Címlap Blog

2016.04.06 20:25:10
zoli


  A szék a Sátán találmánya! A szék: "ez a világ mindent felemésztő, bűnös ellensége"!
  A széken ülés az egyik legveszélyesebb népszokás!
  A székkel tönkretesszük a magunk és mások életét! Aki széken ül az méltán nevezhető ön- és közveszélyesnek!

  Na most akkor higgadjunk le egy kicsit és kezdjük a történet elején!

  A szék az ősi kultúrában



(http://wallpapercave.com)

A Trónok Harca sorozat híres vastrónja, ami kardokból lett készítve, nem lehet rajta kényelmesen ülni, mert valamelyik penge mindig megvágja az embert.


  Az ősi kultúrában minden normális ember a földön ült.
Eleve a bútorok alacsonyak voltak, ritkán voltak 30 cm-nél magasabbak. Alacsonyak voltak az asztalok, a polcok és így tovább.
Mi a helyzet a ruhásszekrénnyel? A legtöbb ruha lapruha volt, amik összehajtva lapultak egy ruhás ládában. A ruhásszekrények majd csak a bonyolult varrott ruhákkal jelennek meg.
A padok és a székek nagyon ritkák voltak főleg idős, beteg embereknek tartották őket.

  A székeket legtöbbször az arisztokrácia használta.
  Egyrészt az etikett miatt az elöljáróknak magasabban kellett ülnie.
  Másrészt a harcosok mellvértben nehezebben tudtak leülni és felállni. Ilyenkor a plusz súly mind az ízületekre nehezedett.
Az egyik legelterjedtebb és legkönnyebben bontható ülés a sarokülés volt, ezt könnyítették meg döntött paddal (seiza pad), ahol a lábak a pad alá de az ülep a padra került.
A székek ülőlapja is ezért volt egy vonalban a combcsonttal a térd magasságában, hogy páncélban ne kelljen a térd alá hajolni.

  A papi osztály a földön ült csak áldozatokhoz használtak emelt ülést, a gazdálkodók is a földön ültek csak protokolláris eseményekhez használtak székeket.

  A széken ülés elterjedése

  A közemberek viszont, mivel nem értették a kultúráját közvetlenül lemásolták az arisztokratákról ezt a szokást, ami eleinte a tehetősebbek divatja volt, aztán szép lassan mindenhová beette magát.
  A terjedését a divaton kívül két dolog különösen megkönnyítette.
  Az egyik a háború volt a másik pedig az időjárás.

  Távol-keleten egészen a nyugati gyarmatosításig (16. századtól) nem voltak elterjedtek a székek, kivéve Kínában, ahol a militáns kultúra nagyban segítette azt.
Az 1. században jelent meg a "barbár ágy" ami a magas lába miatt könnyen cipelhető volt és egyfajta hordozóként is szolgált.  Főleg vadászatokon és háborúkban használták.
Az 5. század táján jelentek meg a magas lábú székek. Ezeket eleinte a papság használta áldozatok és tanítások közben, hogy magasabban üljenek, valamint a katonák életét könnyítette meg.

  Az időjárás különösen Észak-Európában vezetett a hosszú lábú bútorok elterjedéséhez, mivel így a hideg föld kevésbé vont el hőt a bútortól, amiket még így is sokszor fűteni kellett.
  Végül a székek a 16. században kezdtek szabványosodni és terjedni. Ekkor borult sötétség az emberiségre.  

  A szék egy illúzió

  A szék egy illúzió, ami elfedi a kapcsolatunkat a szervezetünkkel és annak jelzéseivel.
  Vegyünk egy átlagosnál tudatosabb embert. Rendben van a táplálkozása, jó étrend kiegészítőket szed, jól bánik a gyógynövényekkel, rendben van az emésztése és még sportol is.   

  Most vegyük el tőle a székét, hogy a földön kelljen ülnie. Bármilyen erős és egészséges ember, ha nem gyakorolta a földön ülést, teljesen szét fog esni.
Fájni fog mindene, egy idő után végig fogja próbálni az összes lehetséges ülést, erre dől, arra dől, ide teszi a lábát, oda teszi a lábát, ráül, kinyújtja, behajlítja és már mindenhogyan fájni fog. Aztán a vázizomzat többi része is. Fájni fog a csípője. a dereka a háta, a válla és a feje is. Úgy fog aludni menni, mint akit agyonvertek és másnap izomláza lesz.

  Komolyan azt gondolja valaki, hogy egy ilyen ember valóban egészséges?
Eddig sem volt egészséges csak a széken ülés enyhítette a tüneteket. Mert kényelmes, így lett kialakítva.

  Kék vagy piros pirula?



  (www.reddit.com)

"Ha a kéket veszed be, a játéknak vége. Felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz.
De ha a pirosat, maradsz Csodaországban, és én megmutatom, hogy milyen mély a nyúl ürege."
Matrix
Morpheus


  Miután valaki kipróbálta a földön ülést és megrendült azt illúziója az egészségéről kialakított hamis képet illetően, mindennél jobban szeretne visszaülni a székre.
Miért maradna mégis a földön?

  A szervezetünk egy ruha, nem csak a bőrünk, hanem az egész vázizomrendszer. Ez a rendszer folyamatosan egyensúlyoz, húzza, nyújtja, csavarja az egész testet. Amikor az egyensúly elbillen akkor a súly a különféle ízületekre, csont- és izomhártyákra összpontosul, amik bizony rohadtul tudnak fájni. Ez a ruha így tud kicsavarodni, visszanyerni az egyensúlyát. Közben pedig fáj mint az állat.
  Viszont ha kitekeredik, akkor elmúlik a fájdalom. Nem csak a földön üléstől való fájdalom, hanem a létezéssel együtt járó fájdalmak és kellemetlen testérzetek zöme is megszűnik. Ugye ezekre szokták azt mondani a széken ülő emberek (Homo Cathedra), hogy ezek a fájdalmak teljesen normálisak és ahogy idősebb lesz az ember egyre több lesz belőlük.  

  Kis kitérő futóknak



(www.wallpaper4me.com)

"Sírj az edzőteremben, hogy a csatatéren ez ellenfél szemébe nevethess!"
Ősi szamuráj mondás


  A földön ülés eleinte meglehetősen fájdalmas, miután az embernek már mindene fáj, arra gondol, hogy ha ezt még edzéssel megterheli, biztosan vége van. De éppen az ellenkezője történik. Miután feláll, pár perc alatt elmúlik minden fájdalom.

  "Sírni kell a földön, hogy nevethess az edzésen!"
  Ősi földön ülő mondás

  Amikor a vázizomrendszer kitekeredik akkor jelentősen megnő a teljesítőképessége.
A tipikus futósérülések mind az ízületek és a csonthártyák mentén találhatóak.
  A talpfájdalmak zöme a túl merev vagy laza talpmozgás és a vádli izom megrövidülése miatt alakul ki. Ez az oka az alsó lábszári fájdalmaknak is amik közül a legnehezebben gyógyuló és legfájdalmasabb a csonthártya gyulladás.
  A bokaficam a túl laza izmok és inak eredménye.
  Achilles-ín bántalom az ín merevsége, gyengesége miatt alakul ki. 
  A híres futótérd a combfeszítő izmok gyengesége és a túl laza talpizmok miatt alakul ki.

