genetikusan problémás élelmiszereket egyre nehezebben tudja feldolgozni a szervezet. Ez sok esetben egy különálló élelmiszer allergiának tűnik de sajnos itt egy tünetegyüttes része. Mivel a kiinduló ok a stressz nem megfelelő kezelése volt ez belemásolódik az egész szindróma öntudatlan kezelésébe. Így a problémás élelmiszerek ugyanúgy ignorálásra kerülnek mint a problémák, amik az "ételallergiákhoz" vezettek. Mivel a szervezet a bevitt és megemésztett tápanyagokból épül fel, minél több élelmiszert hagynak el, a szervezet annál kevesebb, illetve egyoldalúbb forrásból kénytelen dolgozni, ami még rosszabb emésztéshez és még több "ételallergiához" vezet. Így szűkül be a fogyasztásra szánt élelmiszer alapanyagok köre, így kap egyre kevesebb tápanyagot a szervezet és így megy tönkre az emésztés is. Ez a szindróma felelős az egyre inkább terjedő "ételallergiákért", az általános és különösen a demenciával járó idegrendszeri, valamint a szív- és érrendszeri betegségekért.

  Ezért egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban az egészségedre.

  "Annak a pénznek a tízszeresét, amit fiatal korodban nem táplálkozás kiegészítőkre költöttél el, azt idős korodban gyógyszerekre fogod." - Én


  2. Egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a szellemi életedre.

  A fizikai testünk létezése senki számára nem szorul bizonyításra, hiszen egész nap tapasztaljuk, érezzük, látjuk és halljuk. Ugyanakkor van egy másik dolog is amit tapasztalunk. Az a dolog amivel felfogjuk a minket körülvevő környezetet, ami számára még a test is a külvilághoz tartozik. Ez pedig nem más mint a tudatunk.
Míg a fizikai testünket tudjuk vizsgálni a tudomány által, addig a tudatunkat szigorúan nézve már nem. Voltaképpen senki sem képes tudományos eszközökkel bizonyítani vagy cáfolni a tudat létezését. Egyébként sok tudós kétségbe is vonja a tudat és az öntudat jelenségét és az evolúciót támogató illúziónak tartja, ami a túlélést segíti. Amiért még is tudjuk, hogy létezik az az, hogy tapasztaljuk. Tehát a tapasztalásunk teljes köre és a tudományos vizsgálhatóság nem esik egybe. Ahol a tudomány már nem képes funkcionálni, ott segít a filozófia. A filozófia is tapasztalati úton jut adatokhoz, ugyanúgy elméletet alkot az adatok közötti összefüggésekre de a bizonyítást nem közvetlenül és kézzelfoghatóan, hanem közvetetten és következtetés útján végzi el. A filozófiát akkor tudjuk jól használni, ha a vizsgálatunk tárgya nem kézzelfogható de tapasztalható.
  Ahogy a fizikai testünknél is tapasztalunk öntőformát úgy a tudatunknál is, nevezhetjük ezt akár tudattestnek is.
Álmunkban ebben a tudattestben vagyunk. Azok az emberek akik megtanultak tudatosan álmodni, szembekerültek azzal a problémával, hogy miután a tudatukra ébredtek, nem tudtak bennmaradni az álomba, hanem újra elveszítették a tudatukat vagy felébredtek. A tudatos álmodás elsajátítása során sokat kell gyakorolni a tudattest használatát. Voltaképpen a tudatos álmodók ilyenkor a tudattestet fejlesztik.
  A tudattest a fizikai testhez hasonlóan rendelkezik anyagcserével de értelemszerűen nem fizikai végterméket ürít, hanem szellemit. Egyrészt kiüríti a tudatfunkciók által elhasznált (elme, intelligencia, pillanatnyi én érzet) energiákat. Másrészt kiüríti a gondolatok és az érzelmek által felélt energiákat. harmadrészt pedig kiüríti a szervezetet vezérlő finom-energiákat. Ezeket hívják pránának (életlevegő, India), chinek (életerő, Kína) vagy kínek (életerő, Japán). Az öt elemnek feleltetik meg őket de Indiában az öt elemet még három doshába (tulajdonság) is rendezik a precízebb azonosítás miatt.
  A nagyon divatos méregtelenítés során valójában nem távolítunk el olyan biokémiai anyagot, amit az emésztés ne hajtott volna ki, hanem az emésztés erősítésével a folyamatot gyorsítjuk, erősítjük, hatékonyabbá tesszük. Amikor a szervezet meggyőződik arról, hogy az emésztés meg tud birkózni a napi táplálkozáson túl a ballaszttal, akkor hatékonyabban tudja belecsúsztatni az emésztőrendszerbe. De ilyenkor leginkább az elhasznált vezérlő finom-energiákat (dosha) adja le a szervezet. Ezért könnyebbülünk tőle annyira, szellemileg és érzelmileg.
  A távol-keleti lelki irányzatok sokat foglalkoznak a tudat egyensúlyával, mivel a tudat félúton helyezkedik el a test és a lélek között, ezért megfelelő állapota elengedhetetlen mind a test hatékony működéséhez, mind a lelki élethez. Lelki szempontból egy a nyugati pszichológia szempontjából már egészséges ember még beteg, hiszen a lelki élethez nagyobb szellemi erő kell, mint a hétköznapi élethez. A legtöbb embernek nem a lelki realitás elfogadása okozza a problémát, hanem még a szellemit sem érti. Emlékezzünk csak azon tudósokra akik szerint a tudat csak illúzió.
  Az ezoterikus pszichológia úttörői (Kurt Tepperwein, Rüdiger Dahlke, Thorwald Dethlefsen) mára eljutottak a távol-keleti tanítások szintjére és összekötötték azt a nyugati pszichológiával.