  Ezek mindegyike zseniálisan megelőzhető földön üléssel.
  (Természetesen itt most nem tértem ki a felszerelés és a biodinamika okozta problémákra.)

  Nálam a leggyakrabban az alsó lábszári fájdalmak jelentkeztek.
Ezeken sokat tudtam javítani megfelelő biodinamikával (középtalpas talajfogás), keresztedzéssel (kettlebell), nyújtással (yoga, csikung) de egy bizonyos terhelés után mindig visszatértek.
De mióta kivágtam minden széket, teljesen elmúltak.

  Dobjuk ki a székeket!



(www.flickr.com)

A szék egyetlen hasznos felhasználása: remek tüzelő lesz belőle!


  Sajnos itt nem működnek a félmegoldások csak a teljes absztinencia segít, mivel a széken ülés súlyosan addiktív!  Nem lehet egy picit leszállni róla, teljesen ki kell dobni az összeset.
Beleértve minden lócát, padot, pamlagot, ülő garnitúrát...
És ha rám hallgatsz levágod az összes asztal lábát is!
 
  Erre bárki mondhatja, hogy de az egy csomó pénz! Nekem nagyon drága székeim vannak!
  Hát ha nagyon drága székeid vannak, akkor az teljesen más!
Akkor szedd össze mind, vidd ki az erdőbe, keress egy tűzrakó helyet és rituálisan égesd el. Közben a barátaiddal járjátok körbe a tüzet és énekeljetek.

  Are you kitten me?

  Kidobnád az összes széket ha adnák neked egy millió forintot?
  Elképzelhető.
  Igazából milliókat fogsz hamarosan költeni olyan gyógyszerekre, kezelésekre, betegségekre amik a széken ülés miatt fognak kialakulni: lúdtalpbetét, visszérkrém és műtét, térdműtét, kompressziós alsó lábszári segédeszközök, csípőprotézis, gerinc menti porckorongműtét, mellkasi fájdalom, felső végtag- és vállfájdalom, befagyott váll szindróma, fejfájás, látáskárosodás. Valamint ficamok, gyulladások, izomszakladások, meszesedések.
Ha természetesen ezeknek valamelyike előfordult már a családodban, akkor mondanom sem kell, hogy nagy valószínűséggel te is veszélyeztetve vagy.
  Most úgy nézz a székeidre, hogy ezt fogják okozni neked, a családodnak, a gyermekeidnek. Szóval el kell döntened, hogy szeretnéd-e tönkretenni a családod egészségét a szép székekért?

  Alacsony bútor barát enteriőr

  Európában a görög-római kultúra volt az utolsó földön ücsörgős csapat.
  A közel-keleten is bőven találunk alacsony bútorokra szabott lakberendezési stílust.
  De a föld közeli bútorok Mekkája nem a közel-keleten, hanem a távol-keleten van. Lehet tobzódni az indiai, kínai, koreai, tajvani és a japán stílusban.
  Halkan jegyezném meg, hogy eleink sem azok a székes csávók voltak, mivel elég körülményes volt lóháton vinni a cuccost, így az ősmagyar enteriőr is elbírja az alacsony bútorokat.

  Itt azért eléggé ki szokott derülni, hogy ki az aki igazán buddhistásos, meg jógás, meg mély-magyar, aki valóban hajlandó megszabadulni a barbár bútoroktól.

  Jó de akkor mire és hogyan üljünk?


  A legjobb az ülőpárna, ezekből vannak teljesen kör- és félhold alakúak is. Ezeket lehet külön és kombinálva is használni.
  A japánok nagy találmánya a seiza pad, ami egy döntött felületű ülőalkalmatosság, ahol a lábak a pad alatt vannak, ami így leveszi róluk a terhelést.

  Ülőpárnát minden valamire való yoga bolt árul. De megfelelnek a teljesen kör alakú lapos, tömött és egyenletesen terülő párnák is. Az OBI-ban van virág alakú is, ha valaki a virágos lelkéhez választaná.
  Seiza padot hivatalosan nem árulnak az országban de sok szabásminta van róla a neten és egyszerű elkészíteni. A Google a barátod, a Wiki a barátnőd, ingerszó: seiza bench.

  Természetesen megfelelőek a nyugati gyógytorna talaj menti testtartásai.
  A távol-keleti stabil testhelyzetek (ászanák) kimondottan erre a probléma körre lettek kidolgozva. Legjobbak a padmászana (fél- és teljes lótuszülés), sziddhászana (tökéletes ülés), szukhászana (laza törökülés), vadzsrászana (sarokülés).

  Ugyanakkor kerüljük a hosszú távú és egyoldalú testhelyzeteket, mivel a fészkelődés lenne a földön ülés lényege. 

  Érdemes elcsattogni egy yoga, csikung vagy kiko tanfolyamra és megtanulni néhány egyszerű testtartást profi gyógytornásztól vagy oktatól.

  Tisztában vagyok a realitásokkal



(http://www.anothertraveler.com)

A szék legyen inkább a macskáé!


  A legtöbb ember nem fog megszabadulni a székektől mert nagyon ragaszkodik a már kialakított Baumax-mediterrán enteriőrhöz és nem szeretné megbontani a harmóniát. Értem én, a járókeret sokkal jobban fog mutatni a szekrénysor előtt.
A legrosszabbul azok járnak, akik konformisták és a lakásuk már ki van alakítva, legjobban pedig azok akik nyitottak és lakberendezésezés vagy lakásfelújítás előtt állnak.

-Szóval mit tegyél ha nem akarod kidobálni a bútoraidat? Mindennap égess el egy széket!
 
  Bár itt a köztes megoldások nem működnek de nyilván lehet csökkenteni a széken üléstől bekövetkező sérülések és illúzió mértékét.

  • Ha tehetjük inkább álljunk mint üljünk, minden házimunkát állva végezzünk.
  • Szerezzünk be egy állatható magasságú asztalt és a számítógépet is inkább állva használjuk.
A Google a barátod, a Wiki a barátnőd, ingerszó: standing workstation.
  • Tévézzünk inkább a földről. De ami még jobb, dobjuk ki a tévét is!
  • Étkezzünk inkább a földön görög vagy római stílusban. Ez összehozza a családot, a gyerekeknek és egyéb kisemlősöknek is bejön.
  • Tartogassuk a túlélő székeket, amik megmenekültek a máglyától a vendégeknek.
  • Adjuk a székeket inkább a macskáknak.

  ~ "A kockázatokról olvasson el egy anatómia atlaszt, vagy kérdezze meg jógatanárát!".


  természetes célállítás | Életmódváltás lomtalanítással | Dobd ki a székeket
Hozzászólások 0Találatok: 654  

2016.03.01 08:45:39
zoli


  Az elmúlt napokban a Facebook kiterjesztette a már megszokott lájk gombot egy sorozattá, amivel már egyéb érzelmeket is lehet közölni.
Így a hat gomb sorban: Tetszik (Like), Imádom (Love), Vicces (Haha), Hurrá (Yay), Hűha (Wow), Szomorú (Sad), Dühítő (Angry).
Időközben a Hurrá (Yay) gombot eltávolították.



  Informatikailag így azok is tudnak valamit reagálni, akiknek nem tetszik az adott állapotfrissítés - Szomorú (Sad), Dühítő (Angry) - és az eddig statikus tetszikelés is részletesebbé válik - Tetszik (Like), Imádom (Love), Vicces (Haha), Hurrá (Yay), Hűha (Wow) - ahogy egyébként ezt a kreatívabb felhasználók eddig is jelezték valamilyen módon.
Ebből mind a Facebook, mind pedig az adminok újabb, részletesebb adatokhoz jutnak arról, mi zajlik a felhasználó buksijában, jobban lehet cizellálni az algoritmusokat és célzottabbá lehet tenni a hirdetéseket.

  Ugyanakkor az emberi érzelmek skálája, amit az új gombsorozat is megjelenít régi témája a lelki és a szellemi tanításoknak.

  Bhagavad-gítá



  A Bhagavad-gítá az Indiában fennmaradt ősi irodalomnak a Védáknak az egyik legtöbbet olvasott könyve.
  A védáknak visszatérő eleme az érzelmek működésének a megfigyelése ezt több helyen, összefoglalva és részletesen is terítékre kerül és természetesen a Bhagad-gítában is megjelenik.

  "Az emberben az érzékek tárgyain elmélkedve ragaszkodás ébred azok iránt. E ragaszkodásból kéj támad, a kéj pedig dühöt szül."
  Bhagavad-gítá 02. fejezet, 62. vers.

  Mindnyájan öt elsődleges érzékszervvel rendelkezünk: látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás. Ezek az érzékszervek automatikusan vonzódnak az érzéktárgyakhoz, nagyjából mindenhez, amit érzékelni lehet (Tetszik - Like).

  Amikor az érzékeken keresztül az érzéktárgyakon elmélkedünk, akkor könnyen elfeledkezünk arról, hogy a durva-fizikai test az önmagvalósítás eszköze és minden az anyagi világban csupán kellék ehhez, amit lelki szempontból célszerű használni. Az érzékszerveknek ez az egyoldalú, anyagi használata ragaszkodást szül (Imádom - Love).

  A ragaszkodásból kéj támad (Vicces - Haha, Hurrá - Yay, Hűha - Wow), melynek hatására megfeledkezünk az önvalóról és az átmeneti, anyagi örömökkel próbáljuk pótolni a lelki boldogságot.

  A kéj a természetéből adódóan nem képes kielégíteni a lélek igényeit ezért elkerülhetetlenül kiábránduláshoz és dühöz vezet (Szomorú - Sad, Dühítő - Angry).

  "A dühből teljes illúzió ered, az illúzióból pedig emlékezetzavar. Ha zavart az emlékezet, elvész az értelem, s az értelem elvesztésével az ember ismét visszasüllyed az anyagi lét mocsarába."
  Bhagavad-gítá 02. fejezet, 63. vers.

  A kéj és a düh hatására un. emlékezetzavar áll be, ami egyrészt pszichés zavarokat jelent, másrészt a hatására elfelejtjük az önvalót. Így a lélekből megnyilvánuló tudatfunkciók (elme, intelligencia, hamis ego) összezavarodnak és az intelligencia irányító szerepe elvész, az értelem helyett az elme veszi át a vezető szerepet, ami pedig az anyagi vágyakon keresztül, az anyagi világhoz láncolja tulajdonosát.

  "De aki mentes minden ragaszkodástól és ellenszenvtől, és képes a szabadság szabályozó elveinek gyakorlása révén uralkodni az érzékein, az elnyerheti az Úr teljes kegyét."
  Bhagavad-gítá 02. fejezet, 64. vers.

  A Bhagavad-gítá természetesen megadja a szabadulás kulcsát is, amit majd bővebben is kifejt a későbbi fejezetekben (hiszen itt még csak a 2. fejezetnél járunk).
  A lelki élet célja, hogy a lélek visszakerüljön eredeti helyzetébe a gyümölcsöző-tettek útja (karma yoga), a tudás útja (dzsnyána-yoga), a lemondás útja (dhánya yoga) és az odaadás útja (bhakti yoga) segítségével. Végül elnyerje a Legfelsőbb Személy kegyét.
  Ezt a szabadság szabályozó elvei segítségével lehet elérni:
-erőszakmentesség, amit elpusztít az erőszak de különösen a húsevés,
-lemondás, amit elpusztít a túlzott érzékkielégítés de különösen a kábítószerek.
-igazmondás, amit elpusztít a hazugság de különösen a szerencsejáték és a pénzzel való, teljesítmény nélküli manipuláció.
-tisztaság, amit elpusztít a túlzó érzékkielégítés de különösen a funkcióját vesztett szexuális élet.
Ugyanakkor a szabályozó elvek önmagukban nem adnak lelki eredményt csak a lelki gyakorlatokat teszik gyorsabbá és hatékonyabbá. Tehát a szabályozó elvek és a lelki gyakorlatok olyanok mint a kantár két oldala, ha csak az egyiket húzzuk akkor nem haladunk előre, hanem csak körbe-körbe forgunk.
  A védák három dedikált lelki gyakorlatot említenek, meditációt az uralkodó istenség imáján (mantra), formáján (rúpa) és absztrakt formáján (yantra).
A legkönnyebb a mantra meditáció használata, mivel nem kell hozzá eszköz és teljesen mobil.
Felmerül a kérdés, hogy melyik istenséget és annak mantráját válassza a gyakorló?

  "Az embernek az Úr azon formáját kell imádnia, amelyikhez a leginkább vonzódik."
  Srímad-Bhágavatam 11. ének, 03. fejezet, 48. vers

  Az emberiség három nagy fáklyavivője, akiktől a legtöbb tanítás származik Buddha, Siva és Visnu.
  Közöttük egyedül Buddha történelmi személy. Hercegként látta meg a napvilágot, életét pedig annak szentelte, hogy megszabadítsa az embereket a szenvedéstől és legyőzze a halált. Az elmúlt 2600/3900 évben (Indiában sok helyen Buddhát 1300 évvel régebbre datálják) sem sikerült senkinek megcáfolnia a filozófiáját.
Tudósított más megvilágosodottakról, örökké felszabadul lelkekről és a Legfelsőbb különféle formáiról is akik az univerzum más régióiban tartózkodnak, mint Siva és Visnu is.
  Siva Visnu minőség kiterjedése. A védák azt mondják, hogy ők ketten örökké együtt vannak, olyanok mint a tej és a joghurt, nem mondhatjuk, hogy azonosak de azt sem, hogy különböznek egymástól. Minőség kiterjedésében Siva minket, egyéni élőlényeket képvisel, valamint közvetít közöttünk és Visnu között. Képes megáldani bárkit a bhakti prémával, a Legfelsőbb iránti odaadással.
  Visnu a Legfelsőbb személy koncepciója, több teljes értékű kiterjedése van, az eredeti forrása Krisna, aki az összes lelki tulajdonság kútfeje. Egyben ő a Bhagavad-gítá elbeszélője is.
Krisna jelen kori kiterjedése Csaitanya Maháprabhu, aki az isteni szeretet tökéletes képviselője.