  A tudat működésének van ritmusa, van feldolgozó mechanizmusa, "anyagcseréje".
Amit menet közben nem tud feldolgozni, azt bedunsztolja, leviszi a pincébe és felteszi a tudatalatti egyik polcára. Később amikor tud vele foglalkozni, akkor újra előveszi és feldolgozza.
Amikor a különféle tapasztalatok, gondolatok a tudattalanba távoznak akkor átkonvertálódnak érzelmekké, amik foglalkoztatnak, inspirálnak minket. Amikor valaki nem akar ezzel foglalkozni azt hamarosan nyomasztani fogja. A túl sok tudattalanba lenyomott és erőszakkal ott tartott, feldolgozatlan információ zavarttá, frusztrálttá teszi az embert. Mivel tudatosan nem hajlandó velük foglalkozni, ezért ez tudat alatt történik. Amit nem tudunk feldolgozni azt ismételjük, ezért keveredünk állandóan ugyanazokba a szituációkba, ezért szedjük össze ugyanazokat a betegségeket és így tovább.
A feldolgozatlan információk tönkreteszik az éjszakai alvást, a pihenést a kikapcsolódást a lazítás képességét. Idővel tönkreteszik a szervezet működését de itt sem áll meg a folyamat. Károsítják az emberi kapcsolatokat és kihatással vannak az egész társadalom működésére. Vannak kollektívan feldolgozatlan információk a különböző sors közösségekben, mint a család, egy település vagy akár egy egész nemzet.
Amikor az erőszakkal lenyomott információ veszélyezteti a tudat működését, akkor a tudat újraindul és szembesíti a tulajt a problémával. Ezt egy sorsszerű, elkerülhetetlen, szinte kérlelhetetlen természetfeletti erők által irányított, mini idegösszeomlásként érzékeljük. Még ebből is ki lehet jönni jól, ha valaki időközben észhez tér és még nem túl nagy a baj, akkor tudatosan megélve és megértve a folyamatot valósággal újjá fog születni. A probléma akkor van amikor van egy másik válság is az életünkben és a kettő egyszerre jelentkezik.
Egy időben sokat jártam hajléktalanok közé karitatív munka keretében. A tipikus utcára kerülés anatómiája ma Magyarországon a következő: hősünk nem tudott szembenézni a problémáival, egyre feszültebbé vált, ez tönkretette a házasságát ami válással végződött, a gyerekek és a ház a feleségnél maradt, hősünk albérletbe kényszerült ahol komolyan elkezdett inni, ezért kirúgták a munkahelyéről és néhány hónap leforgása alatt az utcán találta magát.

  Ezért egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a szellemi életedre.

  "Csak amikor elég sötét van, látod meg a csillagokat." - Martin Luther King


  3. Egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a lelki életedre.
 
  Sokan nem hisznek a lélekben és még többen nem tudnak állást foglalni a témában. Ugyanakkor a legtöbb embernek nem a lélek elfogadása jelenti a problémát, hiszen még a szellemi realitást sem érti. Márpedig a test, szellem és lélek egy olyan hierarchia ahol nem lehet átlépni az egyes elemeket. Annak lesz esélye megérteni a lelki tanításokat, akik tapasztaltak a szellemi tanításokban.
  Sokan elfogadják a tudat transzcendens létezését de tagadják a lélekét, mindent tudatnak tartanak, mert nem látnak túl a szellemi realitáson. De ha nem ragaszkodnak túlságosan ehhez az elképzeléshez, jó megfigyelőképességgel rendelkeznek és felteszik a megfelelő kérdéseket, akkor tovább tudnak haladni az úton. 
  Amikor relaxáció, meditáció és mély alvás közben leáll a gondolkodás és a tudat inaktívvá válik nem szűnünk meg. Ha szükséges, képesek vagyunk használni a testünket, ha célszerű akkor tudunk gondolkozni is és tudatában vagyunk a létezésünknek is. Ennek a leghétköznapibb és az egyik legszélsőségesebb formája a mély alvás, amikor mindenki tudata lekapcsol. A hindu tanítások úgy tartják, hogy ilyenkor csak a lélek marad. Miért a lélek? Mert úgy, hogy sem a testünket sem a tudatunkat nem tapasztaljuk, amikor felébredünk azonnal tudjuk, hogy kik vagyunk, hol vagyunk, tisztában vagyunk vele, hogy aludtunk és sok esetben még az eltelt időt is meg tudjuk határozni. Mert még a mély alvás közben is van tapasztalás. De ki az aki tapasztal? Hát ha a szervezet nem és a tudat sem akkor van egy harmadik tényező is, ezt hívjuk léleknek. Ahogy meg kell tanulnunk használni a testünket, meg kell ismerkednünk a tudatunk működésével, ugyanúgy a tiszta és tudatos lelki tapasztalás sem megy egyik napról a másikra. A lélek az anyagi létezésben, lelki élet nélkül alszik és csak néha-néha eszmél fel. Mind a szervezetünk, mind a tudatműködésünk egy valósággal kómában lévő lélek megnyilvánulásai. Ahogy a fizikai gyakorlatokkal eddzük a testünket, ahogy a szellemi gyakorlatokkal fejlesztjük a szellemünket, úgy a lelki gyakorlatokkal képesek vagyunk felébreszteni és ébren tartani valódi önmagunkat, aminek addig csak az árnyékaként léteztünk.  

  A lelki erő hiánya legerősebben akkor mutatkozik meg, ha valamilyen válsághelyzetbe kerülünk. Ez lehet bármilyen helyzet, ahol jól jönne egy alternatív koncepció, hogy mi is történik velünk. Az idő előrehaladtával az egzisztenciális kérdések egyre nyugtalanítóbbá válnak. Az emberek csaknem egy emberöltő után azzal szembesülnek, hogy a barátok és ismerősök közül egyre többen távoznak el, a gyerekek kirepültek a családi fészekből érzik, hogy közeledik feléjük a vég mint egy nagy fekete fal. Viszont még van hátra az életükből 10-20 év vagy még több.
Ha valaki csak ezoterikus, akkor már megjelenik ezen a fekete falon egy fehér ajtó mert sejti, hogy a halál nem a vége mindennek. De ha még ez sincs akkor az egész történet rendkívül nyomasztó. A legtöbb ember idős korára, szó szerint beleőrül a saját materializmusába.
A nyugati értékrend alkalmazkodott a fogyasztói kultúrához, ahol az ember addig értékes amíg dolgozni tud, utána kifutunk a koncepciókból.
Ha valaki szeret gondolkozni, nem elégszik meg azzal amit az élet raktárról ad neki, ha mást szeretne, ha több válsághelyzettel találkozott de legkésőbb idős korára szembesülni fog vele, hogy a nyugati értékrend nem ad túl sok perspektívát.

  Ezért egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a lelki életedre.


  "Életük delén, azaz harmincöt éven túli pácienseim közt egyetlenegy sincs, akinek végső problémája ne a vallásos lelkiség, irányulás volna. Igen, végső soron mindegyik abba betegszik bele, hogy elvesztette azt, amit eleven vallások mindenkoron megadtak híveiknek, s egyikük sem gyógyult meg igazán, aki nem nyerte vissza vallásos lelkületét, orientálódását, aminek természetesen semmi köze felekezethez vagy egyházi hovatartozáshoz." - C. G. Jung


  4. Egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a kapcsolataidra.

  Minden ember rendelkezik születési adottságokon alapuló természetes érdeklődéssel, amin keresztül a legjobban ki tud teljesedni.
Ennek felszínre bukkanásában van fontos szerepe a természetes mintáknak, amit egy gyermek számára legelőször a saját családja nyújt.
Ezután különböző szereppróbáló időszakok váltják egymást, amin keresztül a gyermek kipróbálja azokat a mintákat, amik körbeveszik őt. Minél sokszínűbb a környezet, minél sokszínűbb a minta annál könnyebben tud fejlődni, mivel a különböző környezeti minták megszólítják és felszínre hozzák a természetes érdeklődését, valamint az idősebb családtagok annál jobban látják a családi, ismétlődő mintákat a gyermeknél. Tudják, hogy ezt a mintát valakinél már látták. Látják, hogy kire ütött a gyerek, mik lesznek az erősségei, mik lesznek a gyenge pontjai.
  Az így megnyilvánult természetes érdeklődésre épül az ideális oktatás, ami a következő olyan környezet ami ellát minket mintákkal. Míg a családi minták konkrétak, addig az oktatásban lévő minták sokkal általánosabbak. Így haladunk a családi kapcsolatok felől, a társadalmi kapcsolatok felé.

  Az érdeklődési területeink mindig a társadalmi kapcsoltainkon keresztül fejlődnek. Ezért az az érdeklődési területünk lesz a legfejeltebb, amin keresztül a legtöbb kapcsolatot ápoljuk. Ezzel kormányozni és fejleszteni is lehet az érdeklődési területeket. Amiben szeretnénk sikeresebbek lenni, abban több kapcsolatra kell szert tennünk. Azt tapasztaltam, hogy a sikertelenség egyik legfőbb oka az, hogy a legfontosabb érdeklődési területeiken az emberek nem fejlesztik a kapcsolataikat.
  A legelemibb kapcsolatok, amik elkísérnek minket egy életen át a családunktól, a gyermekkori és későbbi baráti körünktől származnak, később pedig az általunk alapított családtól.
A szüleink és a rokonaink nem halhatatlanok. A nyilvánvaló érzelmi kötődésen túl, amikor az előző generáció utolsó képviselője is eltávozik, végleg elveszítjük a lehetőséget, hogy megismerjük a családunk történetét, problémáit, amit ezen a sorsközösségen keresztül mi is megörököltünk.
A barátaink képesek nekünk játékosan görbe tükröt tartani, tudnak minket olyan dolgokra is inspirálni, figyelmeztetni, amit másoktól nem fogadnánk el.
A házastársunk még képes rajtuk csiszolni, meg tudja tanítani nekünk mindazt amit képtelenek voltunk megtanulni a szüleinktől. Minden házastárs egy kicsit apja vagy anyja a másiknak. Utolsó lehetőségként kijavíthatja vagy megkaphatja mindazt amit a szüleitől megkapott vagy nem kapott meg.
Végül amikor a szülők a gyermekeikkel együtt, újra felnőnek, még mindig képesek csiszolódni, fejlődni. Képesek kijavítani, megszakítani a családban öröklődő megoldatlan problémákat.

  Ezért egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a kapcsolataidra.

  “A szeretet nem érzés, hanem egy bizonyos viselkedésmód.” - Gary Chapman


  5. Egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a pénzügyi életedre.

  Az állam mindig ambivalens módon viszonyul a saját középosztályához.
Egyrészt mert a középosztály teremti meg a stabilitást és a gazdasági növekedést, másrészt mert a középosztály tudja magát leginkább függetleníteni a fennálló hatalomtól. Ezért minden állam igyekszik visszavágni a középosztály növekedését. Erre a legjobb dolog az alacsony szintű oktatás, a kis és középvállalkozások korlátozása és a gyenge egészségügy. Egyetlen állam sem akar művelt, anyagilag független, egészséges és erős középosztályt. Az, hogy ezek a területek állandóan válságban vannak, nem a véletlen műve, nem a politikusok hozzá nem értésének eredménye, hanem pont ellenkezőleg, tervezett és pontosan az állami célkitűzéseket tükrözi.
  Az ideális oktatásnak és a hivatásválasztásnak az emberek természetes adottságain és érdeklődésén kellene alapulnia. Ez egyúttal szavatolná is a természetes gazdasági rendet és kikatatná a sikerszakmák okozta egyoldalú túlkínálatot.
  A legtöbb érdeklődési terület nem valósítható meg, nem bontakoztatható ki alkalmazotti munkakörben csak kis és középvállalkozásban. Egyben egy jól működő vállalkozás a legelemibb befektetés mert minden egyéb befektetés alapjául szolgál.
  Az oktatásnak (továbbképzésnek, átképzésnek) és a vállalkozás alapításnak a legnagyobb kerékkötője maga a fogyasztói kultúra, ami feleslegesen megvetet minden értelmetlen dolgot az emberekkel. Tudjuk, hogy a legtöbb ember össze van zavarodva, nem túl tudatos, nem tervezi meg a kiadásait. Ezzel szemben viszont a dollármilliárdos ipari konszernek megtervezik a marketingjüket. Csak az önmagából kifordult liberalizmus láttatja azt, hogy itt egyenlőek az erőviszonyok.
Sok ember azért nem takarékoskodik, mert nem látja értelmét azt gondolja, hogy úgy sem tud értékelhető összeget összegyűjteni. Ez sok esetben igaz is de a legtöbb oktatási vagy vállalkozási lehetőség nem milliókon, hanem csak százezreken vagy tízezreken múlik.
  Ugyanez látszik a befektetéseken is. Nagyon sok befektetést el lehet kezdeni kis összegekkel is, illetve meglepően gazdag emberek fektetnek olyan dolgokba amik mindenki által elérhető lehetőségek. Kevés igazán alapvető befektetési termék van, a legtöbb ezek újracsomagolása vagy kombinálása -ez ugyanígy igaz az alapvető pénzügyi termékekre is. A legtöbb nem tudott folyamatosan bizonyítani az elmúlt évszázadok és évtizedek gazdasági viharaiban, válságaiban.
Az a portfólió ami a legrégebb óta működik nagyjából a következőképpen néz ki:
-20% befektetési arany. Nagyon jól teljesítenek a nemesfémekhez köthető értékpapírok is.
-40% konzervatív befektetési alap vagy bármi ami ennek megfelel. Az utóbbi időben nagyon jól teljesítenek a villamosenergiához kötődő értékpapírok, energiajegyek.
-20% kockázatos befektetési alap vagy bármi ami ennek megfelel. Kockázatos de nagy hozamú befektetés a Forex, vagyis a devizapár kereskedelem. Az elkövetkező évek visszatérő slágerei a kriptovaluták lesznek.
-20% készpénz. Fontos, hogy az egyszeri vagy folyamatos befektethető pénzünknek, nagyjából a 20%-át készpénzben, likviden, bankszámlán tartsuk. Egyrészt bárki kerülhet átmenetileg likviditási zavarba, ilyenkor aránytalan egy rövid távú problémáért megszüntetni egy hosszú távú befektetést. Másrészt ha minden pénzünk le van kötve és találkozunk egy jó befektetéssel akkor ugyanez lesz a problémánk.