  "Mi haszna származott a világnak abból, hogy az Úr Ráma, az Úr Nriszimha és az Úr más inkarnációi számtalan ráksasza és daitya démont elpusztítottak? Milyen jelentőséggel bír az, hogy az Úr Kapila és Isten más inkarnációi feltárták a szánkhya és a jóga ösvényét? Mi a dicsőséges abban, hogy az Úr Brahmá és más guna-avatárák megteremtik, fenntartják és elpusztítják az anyagi univerzumokat? Milyen elõnnyel jár az, hogy az Úr Varáha kiemelte a földet a Garbhodaka-óceánból? Mi nem tulajdonítunk túl nagy fontosságot ezeknek. A legfontosabb az, hogy az Úr Csaitanya felfedte a Krisna iránti tiszta szeretet tündöklő fényét, ezért az Úr Csaitanya Maháprabhut dicsőítjük." (7. vers)

  "Nem fontolgatja, hogy valaki megérdemli-e vagy sem, nem törődik azzal, ki sajátja és ki kívülálló, nem érdekli, ki fogadja el és ki nem, vagy azzal, hogy eljött-e a megfelelő idő, az Úr azonnal átadja a tiszta odaadó szolgálat nektárját, amit még üzenetének hallgatásával, a múrtik elé járulva, a hódolat felajánlásával, meditációval, vagy sok-sok lelki gyakorlat végzésével is nagyon nehéz elérni. Az Istenség Legfelsőbb Személyisége, az Úr Gaurahari az én egyetlen menedékem."
(77. vers)

  Srí Csaitanya-csandámrita

  Csillagok Háborúja

  George Lucas a Csillagok Háborúját, Joseph Campbell monomítosz elmélete alapján építette fel, amit az író az Ezerarcú Hős című művében írt le és a hős útja néven híresült el.
  Campbell egyrészt másokhoz hasonlóan rájött arra, hogy az ősi mítoszok mind nagyon hasonló elemekből épülnek fel és csak a témák cserélődnek bennük, másrészt ezt érthetően össze is foglalta.
  Campbell sokat merített a távol-keleti bölcsességből, amit Lucas is átvett és a saját tapasztalataival gazdagított. Ráadásul pont ekkor élték a távol-keleti tanítások a reneszánszukat. Ezért nem csoda, hogy a Csillagok Háborúja bölcsességei közül sok áthallást mutat a Gítá kérdéses versével is.  

  "A félelem a Sötét oldalhoz vezet. A félelem dühöt szül, a düh gyűlöletet, a gyűlölet kínt és szenvedést."
  Yoda mester

  További bejegyzések a Lelki erő - Bhagavad-gítá témában


  lelki erő | bhagavad-gítá | A Facebook gombok titkos tanítása
Hozzászólások 0Találatok: 649  

2016.02.18 20:46:41
zoli


  Az SMR rendszerrel először kerül ki olyan masszázs ökoszisztéma, ami otthon is végezhető és fejleszthető. Támogatott módon be lehet vonni gyógymasszőröket, egyéb eszközöket és mindenekfelett tematikus előadások segítik a felhasználókat.

  Az izompólya


  A fizikai testünk úgy épül fel mint egy épület.
A csontok és az ízületek biztosítják a stabilitást, az izmok és az inak pedig összekötik őket.
Ezt borítja be az izompólya, ami mindenféle kötőszövetből, a felső izomrétegből és *hártyákból áll. Az izompólya körbeveszi a vázizomrendszert, mint réteg összeköti a különféle csontokat, ízületeket, izmokat és inakat.
  Egyre több sport, megelőző és gyógyító rendszer kezeli a testet egy oszthatatlan egészként, amit természetesen funkcionálisan fel kell tudni osztani de egyben is kell tudnunk szemlélni.
  Az izompólya a legváltozatosabb módokon tud megsérülni, megvetemedhet a rossz tartás, kisebb vázizom rendszeri sérülés, baleset, műtét miatt.
A megvetemedése egyrészt önmagában is fájdalmas, másrészt elkezd húzni minden ízületet és csonthártyát amivel csak kapcsolatban van.

  Kisugárzó fájdalompont

  Így sokszor nem ott fáj, ahol a probléma van, hanem egy másik ponton, ez a kisugárzó fájdalompont.
Ez megbonyolítja a gyógyítást is, hiszen még az orvosok is sokszor rávetik magukat a kisugárzó fájdalompontokra és azokat kezelik.
  Az izompólya sérülése rombolja a komfort érzetünket, fájdalmas és idővel a legváltozatosabb betegségek melegágyául tud szolgálni.

  Trigger pont

  Hatására a kötőszövetben kis csomócskák, trigger pontok alakulnak ki, ezek feltérképezésével lehet megtalálni előbb a kisugárzó fájdalompontot majd a probléma valódi okát.

  A trigger pontokat a legkönnyebben három módszerrel lehet kezelni: önmasszázs eszközökkel (henger, rúd, labda) trigger pont masszázzsal és nagy teljesítményű orvosi lágy lézerrel.

  Akupunktúrás pont-e a trigger pont?


  Hát igen is meg nem is.
  A távol-keleti filozófiában a testfelületen számos energiapont található (marmapont -india, akupresszúra -kínai, shiatsu -japán) amik a bőr alatt futó kötőszövetbe vannak ágyazva. Ezekre finom-fizikai szervekként utalnak és a helyzetük statikus.
  A trigger pontok a nyugati orvoslás részét képezik, amik a kötőszövet csomóiból állnak. Ezek fizikai képződmények, a helyzetük dinamikus állandóan jönnek és szűnnek meg.
  Ugyanakkor sok trigger pont gyanúsan az akupunktúrás pontok környékén jelenik meg, ezért a két rendszer némileg átfedi egymást.

  Trigger Massage

  A makacsabb problémákhoz elképzelhető, hogy kell egy képzett gyógymasszőr, aki jól ismeri a trigger pontokat és azok kezelését. Ezeket a pontokat szét kell nyomni, ami nem megy fájdalom nélkül. Súlyosabb esetben a pontokat be kell jelölni és azokat napközben többször is kezelni kell.

  Safe Laser

  A lágy lézerek lehetővé teszik a trigger pontok otthoni, felügyelet nélküli, biztonságos kezelését, fájdalommentesen és mindenféle előképesítés nélkül.

  SMR henger



  Az önmasszázs eszközök alkalmazása a legegyszerűbb, legmobilisebb. Ennek segítségével a legtöbb problémát fel lehet térképezni és meg lehet oldani. Legfőbb eszköze a masszázshenger.

  A hengeres gyakorlatok eleinte fájnak, aztán kellemetlenek, végül teljesen szétmasszírozzák az izompólya feszültségeit. Lassan ellazulnak az izmok, megszűnnek az ízületekre és a csonthártyákra kisugárzott fájdalmak. Nagyon jó hatással van azokra az izmokra amik előszeretettel préselik össze a csigolyákat, amik komoly gerinc, hát és fejfájáshoz tudnak vezetni. Javul a tartás és a koordináció.

  SMR henger és társai

  Én megnéztem szinte az összes hazánkban kapható masszázshengert.
  A legtöbbször egy egy darabból kivágott polifoam csőről van szó, aminek mindene van csak ellenállása nincs, finoman szólva nem látja el a feladatát. Ezek nagy része 6-8.0000 forintba kerül, ami a minőségét tekintve irreálisan drága.
Vannak kombinált erősített változatai is de túl könnyen nyomódnak be és vetemednek meg.
  Ritkább esetben strukturált a felületük, ami általában kemény fröccsöntött felületet jelent, aminek meg túl nagy az ellenállása, nagyon vág. Nagy részük 6-8.0000 forintba kerül, ami a használhatóságukat tekintve irreálisan drága. Egyszer láttam félhengert, aminél el is lehet felejteni a kétlábas gyakorlatokat 14.000 forintért ami önmagában vicc.
  A legjobbnak az SMR hengert találtam, ami széles, erős, van tartása, tettek bele anyagot, jó az ellenállása és finoman strukturált a felülete. A "drágább" hengerek közé tartozik a maga 10.500 forintjával de nem csak a legjobb volt amit láttam de az egyetlen igazán használható.

  Az SMR Systemnek nincs ajánlói rendszere.
Tehát ha valaki vesz egy jó hengert, amit erősen tudok javasolni, én nagyon fogok neki örülni de nem kapok érte semmit. Tehát a véleményem, hogy szerintem ez a legjobb masszázshenger bár csak egy vélemény, viszonylag objektív, anyagi motivációtól mentes.
Amiért ezeket a képzéseket ajánlom, annak főleg az az oka, hogy nekem megváltoztatták az életemet.

  SMR henger távol-keleti szemszögből

  Előre jelezném, hogy itt most az én személyes, magánvéleményem következik és nem tartozik a hivatalos anyaghoz.
  Szerintem az SMR henger legnagyobb előnye ugyanakkor a legneccesebb is. A materiális értékrendhez kötődő embereknek túl ezoterikus lesz, az ezoterikusoknak viszont túl konkrét.

  Mind az indiai yogában, mind a testvérrendszerében a kínai csikungban volt masszázshenger csak nem voltak szabványosítva és nyugaton sokáig nem is terjedtek el. Az egyik hatásuk megegyezik a nyugati alkalmazással, lazítja és erősíti a kötőszövetet. De van egy másik tapasztalható hatásuk is, ami ennél jóval finomabb.
  Az indiában fennmaradt védikus filozófiában a szervezet középvonalán halad a központi energiavezeték (szusumná a gerinc mentén). E körül köröz két finom-fizikai vezeték (nádi), valahányszor keresztezik egymást, ott létrejön egy energiaközpont (csakra). A csakrák láncolata egy burkot alkot nem sokkal a bőrfelület alatt, ami mint egy pajzs védi a szervezetet.
  A Kínában fennmaradt taoizmus szintén leírja az ember energiarendszerét de többet foglalkozik a bőr környéki energiavonalakkal. A legfontosabbak közülük az égi körök, amik közül a három legfőbb a felsőtestben, a lábakban és a kezekben kering. Ugyanakkor ezek a körök nem velünk született részei az energiarendszerünknek, hanem az optimális működésüket ki kel gyakorolni különféle gyakorlatokkal. Minden finom-fizikai és durva-fizikai, ezen belül főleg egybeállt izom, kezdetben akadályt jelent neki.

  Tehát az égi körök és a szervezetet védő különféle energiák az izompólyában keringenek, a sérült kötőszövetek pedig gyengítik őket. A masszázshengerrel ezt a rendszert tudjuk javítani. A bőr alatti finom-fizikai energiavonalak legkisebb javítása is látványos egészségügyi vagy életviteli javulást okoz. Megváltoztatja a tudatot és segítheti a lelki és a szellemi fejlődést.
  A yoga és a csikung kezdetben felügyeletet és előképzettséget igényel de a henger nem. Ez utóbbi az előzőekkel ellentétben egyszerű, érthető, bárkinek odaadható és filozófia mentes, a hatása tudományosan is igazolható.
  Nem véletlenül használták a yogában és a csikungban is. A csikung és a harci kung fu mozgáskészlete megegyezik, kölcsönösen egymásba alakítható. Én kung fu órán tanultam végtag önmasszázst, kötőszövet de különösen csonthártyaedzést, jobb híján sörösüveggel.
  A henger alkalmazásának egyik első eredménye, hogy a kötőszövet megtelik energiával (csí) aminek a hatására megszűnnek a fájdalmak de még a hétköznapi apró kellemetlenségek is, sőt maga a test különféle alkatrészeinek az érzékelése is. Az átmasszírozott részeket egyetlen energiatömbként érzékeljük.
  Minden távol-keleti filozófia egyetért abban, hogy a betegségeket a letapadt finom-energiák okozzák. Ezt a folyamatot az Áyurvéda írja le a legjobban. A szervezetet vezérlő három finom-energia (váta, kapha, pitta) összegyűlik egy adott szervbe és a pangása megbetegíti azt.
  Gondolom nem kell azt részleteznem, hogy milyen hatással jár az, ha ezeket a pangó energiákat állandó mozgásban tarjuk és a szervezet ki tudja üríteni őket.

  SMR System képzések

  Időpontja: rendszeres időpont jelenleg tervezés alatt.
  Helyszín: rendszeres helyszín jelenleg tervezés alatt.
(A helyszín változhat ezért ezt mindig pontosítani kell a meghívóval.
Ez jelen esetben én vagyok, az elérhetőségeim pedig a cikk alján találhatóak.)

  Kapcsolat

  Telefon: 06/702-432-898

  Facebook: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
 
  Mail -személyes: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
 
  Mail -céges: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.        