  Egy teljes emberöltőt figyelembe véve meglehetősen valószínűtlen, hogy ne legyen néhány gazdasági krach az életünkben. Ez még akkor is meg tudja viselni az embert ha felkészült rá, pláne ha nem.
Az emberek rengeteg jópofa de teljesen felesleges dolgot vásárolnak meg, amiről már a közvetlenül a vásárlás után kiderül, hogy pénzkidobás volt: ballaszt élelmiszerek, a századik ugyanolyan ruházati kellék, az 1024. kütyü (hogy csak egy szép kerek számot mondjak ugye). Ezzel párhuzamosan van egy negatív költekezés is, amikor az emberek olyan pénzt költenek el, amit még meg sem kerestek, ez pedig a leginkább félreértett pénzügyi termék, a hitel. Ebből is a leggyilkosabb az áruhitel. Mondjuk veszünk egy 100.000.- forintos kütyüt, egy év alatt kifizetünk rá 150.000.- forintot, amikor az már nem ér csak 75.000.- forintot. Ezt akár össze is gyűjthettük volna egy év alatt és akkor fele annyiért vásároltunk volna, nem dupla annyiért. Ráadásul a nem rendben fizetett áruhitel a leggyakoribb oka annak, ha valaki nem kap (általában jelzálog) hitelt ha igazán szüksége lenne rá.
Az így eldobált pénz hiányzik fájóan akkor, amikor beüt a krach.
Van egy másik veszteség is, amikor az ember azzal szembesül, hogy mennyi pénzt takaríthatott volna meg egy vállalkozás vagy egy befektetés elindításához. A válságban aranyon évente lazán lehetett keresni 20%-ot. Ehhez semmit sem kellett csinálni csak aranyat venni az év elején, amikor annak az ára természetes módon leesik és eladni ősszel, amikor természetes módon felmegy. Rengeteg pénzintézet is ugyanezt csinálta. Ezzel 5 év alatt meg lehetett duplázni az alaptőkét.

  Ezért egészen biztosan meg fogod bánni, ha nem figyelsz oda jobban a pénzügyi életedre.

  "Gyakorlatilag az összes papíralapú devizáról elmondható, hogy hosszú távon veszít az értékéből az arannyal szemben." - Ronald Stöferle, az Erste Group aranypiaci elemzője


  + 1 A dolgok okkal vannak úgy ahogy vannak.

    Amikor valakit az élet kicsit megtipor, akkor hirtelen nagyon sok mindenre rájön.
Mik a valóban fontos dolgok. Mi a fontossági sorrend az életében. Mennyi időt és pénzt meg lehet takarítani, ennyire hatékonnyá lehet válni egy válsághelyzet hatására.
Ilyenkor természetesen mindenki megfogadja, hogy ezentúl minden másként lesz. Aztán folytatja az életét ugyanabban a környezetben mint eddig és lassan rájön, hogy nem lesz minden másként. Vannak dolgok amiken könnyen lehet változtatni és vannak dolgok amiken csak nagyon nehezen, mert a dolgok okkal vannak úgy, ahogy vannak. Ezért az új értékrendet időbe kerül átültetni a gyakorlatba. Sokat kell vele dolgozni és sokat kell gyakorolni, csiszolni, hiszen így utólag kell megváltoztatni évek, évtizedek rossz döntéseit és beidegződéseit.
  Egy válsághelyzetben negatív nyomás hatására változunk, amikor ez elmúlik a nyomást fenn kell tartani de már pozitív formában. Inspirálnunk kell magunkat a változásra. Ennek a változó időszaknak is megvan a maga jellemző belső munkája. A túlélő üzemmódot át kell váltani építő üzemmódra.

  (Utolsó frissítés: 2015. 06. 16.)


  5 dolog | természetes célállítás
Hozzászólások 0Találatok: 1044  

2014.09.14 11:50:58
zoli


  Előzmény: Természetes célállítás - részlet - a lépcső

  Az előző cikkben a lépcsőzetes fejlődésről írtam, most a körkörösről fogok.
Ez akkor jön létre amikor megrekedünk egy élethelyzetben, nem tudunk megoldani egy problémát, nem tudunk túljutni a következő függőleges fejlődési irányon. Ilyenkor visszaesünk majd újra nekifutunk az előttünk álló problémának, majd újra és újra. Ez hozza létre a körkörös fejlődést.

  1. A körkörös fejlődés



  A lépcső két síkja a fejlődés két különböző fázisa.
Ezek nem a mi hétköznapi logikánk szerint működnek.
A függőleges síkot rendszerint nem is látjuk.
Ezután visszaesünk az azt megelőző vízszintes síkra.
Így jön létre a körkörös fejlődés.
  Ezt sok esetben úgy érzékeljük, mintha körbe­körbe járnánk az életben. Bizonyos problémák
folyamatosan kísértenének, üldöznének minket.
Rendszeresen hasonló betegségeket kapunk el, hasonló balesetek érnek minket, hasonló
párkapcsolati válságokba kerülünk. Ugyanazokkal a szituációkkal találkozunk, hasonló emberekkel, hasonló módon konfrontálódunk.
  Ennek az az oka, hogy egy probléma három fázison megy keresztül:
­-probléma.
­-kompenzáció.
-­megoldás.
  A probléma felmerülésével pont az a baj, hogy problémaként látjuk nem pedig lehetőségként és
nem akarunk vele szembenézni.
A probléma olyan mint a betegség.
A betegség többnyire anélkül elmúlik, hogy észrevennénk és a szervezet méregtelenítési
protokollját érzékeljük betegségként.