  Tartalom | Képzés | SMR System
Hozzászólások 0Találatok: 566  

2016.01.21 12:51:08
zoli


  Vannak alap kulturális hiedelmeink, amiket nem kérdőjelezünk meg.
Ezek nem a fizikai világban gyökeredznek, hanem ezek elképzelések a világról.
Igazából csak a mi fejünkben léteznek, az teszi őket látszólagosan valóságossá, hogy mások is hisznek benne.
Minden beidegződés a valóságot hivatott kezelhetőbbé tenni.
Ezért a jó beidegződésekkel általában nincs semmi bajunk, bár a tudat hátterében futó, erősen általánosító programokról van szó.
Az igazi problémákat azok a hiedelmek okozzák, amik nem tudatos programok és még ráadásul akadályoznak is minket.
Némelyikük rossz beidegződés, némelyiküknek valaha volt létjogosultsága de eljárt felette az idő.
Mivel ezek a programok nem tudatosak, ezért sokszor akkor érjük őket tetten, amikor rácsodálkozunk a kulturális különbségekre. Amikor azt látjuk, hogy valamilyen hiedelem más kultúrát, társadalmat, gazdaságot hozott létre.

  Ebben a sorozatban ilyen negatív hiedelmekről lesz szó, most éppen a pénzről és ezen belül is arról, hogy gondolkozunk a pénz megszerzéséről.

  Mennyit keresel?



(www.theromantic.com)

  A magyar nyelvben ha valakinek a jövedelméről érdeklődünk akkor általában azt szoktuk kérdezni, hogy mennyi pénzt keresel?
A keresés kifejezés nagyon beszédes ebben a környezetben.
  A magyar kollektív tudattalanban a pénzt megkeressük. Felkerekedünk és megkeressük. Mint egy aranyásó az aranyat. Itt a pénzt keresgélő személy ügyessége nem abban áll, hogy mennyire jól dolgozik hanem, hogy a szabadidejében mennyire hatékonyan tudja keresgélni a pénzt, aminek jól láthatóan nincs sok kapcsolata a főállásbéli tevékenységével.
  A pénz nagy erőkkel történő keresésének az egyik oldala, hogy ezt nem munkából képzeljük el, a másik oldala, hogy a találat terén nyilván óriási szerepe van a szerencsének is. Hiszen bármennyire is jól keres valaki még nem biztos, hogy talál, jó helyen kell keresni. Ebben pedig elengedhetetlenül fontos a szerencse.
A szerencse ugyanakkor porlasztja a felelősséget is. Azért nem találtam pénzt, pedig felástam érte a mezőt mert nem volt szerencsém.
Természetesen a szerencse egy fontos összetevő de itt aránytalanul nagy szerep jut neki.
  Ez a motívum úgy is megjelenik, hogy nem szerencse kell a pénz megtalálásához, hanem tudni kell hová van elásva. Tehát megint nem a munka játssza a fő szerepet, hanem az okosság faktor.

  Mindezekből egy olyan kép rajzolódik ki, mintha a magyar társadalom a pénz megszerzéséről való elképzeléseiket egy aranyásó és kincskereső kalandregényeken nevelkedett 8-10 éves gyerektől szerezte volna.
  Nézzük meg, hogy mit gondolnak erről mások?

  How much do you earn? - Mennyi pénzt érdemelsz?



(michaldziekan.blogspot.com)

  Az angol-szász nyelvekben elterjedt mondat valakinek a jövedelmének a kiderítésére, hogy mennyi pénzt érdemelsz?
  Az earn kifejezés jelentése: elnyer, érdemel, gyűjt, megérdemel.
  Azért ez elég szigorú. Ez olyan mintha a főnök a nap végén megkérdezne minket, hogy a mai napi tevékenységed után szerinted mennyi pénzt érdemelsz?
Ez elég világos kapcsolatot teremt az elvégzett munka minősége és a jövedelem mértéke között.

  How much money you make? - Mennyi pénzt csinálsz?



(michaldziekan.blogspot.com)

  Egy szinttel magasabb ligában azt kérdezik, hogy mennyi pénzt csinálsz?
Itt rosszabb esetben arra vonatkozik a kérdés, hogy Bill mennyi pénzt fénymásol magának de jobb esetben ez egy vállalkozói szempontból feltett, áttételes kérdés: Mennyi pénzt -értéket- csinálsz -állítasz elő, a munkád által?

  Mennyi kriptovalutát bányászol?



(www.triay.com)

  Persze itt nem lehet elsiklani a felett, hogy az államok és a központi bankok úgy nyomják a pénzt, hogy annak a valós értéke, amennyibe a fém, a papír vagy az elektronikus jel került, nincs köszönőviszonyban sem a névértékével azzal, hogy mit írtak rá.
  Nyilván sok üzletember gondolkozik úgy, hogy a pénzt nem keressük, hanem csináljuk. Ez különböző pénzügyi tevékenységek esetén majdnem így is van. Például a pénz hitelre való kikölcsönzése újabb pénz kibocsátását eredményezi, hiszen a kamat miatt mindig több pénzt kell visszafizetni, mint amennyi forgalomban van.
  Ez a nemzeti (állami, banki) hitelpénz kibocsátás nem fenntartható. Ennek alternatívájára jött létre a kamatmentes közpénz elmélete, amit legjobban Silvio Gesell dolgozott ki a Természetes Gazdasái Rend című művében.
Ez néhány helyi pénztől eltekintve szinte sehol nem tudott megvalósulni, pláne elterjedni, mert mielőtt megnőtt volna a helyi központi bank mindig betiltotta.

  Ehhez az elképzeléshez jelenleg a kriptovaluták állnak a legközelebb. Mivel az interneten, eleinte törvényi szabályozás nélkül, decentralizáltan és nemzetközi szinten terjedtek el már csak a szabályozásukra volt lehetőség, a megállításukra már nem. Sőt a kriptovaluták által létrehozott blockchain annyira hatékonyan követi a tranzakciókat, hogy bankok is érdeklődnek a technológia iránt.
  Ebben az esetben az állam után az egyénnek is van lehetősége közösségi szinten pénzt gyártani. Természetesen itt sem fénymásolóval. A kriptovaluták egyik típusához jelentős számtech tudás, a másikhoz pedig jelenős befektetői hozzáállás vagy közösségépítési ambíció szükséges.

  Összegzés

  Végül a szavak ahogy
George R. R. Martin is mondja csak levegő. De mivel szavakban gondolkozunk, ezért kevés olyan dolog van ami annyira meghatározza a gondolkodásunkat és ezen keresztül az értékrendünket.
Ezért célszerű odafigyelni arra, hogyan gondolkozunk a pénzről. Nem kell feltétlenül átírni a szókincset, ez valószínűleg ellehetetlenítené a hétköznapi kommunikációt is de legalább mi magunk legyünk vele tisztában, hogy mi van az elménkben. Hogyan került oda, szükségünk van-e rá és hogyan gondolkozunk róla.

  Ajánlott oldalak

  További bejegyzések a Gazdasági műveltség témában


  gazdasági műveltség | Hiedelmek hatása a gazdaságra
Hozzászólások 0Találatok: 642  

2016.01.20 15:44:14
zoli


  George Lucas a Csillagok Háborúját, Joseph Campbell monomítosz elmélete alapján építette fel, amit az író az Ezerarcú Hős című művében írt le és a hős útja néven híresült el.
  Campbell egyrészt másokhoz hasonlóan rájött arra, hogy az ősi mítoszok mind nagyon hasonló elemekből épülnek fel és csak a témák cserélődnek bennük, másrészt ezt érthetően össze is foglalta.
  Ezeknek az elemeknek nem kell pontosan, egymás után következniük felcserélődhetnek és a tartalmuk miatt egyes elemek össze is olvadhatnak vagy ki is maradhatnak. 

  Csillagok Háborúja: Új Remény



  I. Az indulás

  1. Kalandra hívás


  A Lázadók megszerzik a gonosz Birodalom szuper fegyverének, a Halálcsillagnak a tervrajzait, melyet egy kis asztrodroidba, R2-D2-ba táplálnak. Egy diplomáciai hajó próbálja célba juttatni a terveket, ám a birodalmi seregek megtámadják a hajót. R2-D2 egy másik droiddal C3PO-val együtt megszökik, egy mentőhajóval a közeli Tatooine bolygóra katapultálnak. Nem ismervén a helyi viszonyokat csakhamar a fémhulladék és robot kereskedelemből élő Jawák fogságába esnek, akiktől egy helyi farmer veszi meg őket.
  Itt él Luke aki a robot tisztogatása közben véletlenül lejátszik egy felvételt, amiben Leia Organa (hercegnő, szenátor) segítséget kér Obi-Wan Kenobitól:
-"Segítsen Obi-Wan Kenobi! Ön az utolsó reményünk!"
Ezzel ki is merítettük a kalandra hívás feltételeit.

  2. A kaland visszautasítása

  Luke kétszer is visszautasítja a kalandot.
  Első alkalommal nem akarja eljuttatni a robotot Kenobinak de a kis droid megint megszökik, így belekényszeríti őt a kalandba.
  Második alkalommal pedig nem akar segíteni Kenobinak R2-D2 célba juttatásában, mivel a nevelőszülei nem engednék el. Ám a birodalmi rohamosztagosok is keresik a szökevényeket és csakhamar eljutnak a farmra, ahol megölnek mindenkit. Így Luke egyrészt szabad, másrészt eggyel több oka van gyűlölni a Birodalmat, így belevág a kalandba. 

  3. Természetfeletti segítség

  Luke a sivatagban a kis droidra vadászik, rá pedig a helyi buckalakók vadásznak, akik szeretik a sivatagban egyedül kóborló népeket. Kis híján meg is ölik de ekkor feltűnik egy ismeretlen öregember, aki természetfeletti módon előzi a támadókat.
  Kap tőle egy oltalmazó amulettet fénykardot ami megvédi a sárkányoktól birodalmiaktól.
Illetve kap egy kis családi drámát is. A fénykard az apjáé volt, aki kiváló pilóta és Jedi lovag volt, aki együtt szolgált Kenobival a Klón háborúban. A gonosz Darth Vader ölte meg, aki valaha Kenobi tanítványa és Jedi lovag volt de rossz útra tért.

  A könyvben olyan szinten nem tudtak mit kezdeni a Clone háborúval, hogy helységnévként maradt benne a szövegben: Clone elleni háború.
  Fontos, hogy itt Luke apja, Anakin Skywalker és Darth Vader még két külön személy.
Ez így van a filmben, így kerül említésre a könyvben is és a kánonból kiesett közvetlen folytatásban is két külön személyről van szó.

  4. Az első küszöb átlépése


  A küszöb átlépésekor a hős alászáll az alvilágba, a sors pedig elszabadul akár egy hajóágyú. Luke eljut a küszöb őrzőihez, akik először birodalmi rohamosztagosok, majd kocsmai kötekedők képében lépnek a színre, végül pedig szintén birodalmi katonák igyekeznek megakadályozni őt az út folytatásában. Időközben kap még két segítőt Han Solo és Chewbacca személyében, akik a Millenium Falconnal elviszik őt a bolygóról és belépnek a hipertérbe.

  5. A cethal gyomrában

  A hipertérben Kenobi elkezdi Luke-ot beavatni az erő rejtelmeibe. Majd csakhamar fogságba esnek a Halálcsillagon, aminek az elpusztításához szükséges adatokat csempészik éppen. A Halálcsillag egy vonósugárral bekebelezi a hajót és ezzel a cet el is nyelte hőseinket.

  II. Beavatás

  1. A próbatételek útján


  Luke próbatételei már a hipertérben elkezdődnek, aztán a Halálcsillagon folytatódnak, különféle feladatok formájában Ezek eleinte a köré összpontosulnak, hogyan maradjanak észrevétlenek, míg Kenobi kikapcsolja a vonónyalábot, ami fogva tartja őket. Közben kiderül, hogy az üzenet küldője Leia hercegnő is az űrbázison tartózkodik, a börtönblokkban kivégzésre várva. Luke meggyőzi Hant, hogy szabadítsák ki.

  2. Találkozás az istennővel


  A találkozásra az istennővel a börtönblokkban kerül sor. Az istennő vagy megpróbálja csábítással letéríteni a hőst az útjáról, letaszítani vagy pedig segít neki. Leia egy segítő női karakter.

  3. A nő mint csábító

  A csábítás lényege az lenne, hogy a hős megmentse a nőt majd elvegye feleségül. Itt most a megmentésről van szó de közben természetesen mindenki fülig szerelmes a hercegnőbe. Luke és Han a hős és az antihős kiszabadítják a hercegnőt a sárkány várából börtönblokkból.

  4. Megbékélés az apával


  Az apa vagy egy apafigura természetesen nem adja olyan könnyen a lányát vagy egyszerűen csak a zsákmányát és meg akarja ölni a hőst vagy egyéb áldozatot kíván. Mivel Luke még nem készült fel egy efféle összecsapásra, az áldozat szerepét az öreg Ben vállalja fel. Feláldozza magát, hogy a többiek megmeneküljenek.

  Innentől Lucas nem követi sorrendben a hős útjának elemeit. Erős a gyanúm, hogy eredetileg a küldetés azzal végződött, hogy a hősök eljönnek a Halálcsillagról de a filmben azt még fel is kellett robbantani, elvégre még is egy űr sci-fiben vagyunk.

  5. Megdicsőülés


  Bár hőseinknek sikerült elhagyni a Halálcsillagot még nem fejezték be a küldetésüket. A Lázadók bolygóján feltérképezik a Halálcsillag gyenge pontját és támadást indítanak ellene. Ez igazi Dávid és Góliát küzdelem, mivel a gyenge pontot csak kis vadászgépekkel lehet megközelíteni.
  A hősnek ezen a ponton egyesítenie és el kell engednie mindent, el kel jutnia a megvilágosodásig. Ezt hívják a "hit ugrásának" is. Ezen a ponton kapcsolja ki Luke a célzóberendezést, amivel már más is elhibázta a lövést és hallgat az erőre, ami csalhatatlan.