  Vegyünk egy életszerű példát. Valakire óriási nyomás nehezedik, sem a tudat sem a test nem
kiegyensúlyozott, nem működik megfelelően. Így a szervezetben méreganyagok halmozódnak fel. Ez a betegség.
A stresszidőszak elmúltával a tudat és a szervezet megnyugszik, fellélegez és méregteleníteni kezd. Ilyenkor ütközik ki a poszttraumás stressz és ilyenkor jelennek meg a fizikai méregtelenítés jelei is.
A figyelem, az energia és a salakanyagok mindig a problémának megfelelő szervben jelennek meg és innen is kezdenek eltávozni. Ez már a gyógyulás folyamata de ezt érzékeljük betegségként.
Mondjuk valaki heteken keresztül nyomás alatt volt és nem tudta érvényesíteni az érdekeit, nem adhatott hangot a véleményének. Így a figyelem, ez esetben az elfojtás, az energia és a salakanyagok a felső légutakban de kifejezetten a torokban gyűlnek össze. Így megfázásos tünetek jelennek meg, holott meghűlésről, megfázásról vagy fertőzésről szó sincs.
A felesőlégúti betegségek nagy része jellemzően étkezés és stressz időszak után jelentkeznek, amikor fizikailag vagy metafizikailag nem tudunk valamit megemészteni.
Ezért nem tud az orvostudomány a mai napig semmit sem kezdeni a megfázással, mert ugyanazt a betegséget több, egymástól teljesen különálló dolog is okozhatja. Így a leghatékonyabb orvosi
kezelés a felülfertőzés megakadályozása, a tünetek enyhítése és a szövődmények megakadályozása.


  Egy betegséget megértve át tudunk rajta esni könyebben és nehezebben is, akár szövődményekkel is. De el is tudjuk kerülni, ha időben nyakon csípjük. Tehát a problémától nem szabad elmenekülni. De persze ez mindig könnyebb.
  Ezért elkezdjük kompenzálni.
Vagy alul kompenzáljunk vagy túl kompenzáljuk.
Mivel e között a két lehetőség között akarunk választani, csapdába esünk, ezen a szinten nincsen
megoldás. Hiába foglalkozik valaki túl keveset vagy sokat a betegséggel, bár jó kezdet de ha fizikai szinten marad a törekvés, nem vezet el a megoldáshoz.

  A megoldás túl van a kompenzáció szintjén és feloldja a kompenzáció ellentmondásait.
Ez ismert a teológiában (pl. védikus kötőerő elmélet), a filozófiában (tézis, antitézis, szintézis) és a pszichológiában (probléma/passzivitás, kompenzáció, megoldás) is.
Érdekes, hogy a probléma és a passzivitás egymásból származnak.
Amikor valaki nem a megfelelő módon passzív, nem akar foglalkozni valamivel, akkor általában
abból baj lesz.
Már az, amivel valamiért nem akar foglalkozni, nagy valószínűleg egy sérülésből származik, ami
így viszont csak még jobban kifejlődik. De még ha nincs ilyen akkor is a feldolgozás hiánya
ismétléshez vezet.

  Tegyük fel, hogy valakinek problémája van a pénzzel.
Állandóan negatív érzelmek kötődtek hozzá. Ha nem volt akkor a nélkülözés, a beteljesületlen vágyak vagy az irigység, aztán mások hibáztatása ha nekik volt. Ha volt akkor a már meglévő rossz emberi kapcsolatokat tette még rosszabbá.
A keresztény kultúrában a pénz összemosódott a bűnnel, hiszen hibás értékrend esetén több lehetőséget adott a rossz dolgok megvalósítására. Így hősünk nem hajlandó foglalkozni a pénzzel, ami egy fogyasztói kultúrában elég nagy felelőtlenség, ráadásul óriási holdudvara van a témának. Az államforma, a társadalmi forma, a gazdasági forma és a pénz összetartozik.
A modern államformák zöme köztársaság, ami fogyasztói társadalmi formával rendelkezik, a
gazdasági formája kapitalista, a pénz pedig hitel alapú.
Ez egy ökoszisztéma. A görögök a hiedelmekkel ellentétben nem szerették a demokráciát, a politeiát tartották az ideális államformának. Ez akkoriban egy szenátus alapú királyság volt, széles középosztállyal, ami elszeparálta egymástól a gazdagokat (oligarchia) és a szegényeket (démosz). A démosz eredetileg nem a népet, hanem a szegényeket jelentette, ami előrevetíti a demokrácia jövőjét is. Mivel a démosz nem rendelkezik elegendő erőforrásokkal a kormányzáshoz a demokrácia általában bújtatott oligarchia. Ez az oligarchia a társadalmi és a gazdasági formán keresztül működteti a hitelpénz rendszert, aminek nem titkolt célja mindenki eladósítása. A hitel közgazdaságilag túl nagy szerepet kap, óriási erőforrásokkal reklámozzák, bizonyos termékeket nem vagy csak jóval drágábban lehet hitel nélkül megvenni ­jó példa erre az autóvásárlás.
Így egy professzionális politikai­gazdasági­média gépezet áll szemben az egyénnel, akik közül
sokan nem akarnak foglalkozni a gazdasági és a pénzügyi műveltséggel.
Vajon mi ennek az eredménye? Az, hogy amikor egyéneknél vagy családoknál elakad a
készpénzáramlás hitelt vesznek fel. Aztán újra és újra és újra. Eltekintve ­de nem felmentve­ az
oligarchia túlkapásaitól a mostani devizahiteles válság is az emberek túlzott és nem megfelelő
passzivitásából, tudatlanságából származik. Ezért mondom, hogy a probléma, passzivitásból,
tudatlanságból, ignoranciából származik ­kinek melyik tetszik jobban. Ennek ellenszere a
tudatosság és a tudatos cselekvés.


  2. A körkörös fejlődés vámszedői



(michaldziekan.blogspot.com)

  A körkörös fejlődés vámszedői jól tudják, hogy ez a reakció kiszámíthatóvá tesz minket. És ezt ki
is használják.
  A körkörös fejlődés vámszedőinél három lehetőség van:
­-véletlenül alakult így, ilyen világban élünk.
­-a fogyasztói kultúra jellegéből adódóan alakult így, mivel a mérce a profit és így olyan dolgok
kerülnek előtérbe ami a profitot támogatja.
­-szervezetten és megtervezetten vezetnek minket félre.
  Ez egy izgalmas kérdés, hogy melyik lehetőség igaz a három közül. Vagy esetleg több is igaz.
De bármilyen választ is adnék erre az elfedné azt amit ki akarok hangsúlyozni.
Mi akartuk, hogy így legyen.
Mi hagytuk, hogy így legyen.
Akár véletlen, akár a kultúrából adódik, akár szervezett, ez a mi hibánk.
Ameddig az egyének nem hajlandóak változtatni, addig bármely válasz felesleges.
Ha az egyének nem változnak, a társadalom sem fog változni.
Ha az egyének megváltoznak, a társadalom is megváltozik.

  3. Ússz az árral szemben!



(wallpaper.wallpedia.org)

  A társadalomban minden akaratlagos és akaratlan manipulációs és tömeghatás az átlagemberre épül. Minél jobban elütünk az átlagtól, ez a hatás annál kevésbé tud rajtunk érvényesülni. Teljesen nem lehet megszüntetni de a hatását lehet porlasztani.
  Ezt a technikát használják a brókerek is.
Ha összezavarodnak és nem tudják, hogy mit kell csinálni, megnézik, hogy mit csinál az átlagember és annak az ellenkezőjét teszik.
Egyrészt az átlagember stratégiája annyira rossz, hogy annál bármi csak jobb lehet, másrészt a
tőzsdét is a tömeghatás mozgatja, tehát ha valaki sikeresen akar kereskedni el kell szakadnia a
tömegtől.
Ez azt is jelenti, hogy nem egy objektív skálán kell tökéletességet elérnünk, hanem csak az átlagtól kell elütnünk.
  Sok trendkutató ugyanerre hívja fel a figyelmet, hogy ha érzékelünk egy trendet a társadalomban akkor vizsgáljuk meg, hogy nem célravezető­-e azonnal az ellenkezőjét tennünk.
  Kiemelek néhány érdekes anti trendet.
  Egy átlagos egyetemista négy év alatt ötven könyvet olvas el egy témában. Ennek nagy részét nem azért olvassa el mert érdekli, a könyvek tudásanyagának töredéke sem marad meg.
Ha egy adott témában minden héten elolvasunk egy könyvet, akkor évente nagyjából egy egyetemi diploma tudatásanyagával fogunk rendelkezni. Mivel mi választjuk meg a témát, a tudásanyag jobban megmarad.
  Egy magyar ember a Nielsen adatai szerint átlagosan napi 5 órát néz televíziót és 4 órát
internetezik ­ez nyílván megoszlik és átfedésben is van. Napi 4­5 órában de ennél jóval kevesebben is szinte bármilyen képesség elsajátítható. Már most óriási olló nyílik azok között akik a szabadidejüket pusztán zavarodott szórakozásra használják vagy tanulnak valami hasznosat. Egyre több ember van aki nagyon kevés dologhoz vagy éppen semmihez sem ért. Ezt súlyosbítja, hogy a legtöbb szakma nem természetes és véges emberi igényeket elégít ki. Sok szakma fog eltűnni a társadalom és a gazdaság változásával, képzetlen és semmihez sem értő emberek tömegeit hagyva maga után.

  Táblázat

Árral szemben

Amire az átlagember figyel

Amire én figyelek























Példasor

Főállás: biztonságos, havi fix.

Vállalkozás: hálózatos kereskedelem, számítástechnika.

Gyors ételek.

Étterem, otthoni főzés.

Hobbi, rajongás hiánya.

Hobbi megtalálása és gyakorlása.

Hízás egészségtelen ételektől, mozgáshiánytól.

Fogyás egészséges ételekkel, sporttal..

Időbeosztás: az óra járása a mérték.

Időbeosztás: a nap járása a mérték.

Kibertér: internet, számítógép/játékok

Valóság: könyv, eszmecsere, társasjáték.

Mozgókép: mozi, televízió, videó.

Könyv, újság.

Okostelefon, tablet függőség.

Könyv, e-könyv olvasó.

Programok: zárt tér.

Programok: szabad tér, kirándulás.

Sport: erősport.

Sport: biodinamikus sport -pl. chi futás, csikung, yoga.

Televíziónézés (5 óra) és netezés (4 óra).

Tanulás, új képességek elsajátítása.

   Másold ezt a táblázatot egy szövegszerkesztőbe és módosítsd igényeid szerint.

  Ajánlott oldalak

Facebook - Kedvenc idézetek

Facebook - Személyes integráció

  Ajánlott cikkek

Természetes célállítással kapcsolatos cikkeim 


  A körkörös fejlődés vámszedői | részlet | természetes célállítás
Hozzászólások 0Találatok: 1072  

2014.09.07 18:11:21
zoli


  Az önbizalom egy érdekes kifejezés, hiszen arra utal, hogy bízunk önmagunkban.
Ha bízunk magunkban akkor van önbizalmunk ha nem bizunk magunkban akkor nincs.
Erre általában úgy gondolunk, hogy a bizalom, a hit a dinamikus rész, amit csinálunk, vagyis bíznunk kell önmagunkban és önmagunk pedig a statikus rész akiben bízunk.
Ez egy kicsit tudathasadásos ugye?
Van valaki aki bízik és ő bízik valakiben. Ez két személyt feltételez de itt csak egy személy van. Már jó estben persze. Ezért hívjuk a cselekvőt önmagunknak, a bizalmat pedig önbizalomnak.
Ezeket a kifejezéseket úgy alkottuk meg mintha kívülről vagy kívülre utalnánk saját magunkra, mintha egy külső pontból látnánk magunkat.
Az hogy képesek vagyunk magunkat egy külső pontból látni, vizsgálni egy rendkívül fontos képesség az önismeret terén. Ugyanakkor ha a pillanatnyi ön- és éntudatunk tartósan kimozdul, az már a tudat akut egyensúlyvesztése.
Ez lehet sérülés, a sérülésre adott reakció, a kibillenés kiegyensúlyozása. De mindenképpen egy eltérés az ideális állapottól.
Ez minden problémánk forrása az életben. Amikor nem akarunk, nem tudunk vagy nem lehetünk önmagunk. Amikor valami miatt nem a saját természetünk szerint cselekszünk.
Ez okozza az önbizalomhiányt is.

  Az önbizalom visszaállítása

  Mindenkinek vannak érdeklődési területei de egyénenként ezek nagyon erősen eltérhetnek.
Vannak visszatérő érdeklődési területek, amikor már jóval általánosabbak. Az azonos korban és kultúrában élő embereknek vannak azonos problémáik, amikre a megoldás a legtöbb embernek egyaránt fontos lesz. És vannak olyan területek is, amik kivétel nélkül minden ember számára nélkülözhetetlenek.

  Lelki szint



  A lelki erő a leginkább megfoghatatlan erőforrásunk, ugyanakkor a leghatalmasabb is. Van egy ismeretlen erő, amely arra ösztönöz minket, hogy mondjunk le a saját érdekeinkről és mások érdekeiért cselekedjünk. Mindezt egy olyan cél érdekében ami messze túlmutat a saját, családunk, nemzetünk vagy akár az egész fajunk túlélésén.