  6. A végső adomány


  A filmben egy klasszikus távol-keleti analógiát láthatunk, amikor a hős megvilágosodik, az illúzióvilág buborékja kipukkan. Ezt jelképezi a Halálcsillag felrobbanása kicsit profánabb módon.

  III. A Visszatérés

  A most következő elemek a filmben már korábban megtörténtek. Akkor jöttek volna sorrendben ha a küldetés a halálcsillag elhagyásával teljesült volna. Az első teljesen elmarad, a sorrend csak az utolsó két pontra áll vissza.

  1. A visszatérés megtagadása

  2. A mágikus menekülés

  Két menekülést is láthatunk a Halálcsillagról. Elsőnek elszöknek, másodiknak pedig felrobbantják.

  3. Külső segítség


  A Halálcsillag felrobbantásakor a hős kap egy külső segítséget, Han Solo és a Millenium Falcon képében, akik kiütik a bázist védő hajókat.

  4. A visszatérés küszöbének átlépése

  A halálcsillagról való szökéskor -ahogy az odakerüléskor is- Tie-vadászok jelképezik a küszöb őreit. Először az csalja őket a bázis közelébe, utánna azokat kell kiiktatni a meneküléskor.

  5. A két világ ura


  A hős a két világ, vagyis az ismert és az ismeretlen urává válik, a filmben ez egyértelműen az erővel való bánásmódot előlegezi meg.

  6. Szabadon élni

  A hős, szűkebb értelemben Luke, tágabb értelemben a Lázadók, kivívták a szabadságot maguknak és másoknak is.

  Csillagok Háborúja: Új Remény nélkül



  A Csillagok Háborúja eredetileg egy részes filmnek készült.
Az az elképzelés, hogy Lucas előre megírta mind a kilenc rész történetét csak egy utólagosan kitalált marketing narratíva.
  Az eredeti változat címe is Star Wars, a New Hope alcím és az epizód számozás akkor még nem létezett.
  Luke apja, Anakin Skywalker és Darth Vader két külön személy volt. Tehát eredetileg Darth Vader nem Luke apja, hanem az apjának a gyilkosa. A két személy majd csak a Birodalom Visszavágra olvad össze.
  Luke és Leia természetesen így testvérek sem voltak. Ez a szál csak a Jedi Visszatérre jön be.
  Ezt nem csak a filmben, hanem a könyvben is megfigyelhetjük.
Ráadásul ma már tudjuk, hogy a könyvet amit George Lucas nevével adtak ki, valójában Alan Dean Foster írta. Foster látta a forgatókönyvet, ismerte a történetet és átbeszélte azt Lucas-al is. Ő is két külön személyről írt a könyvben.
  Foster a 77-es film után egy évvel, 78-ban írt egy folytatás regényt, ami a 82-es Birodalom Visszavág miatt, érthető okokból kiesett a kánonból. Itt Darth Vader nem apja Luke-nak és Leiával sem testvérek, akivel ráadásul finom románca is szövődik.

  Csillagok Háborúja: Splinter of the Mind's Eye



  A Splinter of the Mind's Eye idehaza először a Robur nevű legendás magazinban jelent meg 1984-ben Jedi-kristály címen. 1992-ben adták ki könyv változatban is. Akkor sem tudtak mit kezdeni a címével, ezért a keresztségben ezúttal az Erőpróba nevet kapta.

  A rajongók becslése szerint a történet ABY (After Battle Yavin - A yavini csata után) 2 körül játszódik, tehát két év telt el a halálcsillag felrobbantása után.

  Luke és Leia diplomáciai küldetésen vannak, úton a Circarpous IV-re, hogy megnyerjék a rendszer vezetőit a Birodalom ellen. Ám technikai hiba miatt kényszerleszállást hajtanak végre a Mimbanon (Circarpous V).
A dzsungelben való csatangolással kezdődően hőseink között egy finom románc kezd szövődni. Luke természetesen fülig szerelmes a hercegnőbe és úgy tűnik számára sem közömbös.
A lakatlannak vélt bolygóról kiderül, hogy a Birodalom egyik titkos bányász bolygója.
  Luke és Leia megpróbálnak elvegyülni a bányászok között. Megismerkednek Hallával, aki nem Jedi de ismeri az erőt. Alkut kötnek, hogy segít nekik elhagyni a bolygót ha ők előtte segítenek neki felkutatni egy titokzatos kristályt.
A legenda szerint a Mimbanon egy kisebb, helyi, mára elfeledett istenség, Pomojema templomában található a Kaiburr-kristály. Ez a kristály felerősíti az erőt, segítségével Pomojema papjai csodálatos gyógyító erővel is rendelkeztek.
  Mivel nem tudnak elvegyülni, hamar azonosítják őket. A birodalmi rohamosztagosokkal, Grammel felügyelővel és Darth Vaderrel a nyomukban megindul a menekülés és a hajsza a kristályért.
  Végül megtalálják Pomojema templomát és a kristályt de Vader utoléri őket és összecsap Luke-al. A fénykard mellett összecsapnak az erő segítségével is. Luke végül levágja Vader jobb karját, aki beleesik a Mimbant behálózó kutak egyikébe. Megint nem hal meg de egy időre bizonyosan nyoma vész.

  Nem tudjuk, hogy a regény mekkora hatással volt a Birodalom Visszavágra de vannak érdekes elemek benne.
A Dagobah erősen emlékeztet a Mimbanra. Yoda mester hasonlít Hallára, bár nem ugyanabba a fajba és nembe tartoznak, valamint Halla nem Jedi de mindketten klasszikus öreg, bölcs vezetői a hősöknek. 
A Mimban dzsungelében egy hatalmas kígyó útnak álcázza magát és megpróbálja megenni a csapatot, végül egy mély üregbe esik. A Birodalom Visszavágban van egy űrhernyó aki meg barlangnak álcázza magát és így szeretné elfogyasztani a főszereplőket.
A későbbi Csillagok Háborúja univerzum is tele van homályos történelmű szent bolygókkal, templomokkal. De erről Foster írt először. Szintén Foster írja le először a küzdelmet az erő által, kardok nélkül.
Érdekes a párhuzam, hogy itt Luke vágja le Darth kezét aki egy mély üregbe zuhan, a Birodalom Visszavágban pedig pont fordítva történik.
  
  Ajánlott cikkek

  Enneagrammal, a Hős Útjával és a Csillagok Háborújával kapcsolatos cikkeim

  Ajánlott könyvek

  Csillagok Háborúja
George Lucas / Alan Dean Foster
Móra Ferenc - Kozmosz Fantasztikus Könyvek, Valhalla Páholy, Lap-ics, Agave Könyvek

  Ezerarcú Hős
Joseph Campbell
Édesvíz

  Jedi-kristály / Erőpróba
Alan Dean Foster
Móra Ferenc - Robur magazin, Valhalla Páholy


  Csillagok Háborúja | A hős útja | enneagram
Hozzászólások 0Találatok: 707  

8. oldal / 69
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>