  Ez az erő vette rá a hindu szenteket, hogy feltérképezzék a belső utat, tudományos igényeséggel leírják azt és mérföldköveinek elérését mindenki számára elérhetővé, megismételhetővé tegyék. Olyan kifejezéseket alkottak a lélek és a tudat különböző megnyílvánulásainak a megismerésére és megragadására szanszkrit nyelven, amik egyetlen más nyelven sem léteznek. A nyugati pszichológia számára is talányt jelentenek, mind a mai napig.
  Ez az erő inspirálta a buddhista szerzeteseket, hogy miután elvonultak a világtól újra visszatérjenek és más emberekért cselekedjenek. Tanítsák őket, gyógyítsák őket minden különösebb elvárás vagy fizettség nélkül.
  Ez az erő indította el a taoista szenteket azon az úton, hogy fáradhatatlanul kutassák és gyűjtsék az erényeket, erkölcsi irányt mutatva mindenki számára. Inspirálva ezzel az egész társadalmat, beleértve még az uralkodókat is.

  A zsidó vallás szolgált az összes többi közel-keleti vallás alapjául. Mind a kereszténység, mind az iszlám egy zsidó reform mozgalomból nőtt ki. Jézus megnyitotta a korabeli zsidó vallást, a későbbi kereszténységet a nem zsidók számára is, Mohamed pedig ugyanezt tette elérhetővé az arabok számára. Végül mindkettő az első önáló teológiai tételei megjelenésével különálló vallássá vált.
  A zsidókat saját humanista vallásuk ösztönzte arra, hogy szociális intézményeket (iskolák, kórházak, közétkezdék, szegényházak) hozzanak létre egy olyan korban, amiben erről még csak senki nem is hallott, évszázadokkal megelőzve ezzel bárkit nyugaton. A grékoromán kultúrában a zsidó közösségek több ízben is adómentességet élveztek, mert több pénzt juttattak vissza a társadalomnak, mint amennyit be kellett volna fizetniük adóban.

  Amikor a politiika éppen hagyta, ugyanezt a humanista örökséget vitte tovább a kereszténység és az iszlám.
  A muszlimok komoly alapokkal járultak hozzá az európai tudományokhoz és művészetekhez. Az iszlám hódítást azért nem erről az oldaláról ismerjük mert a keresztény-iszlám ellentét miatt a muszlimokat kiverték Európából és minden nyomukat megpróbálták eltörölni vagy beolvasztani. Jó példa erre, hogy Spanyolországban kivágták az arabok által betelepített gyümölcsfákat, mert azok nem tartoztak a keresztény kultúrához -jelentsen ez bármit is.

 
  Ez az erő olyan eredményeket hozott létre, amely legyőzte a fizikát, a biológiát, az ember egyéni érdekeit de még az emberi fajét is, saját maga bizonyítékául szolgálva: valami van mindnyájunkban, ami ellenálhatatlan erővel húz, inspirál, ösztönöz minket arra, hogy túllépjünk önmagunkon.
Bár ez az erő jóval túlmutat az önbizalom puszta visszaállításán olyan erőforrás, amit hiba lenne nem használni.

  Mindenkinek az a lelki, szellemi kultúra a legemészthetőbb ami a legjobban illik az általános érdeklődéséhez vagy a konkrétabb érdeklődési területeihez.
Mondjuk ha valaki szereti a japán teákat az egy hajlamosító körülmény arra nézve, hogy ő jobban fogja tudni értékelni a japán lelki irányzatokat. Minnél több érdeklődési területe áll kapcsolatban a japán kultúrával ez annál valószínűbb.
Az érdeklődési területek egyezésével még akár az adott kultúra időszakára is lehet szűrni. A tea a buddhizmussal együtt érkezett (VI. sz.) van rá esély, hogy ez esetben a japán buddhizmus szimpatikusabb lesz mint a shintó. Ha szereti az Aikidót (XX. sz.) akkor nagyobb a valószínűsége, hogy a jóval személyesebb Omotó- vagy Tiszta Föld buddhizmus lesz számára az emészhetőbb, mivel az Aikidóra is ezek voltak a legnagyobb hatással. 

  Könyvajánló

"
Mindenki elérheti a tökélyt saját kötelessége végrehajtásával. Halld most Tőlem, miképpen lehetséges ez!" - Bhagavad-gítá 18.fejezet 45.vers

Bhagavad-gítá, úgy ahogy van
Író/kommentátor: Bhaktivedanta Swami Prabhupada
Kiadó: Bhaktivedanta Book Trust

  Gondolatkísérlet

  Írd össze az érdeklődési területeidet, hobbijaidat, kedvenc szabadidős tevékenységeidet. Ezután írd hozzá, hogy milyen arcahaikus kultúrával van kapcsolatban. Ezekből nincs túl sok: távol-kelet, közel-kelet és mediterráneum, porosz és angol-szász kultúra.
Milyen vallások, lelki és szellemi tanítások vannak az adott területen?
Melyik mit tudna adni a számodra lelki, szellemi, fizikai vagy kultúrális szinten?

  Szellemi szint



  Bár mindenkinek eltér az egyénisége, a személyisége, a karaktere és az archetípusa már tipizálható. A pszichológia régen felismerte már, hogy tudattalanul ugyan de mindenki szerepeket játszik. Ezek lehetnek tudattalan, megoldatlan, állandóan ismételt destruktív játszmák de lehetnek tudatos, megoldásra törekvő hasznos szerepek is.
Mivel az archaikus szerepünk, a karakter nem változik életünk során, ennek tudatos alkalmazása segíthet abban, hogy jobban megismerjük magunkat, ezen keresztül másokat, meghatározzuk a velük való kapcsolatunkat. Ez a szerep megmutatja, hogy egy adott helyzetben hogyan célszerű viselkedni. Jól lehet vele azonosulni, ezért kiváló identifikációs struktúra.
  Érdemes elmélyedni egy általunk emészthető, szimpatikus lelki, szellemi vagy pszichológiai irányzat archaikus szerepválasztékában. Ezt megkönnyíti, ha már az előző pontban tudtunk egyet választani a lelki vagy szellemi tanítások közül.
  Ha jól ismetük fel az archetípusunkat, akkor ez nem egy mesterséges szerep. Csak egy olyan tudatstruktúra felismerése és használata, amin keresztül jobban ki tudunk teljesülni.
A sas is szerepet játszik és lehet, hogy meg tudnánk tanítani úszni csak nem érezné jól magát, mert nem hal, hanem sas. Tehát őt segíti a sas mint szerepkör, nem pedig akadályozza.
  Ezután csak igazodnunk kell a megfelelő archaikus szerephez, ami nagy magabiztosságot ad majd nekünk.

  Könyvajánló

"Az énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából."  -
Jeff Bezos, az Amazon alapítója

Énmárka
Tedd magad eladhatóvá!
Író/k:
John Purkiss, David Royston-Lee
Kiadó: HVG Kiadó


  Gondolatkísérlet

  Milyen archetípusos rendszereket ismersz?
(Áyurvéda, asztrológia, kínai öt elem tan, enneagram, karakter tipológia, személyiség típusok. Ha ezek nem ismerősök számodra érdemes lehet utánna olvasni. Sok könyv foglalkozik ezzel, mint az Énmárka is.)
Melyik archetípushoz tudnád magad sorolni?
Miben segítene neked ez a szerep?

Mi alól mentene fel és milyen felelősséggel járna számodra?

  Fizikai szint



  Az állatok tökéletesen igazodnak a saját természetükhöz, ösztöneiken keresztül tökéletes utasításkészlettel rendelkeznek minden olyan helyzethez, amivel természetes közegükben csak találkozhatnak.
Az állatok nagy tragédiája, hogy tökéletes összhangban vannak a saját természetükkel de ezt nem tudatosan építik. Az emberek nagy tragédiája, hogy nekünk megadatott ez a tudatosság de mi meg nem igazodunk a természetünkhöz. Ha hallgatnánk a saját természetünkre mi is olyan tökéletes módon tudnánk viselkedni mint az állatok.
Az önbizalomhiány nem létezik az állatok világában, esetleg csak magasan fejlett emlősöknél és komoly érzelmi sérülés következtében.
Az önbizalomhiány nem velünk született biológia dolog, az archaikus típusunkból sem következik. Valójában nem létezik olyan, hogy valaki önbizalomhiányos típus.
Ez nem csak tisztán szoftveres probléma, hanem ezen belül is egy programhiba, amit még ha úgy is tűnik, hogy a sors okozott, valójában mi engedélyeztünk. Mi döntöttünk úgy, hogy így reagálunk rá. Természetesen vannak olyan szélsőséges esetek, amikor ez a rossz döntés teljesen érthető de a legtöbb esetben csak a cél hiányából fakad. Nincs cél, nincs szerep, nincs mihez igazodni.

  A jó hír, hogy pusztán fizikai tevékenységből is lehet magabiztosságra szert tenni. Erre a legjobb példa a sport mint ökoszisztéma: sport, harcművészet, csikung, yoga. Természetesen ez túlmutat a puszta fizikai szinten de csak mint mozgás, önmagában is hatékony.
A sport ráadásul kiválóan alkalmazható analógiaként az élet szinte minden területén. Sok művészt, üzletembert, vezetőt vagy teológust inspirált a sport és a természet, hogy jobb legyen abban amit csinál.
  Válasszunk egy olyan mozgáskultúrát ami a legjobban illik a lelki vagy szellemi beállítottságunkhoz, ahogy erről már volt szó vagy csak válasszuk egyszerűen azt ami a legjobban ki tud minket kapcsolni.

  Szintén ide tartozik minden lehetőleg természetes, kézzel végezhető, sok mozgást igénylő fizikai művészet is. Ezt gyerekkorunkban is nagyon szerettük csak a legtöbben azóta megfeledkeztek róla.

  Könyvajánló

"Egy kora reggeli séta áldás az egész napra." - Henry David Thoreau

ChiGyaloglás
Író: Danny és Katherine Dreyer
Kiadó: Lunarimpex Kiadó


  Gondolatkísérlet

  Milyen sportot szerettél volna mindig is kipróbálni?
Milyen sport vagy mozgáskultúra kapcsol ki téged a legjobban?

Van-e valamilyen számodra szimpatikus harcművészet?
Vonzódsz-e a yogához, a csikunghoz vagy bármilyen lassan végezhető egészégmegőrző mozgáskultúrához?


  Társadalmi szint



  A természetes érdeklődésünknek megfelelő tevékenység és hivatás a valódi önbizalom kulcsa. Hogy azt gyakoroljuk, abban fejlődjünk akik vagyunk, ehhez igazodjunk és ezen keresztül teljesedjünk ki.
  Ha éppen olyan élethelyzetben vagyunk, hogy erre nincs lehetőségünk jelenleg, akkor is lehetünk jobbak abban amit most csinálunk. Az ebben való fejlődés is tud adni önbizalmat.
Sok ember nagyon határozott és kiforrott a munkájában de azon kívül már nem.
Egyrészt azért mert az a munka ami nem a természetünkhöz igazodik nem fog hosszú távon boldogítani minket, másrészt a munkánkon keresztül megszerzett önbizalmat, analógiás módon tovább kell vinnünk az élet más területeire.

  Ismerkedjünk, barátkozzunk és töltsünk időt hasonló érdeklődésű vagy nyitottságú emberekkel mint mi. Így a hasonló beállítottságú emberek képesek egymást erősíteni.

  Kommunikáljuk azt amit megtanultunk és amiben jók vagyunk, inspiráljunk rá másokat is.
Az érdeklődési területeink egyben kiválló társalgási témák is. A mi érdeklődési területeinkről mi tudunk beszélni, másokéról pedig tudunk érdeklődni. Mindenki szeret arról beszélni amit szeret csinálni.
Mutassuk meg a hasonló érdeklődésű embereknek azt, hogy mi milyen eszközökkel segítségével fejlődtünk és akit érdekel azt segítsük is ebben.
A legtöbb embernek azok a könyvek, hanganyagok, filmek, videók, alkalmazások és egyéb eszközök, amik számunkra már teljesen természetesek, az életüket változtathatja meg. Csak arra várnak, hogy eljusson hozzájuk a megfelelő információ.

  Könyvajánló

"
Az a probléma, ahogy a problémát látjuk." - Stephen R. Covey

Kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása
Író: Stephen R. Covey  Kiadó:
Bagolyvár Könyvkiadó


  Gondolatkísérlet

  Írd össze az érdeklődési területeidet, hobbijaidat, kedvenc szabadidős tevékenységeidet. Ezeken keresztül kapcsolatban állsz különféle emberekkel.
Írj mindegyikhez annyi ismerőst amennyit csak tudsz.

Amelyikhez a legtöbb embert írtad, feltehetően az a számodra legfontosabb terület. Ha valamelyik területet fejleszteni szeretnéd, akkor több kapcsolatot kell létesítened benne.

  A legfontosabb érdeklődési területeidhez (vagy a fenti négy közös érdeklődési területhez) írj egy rövid jellemzést.
Miért szereted?
Hogyan mutatnád be valakinek? (Mintha reklámozni szeretnéd.)
Milyen eszközöket tudnál ajánlani ha valaki ezekkel a területekkel szeretne megismerkedni?



  természetes célállítás | Érdeklődés | érdeklődési területek | önbizalom
Hozzászólások 0Találatok: 1081  

2. oldal / 3
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>